18 okt 2013 12:33
18 okt 2013 13:39
18 okt 2013 16:16
MickRS schreef:Ja, achterlijk he, een serieus topic...
MickRS schreef:Maar de realiteit is natuurlijk dat vrijwel iedereen hier niet genoeg Walter R dna heeft om sneller te zijn met een C2.
Autovisie 14-2005 schreef:"Eerste rij-indruk Porsche Carrera 4"
.....Sedertdien hebben Porsche-puristen altijd een beetje moeite gehad met een Carrera 4.
Het zou een te lieve, te makkelijk rijdbare auto zijn. Een opvatting die Walter Röhrl-nadere introductie overbodig, dunkt me- doet lachen.
Röhrl zegt:
"Diegene die dat zeggen, doen het in hun broek als ze geheel per ongeluk een beetje overstuurd de hoek om gaan. Ze weten niet waarover ze praten. Met een vierwielaangedreven auto ben je in alle omstandigheden simpelweg sneller dan met een achterwielaandrijver. Vierwielaandrijving is dus gewoon beter. En vierwielaandrijvers zijn helemaal niet makkelijker, maar juist veel moeillijker te rijden. Als jer tenminste echt op de limiet zit. Ga je over de limiet, dan heb je een veel groter probleem dan wanneer datzelfde met een achterwielaandrijver gebeurt."
18 okt 2013 16:24
18 okt 2013 16:38
EriC4C schreef:MickRS schreef:Ja, achterlijk he, een serieus topic...
Nee, echter een greep uit eerdere voorstellingen in dit theater:
...een 996 carrera 2 of carrera 4....
993 carrera 4 of carrera 2?
997 / 997s of 997-4
993 2S vs. 4S
Het verschil tussen 'n 996 Carrera 4 en 'n 996 4S
voorkeur 996 carrera 4 of 2...
996 carrera of 996 carrera 4?
Wat zijn de voor en nadelen van een Carrera 4 (993)
Begrijp je nu mijn verbazing dat iemand die al zo lang hier aanwezig is deze vraag stelt?![]()
MickRS schreef:Maar de realiteit is natuurlijk dat vrijwel iedereen hier niet genoeg Walter R dna heeft om sneller te zijn met een C2.
Autovisie 14-2005 schreef:"Eerste rij-indruk Porsche Carrera 4"
.....Sedertdien hebben Porsche-puristen altijd een beetje moeite gehad met een Carrera 4.
Het zou een te lieve, te makkelijk rijdbare auto zijn. Een opvatting die Walter Röhrl-nadere introductie overbodig, dunkt me- doet lachen.
Röhrl zegt:
"Diegene die dat zeggen, doen het in hun broek als ze geheel per ongeluk een beetje overstuurd de hoek om gaan. Ze weten niet waarover ze praten. Met een vierwielaangedreven auto ben je in alle omstandigheden simpelweg sneller dan met een achterwielaandrijver. Vierwielaandrijving is dus gewoon beter. En vierwielaandrijvers zijn helemaal niet makkelijker, maar juist veel moeillijker te rijden. Als jer tenminste echt op de limiet zit. Ga je over de limiet, dan heb je een veel groter probleem dan wanneer datzelfde met een achterwielaandrijver gebeurt."
18 okt 2013 18:52
18 okt 2013 19:54
Ewout schreef:Ik heb C2-c4 helemaal niet mee laten wegen bij de beslissing tot aankoop. Gewoon een exemplaar gezocht in de door mij gewenste kleurstelling en met een goede AKK.
Toen ik me op dit forum had aangemeld bleek ik toevallig de versie voor echte kerels te hebben aangeschaft, iets wat mijn ego natuurlijk een enorme boost heeft gegeven
18 okt 2013 20:28
18 okt 2013 20:33
Röhrl zegt:
"Diegene die dat zeggen, doen het in hun broek als ze geheel per ongeluk een beetje overstuurd de hoek om gaan. Ze weten niet waarover ze praten. Met een vierwielaangedreven auto ben je in alle omstandigheden simpelweg sneller dan met een achterwielaandrijver. Vierwielaandrijving is dus gewoon beter. En vierwielaandrijvers zijn helemaal niet makkelijker, maar juist veel moeillijker te rijden. Als jer tenminste echt op de limiet zit. Ga je over de limiet, dan heb je een veel groter probleem dan wanneer datzelfde met een achterwielaandrijver gebeurt."
20 okt 2013 9:12
20 okt 2013 9:42
20 okt 2013 10:01
20 okt 2013 10:28
horn schreef:Dat is het met een C4. Hij gaat later, maar als hij gaat hou je hem niet. Maar mijn tegenwerping voor 80-90% van de mensen die hier vraagt "C2 of C4?" is: Hoe vaak ga jij met je nieuwe Porsche op de limiet (van de auto, niet van jezelf!) terechtkomen? Ik durf te zeggen bij normaal weggebruik: (bijna) nooit.
20 okt 2013 11:06
20 okt 2013 11:12
20 okt 2013 11:48
20 okt 2013 12:15
20 okt 2013 17:24
Franz schreef:Persoonlijk heb ik mijn keuze bewust laten vallen op een C2.
20 okt 2013 19:04
Enguess schreef:horn schreef:Dat is het met een C4. Hij gaat later, maar als hij gaat hou je hem niet. Maar mijn tegenwerping voor 80-90% van de mensen die hier vraagt "C2 of C4?" is: Hoe vaak ga jij met je nieuwe Porsche op de limiet (van de auto, niet van jezelf!) terechtkomen? Ik durf te zeggen bij normaal weggebruik: (bijna) nooit.
Nu maar even serieus dan: waarom houd je hem dan niet? Voordeel van 4wd in overstuur situaties is toch juist dat je hem er dan op het gas "uit kan trekken".
20 okt 2013 19:24
EriC4C schreef:... omdat ik de 911 niet alleen als "mooi weer" auto wil hebben en er iedere dag het hele jaar door mee wil kunnen rijden
20 okt 2013 19:28
20 okt 2013 19:36
Erwin schreef:
Ja, en dat kan niet met een 2-wiel aangedreven auto![]()
20 okt 2013 19:39
20 okt 2013 19:52
jeff_911 schreef:Is die goede reden niet dat een GT3(RS) een homologatie model is voor het FIA GT3 klassement, waarin je max. twee aan gedreven wielen mag hebben? Meestal zijn dingen uitgesloten in racerij als ze voordeel bieden....
20 okt 2013 20:40
Erwin schreef:EriC4C schreef:... omdat ik de 911 niet alleen als "mooi weer" auto wil hebben en er iedere dag het hele jaar door mee wil kunnen rijden
Ja, en dat kan niet met een 2-wiel aangedreven auto![]()