08 okt 2013 19:43
08 okt 2013 19:50
08 okt 2013 21:41
09 okt 2013 0:00
richard356 schreef:Heel mooi project en dito bouwjaar auto. Zoals ik in je vorige topic al aangaf mooie prijs afgesproken met Harm. Ik begrijp uit je "to do list" dat je de huidige originele motor wil aanpakken. Is dat niet een beetje zonde om de originele motor om te bouwen daar deze matching is met de auto. Lees origineel. Persoonlijk zou ik een andere motor pakken en ombouwen zodat je altijd een geheel originele 911 hebt staan. Dit wordt veel gedaan in de 356 wereld om de waarde van de auto te behouden omdat deze op het moment van verkoop geheel in originele staat verkeerd. De aangepakte motor kun je altijd los verkopen of er bij doen als je de 911 oooooitwil verkopen. Ik blijf deze restauratie zeker volgen. Verstandig trouwens om hem eerst op kenteken te zetten.
09 okt 2013 0:10
09 okt 2013 1:12
09 okt 2013 7:34
horn schreef:ik zou optie 1 doen en genieten. en dan in je vrije tijd optie 2 doen (originele motor en bak reviseren en lekker bewaren
09 okt 2013 13:43
09 okt 2013 18:50
richard356 schreef:Ik zou het ook doen zoals Horn aangeeft. Wel een tip dat wanneer de km die er nu opstaan redelijk kloppen je goed gaat documenteren wat je met de auto hebt gereden met het aangepaste blok. Je 911 heeft straks met optie 1 wel de kilometers gemaakt maar niet met het originele blok. Ook belangrijk voor je latere taxatie. En vergeet vooral de taxatie nu niet reeds te doen zeker ook als je gaat stallen of restaureren of op eendags platen naar het RDW gaat rijden voor de keuring. Je hebt er nu al een aardig bedrag in zitten en je krijgt anders alleen de dagwaarde uitgekeerd mocht er wat gebeuren.
09 okt 2013 19:33
09 okt 2013 19:58
09 okt 2013 20:00
09 okt 2013 22:11
09 okt 2013 22:51
09 okt 2013 23:03
jeff_911 schreef:Gaskleppen had ik gemist. Zit dat dan aan die asjes die tussen de inlaten lopen op de foto?
10 okt 2013 8:18
12 okt 2013 10:49
hansvdc schreef:Een gans verslag. Jammer dat er nooit de prijs wordt bij gezegd.
http://www.project-porsche.nl/wp-conten ... uratie.pdf
12 okt 2013 10:58
13 okt 2013 17:21
DutchBuild schreef:Ik ben bezig geweest voor wat de kosten van het injectie-systeem (Throttle bodies) betreft.
De prijzen die ik vermeld zijn de normale verkoopprijzen, maar ik kan 10% korting weggeven over alle KMS-delen, dus ook de computer enz :
Replacement set for porsche 2.0, 2.2 and 2.4L engines. Supplied including stainless steel levers and fuelrails:
1.656,00 Euro incl. BTW
Porsche carburator replacement set - Ø40
Porsche carburator replacement set - Ø42
Porsche carburator replacement set - Ø45
Porsche carburator replacement set - Ø48
Porsche carburator replacement set - Ø50
Daarbij heb je natuurlijk nog een draadboom, Computer, paar sensoren, wide band lambda nodig, maar kan op verschillende manieren worden samengesteld wat de kosten zal beïnvloeden.
Ook een goede brandstofpomp is nodig, maar ga ik een setje voor maken wat zo in de auto te schroeven is zonder te hoeven boren enz. Ik wil dit er op zetten, maar wel zo dat alles weer terug gezet kan worden naar het origineel.
16 okt 2013 19:49
17 okt 2013 10:41
DutchBuild schreef:Optie 1:
Een 3,2 motor pakken met een g50 of 115 bak en dan de originele motor met bak origineel laten en netjes te bewaren zodat ik lekker wat kilometers kan maken met het door mijzelf in elkaar geknutseld blokje
Optie 2:
De originele motor helemaal origineel reviseren met alleen maar originele onderdelen, maar dan wat dingetjes veranderen zoals de uitlaat en misschien de throttle bodies met KMS omdat deze makkelijk over te schroeven zijn.
Ik weet niet of ik de Webers zo zie zitten, maar als ze goed afgesteld kunnen worden, zou ik misschien overgehaald kunnen worden, maar mijn ervaringen zijn niet echt positief voor wat de carburateurs betreft
17 okt 2013 10:48
05 nov 2013 20:28
05 nov 2013 20:43
05 nov 2013 21:54
DutchBuild schreef:Mijn Time Attack project:
http://www.dutchbuild.com/index.php/nl/component/igallery/projects/dutchbuild-projects/seat-leon-supercopa?Itemid=102