Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: 964 verkocht, maar wat nu?

11 okt 2013 15:33

donkey schreef:tsja Steef, wat nu. Alles wat je nu noemt behalve de Aston is racy.



Ai zie nu welke uitvoering de genoemde AM is. Neem alles terug over niet-Racy :oops:

Re: 964 verkocht, maar wat nu?

11 okt 2013 16:55

Die Aston is nog erger (lees: leuker), dan een Donkervoort. Bijna masochistisch!
:mrgreen:

Re: 964 verkocht, maar wat nu?

11 okt 2013 17:30

horn schreef:Een 964 verkopen en dan een 993 terugkopen. Sure... :bang: :bang:

Sorry maar het is me nog steeds niet duidelijk waarom de 964 nu zo geweldig is.
Ik vind een T-tje mooier en een 993 beter. :popcorn:

Re: 964 verkocht, maar wat nu?

11 okt 2013 17:31

Koop een BMW e46 m3..... ben je die 911 zo vergeten....

Re: 964 verkocht, maar wat nu?

11 okt 2013 17:47

Wel een CSL dan :thumleft:

Re: 964 verkocht, maar wat nu?

11 okt 2013 20:07

steef schreef:Ach ja.....8 of 10 emmers in een V-vorm plaatsen, dan krijg je alles bruut. Zoiets als waterskieen achter de Titanic :mrgreen:
Geef die Amerikanen een 4 cilinder 2,3 liter blok, en ik denk dat ze er niet meer dan 65 pk uit kunnen halen, dus maakten zij de V8 met heeeeeel veel liters.
Besef wel dat Porsche uit een 6 cilinder atmosferisch 3,6 liter blok 415PK haalt. Hoeveel PK heeft die Dodge? Dat is dus mijn bezwaar tegen Amerikanen.

Joh, 10 jaar geleden bouwde Honda al 2 liter motoren waar ze 240pk uit wisten te persen dus wat dat betreft. Maar ik begrijp wat je bedoelt alleen gaat dat niet op voor een Viper en bijvoorbeeld een ZR-1. Ook leuk trouwens.....een ZR-1. Ik zou voor die centen trouwens voor een RS6 V10 gaan. Luxe gecombineerd met een heerlijke sound en toch redelijk anoniem en snel. Of misschien wel voor een GT-R. Puur voor de nieuwsgierigheid wat zo'n ding op de Schleiffe doet.

Re: 964 verkocht, maar wat nu?

12 okt 2013 9:10

Cazzo Super Veloce schreef:Wel een CSL dan :thumleft:

Nog beter, maar ik vind ze qua prijs overrated....de gewone zou voor mij al goed genoeg zijn; daarom heb ik ook een gewone 3.2tje.... :mrgreen:

Re: 964 verkocht, maar wat nu?

12 okt 2013 9:50

@Cazzo: CSL heeft 1 van de mooiste interieurs die ik ooit in een straat auto heb gezien.
@Franz: BMW deed 300+pk uit een 2,3 liter....atmosferisch!

Re: 964 verkocht, maar wat nu?

12 okt 2013 10:59

Ewout schreef:Ik zou zeggen; probeer eens een 964 met klapdak in plaats van een schuifdak.
Ik weet er nog wel eentje in smaakvol blauw/blauw :idea: :wink:

:thumleft: :lol:

steef schreef:Donkervoort moet er plaats voor maken....dus of inruil, of eerst verkoop, en we gaan net de winter in, dus dan moet ik nog even geduld hebben 8)

Nou, inruil van een Donkervoort is bespreekbaar hoor. Dus als je ongeduldig bent of wordt ..... :wink:

Re: 964 verkocht, maar wat nu?

12 okt 2013 11:52

steef schreef:@Franz: BMW deed 300+pk uit een 2,3 liter....atmosferisch!

Ik heb het hier gewoon over een normale straatauto zonder aanpassingen die je gewoon bij de dealer kunt bestellen.

Re: 964 verkocht, maar wat nu?

14 okt 2013 22:15

EriC4C schreef:
Ewout schreef:Ik zou zeggen; probeer eens een 964 met klapdak in plaats van een schuifdak.
Ik weet er nog wel eentje in smaakvol blauw/blauw :idea: :wink:

:thumleft: :lol:

steef schreef:Donkervoort moet er plaats voor maken....dus of inruil, of eerst verkoop, en we gaan net de winter in, dus dan moet ik nog even geduld hebben 8)

Nou, inruil van een Donkervoort is bespreekbaar hoor. Dus als je ongeduldig bent of wordt ..... :wink:


Pas op wat je zegt. Kan binnen drie dagen geregeld zijn. 8)

Re: 964 verkocht, maar wat nu?

14 okt 2013 22:40

Dingen kunnen binnen t uur geregeld zijn, als er maar een goed verhaal achter zit 8)


Druk bezig met zoektocht.....(door heel europa)

Re: 964 verkocht, maar wat nu?

14 okt 2013 22:49

Waar zoek je naar steef?

996 Gt3's , 997 gt3 of Csl e46? Of kijk je nog naar andere auto's?

Re: 964 verkocht, maar wat nu?

14 okt 2013 23:07

steef een ½ uur geleden schreef:Dingen kunnen binnen t uur geregeld zijn, als er maar een goed verhaal achter zit 8)

Volgens mij is er niets mis met het verhaal, dus ik hoor binnen een ½ uur iets van je? :mrgreen:

Re: 964 verkocht, maar wat nu?

14 okt 2013 23:26

jacobt schreef:Waar zoek je naar steef?

996 Gt3's , 997 gt3 of Csl e46? Of kijk je nog naar andere auto's?


GT3, welke hangt helemaal af welke goed zit! Voelt! Rijdt!

Aan elk type zitten voors en tegens. Ik wil rijden, dus die AM wordt het niet!
KKKKKRKB-tje.....

Adviezen zijn welkom!

Re: 964 verkocht, maar wat nu?

15 okt 2013 0:24

Overigens gaan de 997 GT3's in Duitsland al vanaf 50 van de hand.....hier in NL zitten ze nog rond de 80....
Alleen de RSjes blijven aan de prijzen hangen.

Re: 964 verkocht, maar wat nu?

15 okt 2013 0:32

Dial_888 schreef:
Cazzo Super Veloce schreef:Wel een CSL dan :thumleft:

Nog beter, maar ik vind ze qua prijs overrated....


Binnen een paar jaar kosten ze het dubbele. Icoon van de industrie. Zelfde verhaal als de 964RS. Aldus ook EVO... :salut:

Re: 964 verkocht, maar wat nu?

18 okt 2013 9:33

CSL's zijn erg kostbaar. Een gewone E46 M3 met handbak heb je in perfecte staat voor ongeveer 25k. Voor een perfecte CSL moet je al 75k neerleggen.

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bm ... age=125000

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bm ... age=125000

Maar ik heb gisteren voor het eerst in een 996 turbo gereden, zie de 964 roze bril thread, en ik denk dat het moeilijk wordt om een 996 met dezelfde thrills te vinden als een 964. Want alhoewel zo'n turbo geweldig is, is het belevingsniveau een stuk lager dan een eenvoudige 964 C2. Ik weet niet of een 996 GT3 die brug tussen het 996 chassis en de 964 beleving wel kan vullen. Zeker niet als je al een Donkervoort gewend bent. Ik heb nog nooit een GT3 gereden, maar mijn ervaring is dat het basischassis een groot deel van de beleving bepaalt, in dat van de 996 zit een bepaald raffinement gewoon in, dat krijg je er niet uit denk ik.

In de proefrit met de 996 turbo vond ik niet dat dat raffinement werd aangevuld met voldoende fijngevoeligheid en detail, misschien dat dat bij de GT3 beter is. Ik vond het schakelen trouwens wel perfect, meer een polsbweging dan een hefboom zoals bij de 964, maar heel soepel en duidelijk.

Re: 964 verkocht, maar wat nu?

18 okt 2013 10:38

De E46 M3 CSL is inderdaad schitterend maar LHD erg duur en bovendien is deze nooit leverbaar geweest met handbak (wat voor puristen een klein smet op het blazoen is). Ik zou dan ook uitkijken naar een E46 M3 CS. Deze reeks werd helemaal op het einde van de carrière van de E46 M3 leverbaar en combineert de mogelijkheid van handbak met enkele goodies van de CSL. Bovendien vind je ze wel eens, ze zijn wel relatief schaars, voor 20.000 euro (LHD). Oftewel minder dan de helft van de prijs van de CSL. Een vaak over het hoofd geziene BMW die M3 CS...:

"Although the CS might have two-thirds of a CSL’s nomenclature, realistically it’s about one quarter of the lightweight special. For an extra £2400 over the regular M3 coupé you get the CSL’s gorgeous 19-inch wheels, drilled brake discs, chubby Alcantara steering wheel and an M-track mode that dials back the stability control’s threshold. But most crucially, the CS also gets the CSL’s tighter steering rack: 14.5:1 versus 15.4:1. And finally – in a move that makes paddle-shift Luddites like me rejoice – it’s available as a manual."
http://www.autocar.co.uk/car-review/bmw/m3/first-drives/bmw-m3-cs

Voor GT3's vind je ook in België goede deals, Van Beurden heeft twee 997 GT3's (bovendien gaat het in beide gevallen om een Club Sport) staan voor 64.997. Staan er al een tijdje, dus er kan denk ik nog wat vanaf...
http://www.vanbeurdenporsche.be/index.php/occasie-porsches

Re: 964 verkocht, maar wat nu?

18 okt 2013 11:10

Ik heb nog steeds spijt van dat ik jaren geleden niet de E46 M3 CS van een bekende heb overgenomen. Ik meen dat dat de enige in NL was, maar ben er niet zeker van. Hij was blauw.

Maar een CS heeft natuurlijk niet het inlaatsysteem en de klank en de gewichtsbesparingen van een CSL.

Re: 964 verkocht, maar wat nu?

18 okt 2013 12:31

Klopt, de CS had maar enkele van de goodies van de CLS. Maar (eventueel) wel in combinatie met handbak enja voorzien van een zacht prijsje. Meeste zijn inderdaad in dat heerlijk blauw geleverd geweest. Vorig jaar stonden er twee tegelijk voor circa 20.000 euro te koop in België...

Re: 964 verkocht, maar wat nu?

18 okt 2013 15:26

frankv schreef: Ik heb nog nooit een GT3 gereden, maar mijn ervaring is dat het basischassis een groot deel van de beleving bepaalt, in dat van de 996 zit een bepaald raffinement gewoon in, dat krijg je er niet uit denk ik.

In de proefrit met de 996 turbo vond ik niet dat dat raffinement werd aangevuld met voldoende fijngevoeligheid en detail, misschien dat dat bij de GT3 beter is. Ik vond het schakelen trouwens wel perfect, meer een polsbweging dan een hefboom zoals bij de 964, maar heel soepel en duidelijk.

Onderstel van een GT3 is totaal anders dan dat van een 996/996 turbo.
Voor de meest hardcore rijbeleving op zoek gaan naar een 996 GT3 Mk1. :idea:

Re: 964 verkocht, maar wat nu?

18 okt 2013 15:38

Ha Stephan, same thoughts! Dat advies was reeds door een andere ex-GT3 bezitter gegeven :thumleft: :wink:

Re: 964 verkocht, maar wat nu?

18 okt 2013 15:49

steef schreef:Overigens gaan de 997 GT3's in Duitsland al vanaf 50 van de hand.....

Heb je drie linkjes voor mij, dat ik een beetje kan kiezen (geen witte!!)??

Re: 964 verkocht, maar wat nu?

18 okt 2013 16:03

Valt me van je tegen dat je wit discrimineert, Rob :!: :wink:
Plaats een reactie