Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
18 okt 2013 21:45
Je hebt een droomcombi Frank! 964C2 en een E30 M3
Deze auto's zullen geen afschrijving meer kennen. Mocht je een stap naar jonger en meer comfort willen maken dan is simpelweg 'time on your side'
18 okt 2013 23:08
Ik zeg Quote:
"964 is probably the most sexiest 911 ever...."
Gr. Peter
19 okt 2013 0:19
Franz schreef:Ik reed vroeger een Golf GTI 16v uit '85 met 139 pk. Dat ding voelde zo snel aan dat ik dacht een Porsche 964 te kunnen bijhouden in '93. We zaten zo rond de 200km p/u totdat de Porsche echt gas gaf en aan de horizon verdween.
Heb dat ooit met mijn 964 gehad in de bocht van de A1 naar de A6 op weg naar de NPC slalom in Lelijkstad. Wilde een blauwe Opel Zafira met kinderstickertjes uit de linkerbaan naar rechts drukken... tot hij gas gaf en ik hem niet bij kon houden. Zafira OPC...
En op de terugweg losgereden (alsof ik achteruit reed) door een petjes Honda Civic met NOS....
Mijn 964-arrogantie liep die zondag een aardige deuk op
19 okt 2013 16:28
Ach troost je, die ligt waarschijnlijk al op de sloop, en jouw ouwe rijdt over twintig jaar nog rond....
Bovendien: altijd baas boven baas! Wat je aan een 2.4 tje moet wijzigen om een 964 bij te houden, daar krijg je geen glimlach van. En toch, als je in een 2.4 rijdt, daar krijg je dan weer wel een glimlach van. En zo is het ook met de 964.
Elke klassieker-eigenaar heeft zijn eigen keuze met een glimlach. Je moet daarbij een beetje lak hebben aan de buitenwereld. Je kiest voor jezelf.
En ook een 2CV-eigenaar geniet van zijn bijzondere auto, die heeft ook een rijke historie, en daar krijg je ook een bepaald gevoel in. Ik niet, maar die eigenaar wel, en daar gaat het om. Ook dát is vrijheid. En daar heb ik dan ook respect voor.
Als ik een Eend zie rijden in concoursstaat, krijgt de eigenaar ook een duim van me! Dus ook een 964, dus ook een 2.0, enzovoort....een klassieker koop je altijd met een roze bril! Dat kan ook niet anders, want diegenen die de romantiek ontbreekt, die voor veilig gaan, het milieu, zuinigheid, of welke smoes dan ook, die geen roze bril durven opzetten, dat is de grijze massa........
Je mag best een beetje risico nemen in het leven, zet een roze bril op, respecteer elkaars keuze, bepaal niets voor een ander, oftewel ga lekker leven, want het is al veel te kort om alles te kunnen doen wat je zou kunnen of willen....
Mooie auto die 964, een goede keuze, technisch hoogwaardig, en als je de 964 en jezelf goed bijhoudt, heb je er nog jaren plezier van. Gezondheid!
19 okt 2013 16:58
steef schreef:Ach troost je, die ligt waarschijnlijk al op de sloop, en jouw ouwe rijdt over twintig jaar nog rond....
Als je in een Zafira of Civic hetzelfde geld pompt als doorgaans in een 20 jaar oude 911 wordt gepompt, dan rijden die Zafira's en Civic's over 20 jaar ook nog wel rond...
19 okt 2013 16:59
Jawel, maar om die kwijt te raken moet je er geld bij geven

Een aanzetje voor een ludieke actie op PF? Met Porsche(-forum) opdruk, voor als je op zoek gaat naar je droomauto....
http://www.brillenkampioen.nl/promotiebrillen/
19 okt 2013 17:12
mooi verhaal steef. herkenning.
19 okt 2013 18:53
Porsche 996 GT3 Mk1 met achterzitjes. Bouwjaar 11-1999. 93.203 km - € 47.500,-
rolbeugel en achterzitjes
best een helm op dan als je achterin zit
21 okt 2013 9:21
@ Horn
Je slaat de spijker op z'n kop, dat was mijn punt van dit verhaal.
De oudere Porsche's zijn zo helemaal niet zo speciaal in dit geval dan de 964, als je toch een Opel zafira OPC niet meer bij kan houden (240 pk gewicht 1665 kg!)
Dan toch liever de modernere Porsche's die het nog wel kunnen waar maken! Ik zeg 996, voor de helft van het geld een auto die rijd als een Porsche!
(zo even wat olie op het vuur)
21 okt 2013 9:30
Tja. Ik zou liever in een 1968 911 rijden die door de eerste de beste Golf diesel wordt losgereden. Maar dat moet ieder voor zich beslissen.
21 okt 2013 9:33
Paar weken terug een stoplichtsprintje tegen een 535D, tenauwernood gewonnen...
Gisteren tegen een A6 (was donker, weet type niet), verloren...
Toch vind ik het prima, zou geen seconde willen ruilen
21 okt 2013 9:34
That's my point.
Eer genoeg, geld te weinig
21 okt 2013 9:36
Inderdaad, lekker boeiend... Bovendien als je met een 964 niet wint, dan zal dat met een 996 Carrera niet anders zijn. De snelheidsverschillen tussen beide zijn erg beperkt. Als je zoiets belangrijk vindt zal je moeten uitwijken naar pk-monsters of hedendaagse 911 Carrera's met PDK...
21 okt 2013 9:59
Cazzo Super Veloce schreef:Paar weken terug een stoplichtsprintje tegen een 535D, tenauwernood gewonnen...
Was je op de motor?
21 okt 2013 10:13
Spuit elf....
21 okt 2013 10:14
Geloof niet dat ik op de Triumph ooit een sprintje van een auto verloren heb
21 okt 2013 10:37
@ godspeed
Dat was ook mijn punt van dit topic
Dat de 996 zo'n stuk beter rijdt dan de 964, een Opel zafira zal geen probleem zijn.
964 1350 kg 250 pk
996 1295 kg 300 pk en een veel beter onderstel
En met name dat onderstel maakt een wereld van verschil.
21 okt 2013 11:09
Maar bochtensnelheid is aan zoveel onderhevig, in de eerste plaats de bestuurder, vervolgens de staat van de onderdelen die het zwaar te verduren krijgen enzovoort. Ik hang regelmatig rond op diverse circuits en zie 964's (met natuurlijk aangepaste ophangingen) daar nu niet meteen achterop hinken...
21 okt 2013 11:11
De oudere Porsche's zijn zo helemaal niet zo speciaal in dit geval dan de 964, als je toch een Opel zafira OPC niet meer bij kan houden (240 pk gewicht 1665 kg!)
Als dat je argument is om een 996 te verkiezen boven een 964, tja
21 okt 2013 12:06
steef schreef:Spuit elf....

Wil je toch niet de tip onthouden het als peeloze eens met een Gazelle Populair te proberen. Ook luchtgekoeld en.. je wordt er lekker rustig van.
21 okt 2013 12:14
......spuit modder!
21 okt 2013 13:13
PeterB schreef:Dat de 996 zo'n stuk beter rijdt dan de 964, een Opel zafira zal geen probleem zijn.
964 1350 kg 250 pk
996 1295 kg 300 pk en een veel beter onderstel
En met name dat onderstel maakt een wereld van verschil.
Dan is het toch top?! Jij prefereert een 996 boven een 964. En kijk, je hébt een 996. Jij blij.
Ik prefereer een 964 boven een 996. En kijk, ik heb geen 964 (meer). Ik verdrietig. Maar als ik weer een Porsche zou kopen zou de kans veel groter zijn dat het weer een 964 zou worden. Prima toch?
21 okt 2013 14:07
horn schreef:PeterB schreef:Dat de 996 zo'n stuk beter rijdt dan de 964, een Opel zafira zal geen probleem zijn.
964 1350 kg 250 pk
996 1295 kg 300 pk en een veel beter onderstel
En met name dat onderstel maakt een wereld van verschil.
Dan is het toch top?! Jij prefereert een 996 boven een 964. En kijk, je hébt een 996. Jij blij.
Ik prefereer een 964 boven een 996. En kijk, ik heb geen 964 (meer). Ik verdrietig. Maar als ik weer een Porsche zou kopen zou de kans veel groter zijn dat het weer een 964 zou worden. Prima toch?
En ik heb een 964, en had hem in kunnen ruilen op een 996 turbo (met wat bijbetaling natuurlijk), maar heb het niet gedaan omdat de 964 mij meer beleving gaf. Ik nog steeds blij. Ook prima toch!
21 okt 2013 22:37
Cazzo Super Veloce schreef:Paar weken terug een stoplichtsprintje tegen een 535D, tenauwernood gewonnen...
Gisteren tegen een A6 (was donker, weet type niet), verloren...
Toch vind ik het prima, zou geen seconde willen ruilen

met de i3 of de Duc?
22 okt 2013 9:14
I3 was n geintje om mijn passie voor electrische auto's te onderstrepen.
Verder is er geen A6 die sneller 0-100 gaat dan mn Duc, dus gewoon met de 993.
Niet de snelste, wel de mooiste
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.