Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: Zeg het maar...

09 sep 2013 22:30

Alfa's heb ik veel gereden. Mijn vader kocht die bertones en giulias nog nieuw :drive: Een gtv6 is ook een beauty, maar zou ook bij een Alfetta GTV dan toch gaan voor de chrome uitvoering, al is het alleen maar vanwege die plaatsing van de toerenteller 8) getunede twin spark erin en het feest is compleet! :cheers:

Morgen maar eens rijden met een 996. Hoe groot moet het plofpotje eigenlijk zijn? En als er werk aan de motor is gedaan, wat moet er dan vervangen zijn. Maw, wat ploft er eigenlijk als ie ploft :scratch:

Verder kom ik ook usa uitvoeringen tegen. Wat is daar anders aan dan de europese?

Re: Zeg het maar...

03 nov 2013 17:18

Dat hele verhaal over plofmotoren blijft hardnekkig terugkeren. In het boek van Adrian Streather (653 pages alleen over 996) is hier uitvoerig onderzoek naar gedaan en wat blijkt: de 996 is niet meer dan gemiddeld vroegtijdig toe aan een revisie, net als elke andere Porsche, net als elk ander merk. Wel geeft ie aan dat Porsche matig (zeg maar niet) heeft gereageerd om dit gerucht de kop in te drukken. Arrogant zou je kunnen zeggen. De 996 is altijd al pispaal geweest gezien zijn waterkoeling en afwijkende koplampen.
Niets aan de hand dus....996 is super!

Re: Zeg het maar...

03 nov 2013 18:28

Ik zit echt elke dag met een big smile in mijn 996, ik vind de lijn fantastisch, ze rijden fantastisch en ze zijn ( voor Porsche begrippen) goed te doen in aanschaf.!

Dus ik ga voor de 996, maar om je ultiem te testen, kijk eens bij onderstaande auto. Op alfa gebied wel een kroonjuweel!


Afbeelding

Te verkrijgen bij Witmer en odijk

Re: Zeg het maar...

03 nov 2013 21:44

Wat een beauty!

Re: Zeg het maar...

03 nov 2013 21:54

TS heeft toch al ruim 1 1/2 maand geleden de 996 Cabrio van Hartwiek gekocht :?: :scratch:

Re: Zeg het maar...

03 nov 2013 22:13

Ben nog van de generatie dat deze auto's gewoon in de straat stonden en vele "babyboomers" kochten deze auto's :wink:
Maar zo onderhoudsgevoelig om het diplomaatachtig te zeggen, dat wil je niet weten :oops:

Re: Zeg het maar...

03 nov 2013 22:24

Maar ohzo gemakkelijk om aan te sleutelen..... :mrgreen:

Re: Zeg het maar...

03 nov 2013 22:44

Ik zeg ga voor de 996, momenteel erg veel sportwagen voor relatief erg weinig geld.
Voor mijzelf was het na de Porsche 944 gereden te hebben, toch wel echt de grote jongensdroom die uitkwam :cheers:

Ik heb nu zelf een half jaar een 996 en het is echt een TOP Porsche 300pk en superstrakke wegligging, gewoon echt top :drive: !

Ik heb hiervoor verschillende kever's, Porsche 944's en meerdere auto's met een eigen smoel gereden, ik zou niet meer terug willen nu ik mijn 996 Carrera 4 coupe uit 1999 heb steeds weer een glimlach van oor tot oor bij het omdraaien van de contact sleutel links van t stuur, typisch Porsche 911...

Zorg wel dat je genoeg budget overhoud voor onderhoud, en ga hier zeker niet op bezuinigen.

Succes !

Re: Zeg het maar...

04 nov 2013 0:54

Dial_888 schreef:Maar ohzo gemakkelijk om aan te sleutelen..... :mrgreen:


Vond je dat makkelijk die kleppen stellen met die plaatjes :oops:
De zuigers met die bussen en die voetpakking brrrr.

Re: Zeg het maar...

04 nov 2013 1:37

Afbeelding

Inderdaad een hele mooie. Als ik voor de Alfa gegaan zou zijn, zou het een nieuwer model zijn. De 1750 of 2000 gtv 8) Deze zijn alweer een stuk moderner en beter als DD te rijden...

Maar ik ben inmiddels natuurlijk alweer een kleine twee maanden gelukkig met de 996 cabrio van Hartwiek. En inderdaad, wat een auto. :drive: :drive: :drive:

En het onderhoud? Ach, na de 3.2 carrera als DD voor 30.000+ km per jaar, zal deze 996 niet echt een verrassing zijn...

Re: Zeg het maar...

04 nov 2013 8:21

MickRS schreef:Als ik voor de Alfa gegaan zou zijn, zou het een nieuwer model zijn. De 1750 of 2000 gtv 8) Deze zijn alweer een stuk moderner en beter als DD te rijden...


Deze Mick :?:
Een nog jonge Hans :cry:
5576155760

Re: Zeg het maar...

04 nov 2013 9:20

Yep! Die is zo 8)

Dat vind ik echt een van de mooiste auto's ooit gemaakt! En snel waren ze ook. Deze zijn uit de tijd van de 2.2 911. Daar deden de alfa's echt niet voor onder... :drive: :drive: :drive:

Re: Zeg het maar...

04 nov 2013 9:38

Het was een fraaie auto maar niet echt mijn ding :oops:
Hij had zo'n "slappe kont" en had daarvoor een BMW 2002 turbo, was dus wel erg verwend :shock:
Heb hem denk ik een jaartje gehad, kocht hem voor weinig en ging ook weer weg voor weinig :!:

Re: Zeg het maar...

04 nov 2013 9:59

Wat zie ik daar nu voor een mooie witte 504? Heb enige tijd een witte Ti met mechanische injectie gehad, heerlijke reiswagen en pittig voor die tijd.

Heb slechts 1 Alfa gereden, een zwarte 1991 Spider met beige alcantara. Waardeloze wegligging, maar dat deerde me niet. Ik reed open in zomer en winter; had ik nooit weg moeten doen :x In dat ding kon je zittend in de auto de kap openen en dichttrekken, beter dan electrisch!
Het enige lelijke eraan vond ik die plastic kap midden op het stuur. Die heb ik toen maar met zwart leer bekleed.

De grootste engineeringmiskleun (lees: -charme) was overigens de vanger van de motorklep, vergelijkbaar met de ruitenwissers van de luchtgekoelde Porsches :wink:

Re: Zeg het maar...

04 nov 2013 14:00

Wat is er mis met de ruitenwissers van luchtgekoelde Porsches?

Re: Zeg het maar...

04 nov 2013 17:55

molen934 schreef:
Dial_888 schreef:Maar ohzo gemakkelijk om aan te sleutelen..... :mrgreen:


Vond je dat makkelijk die kleppen stellen met die plaatjes :oops:
De zuigers met die bussen en die voetpakking brrrr.

Speling opmeten, nokkenassen eruit en klephoedjes omruilen met + of - maten....piece of cake.... En die o-ringen onder de natte cilinderbussen.soi..nog nooit hoeven te doen.... Die 1750 van mij altijd netjes op temp. gebracht.... :mrgreen: (net zoals bij een Porsche met 12 liter olie....)

De mijne...1750 eerste serie...in 88 op de parkeerplaats aan de A1...Veluwe...

57961

Re: Zeg het maar...

04 nov 2013 18:58

Ewout schreef:Wat is er mis met de ruitenwissers van luchtgekoelde Porsches?

Fantastisch hoe de ruitenwissers de ronding van de ruit niet kunnen volgen.

Opmerkelijk contrast met de anderzijds 30j lang doorontwikkelde techniek van de 993 in mijn ogen.

De ruitenwisser techniek is in die tijd ook verbeterd. Ten tijde van de laatste oude Alfa Spider, waarmee ik even vergeleek, had de 964 (tot 1991 meen ik) maar één drukveertje per wisserarmpje. Klachten leidden er toen toe dat er daarna 2 veertjes werden geinstalleerd. Na 30 jaar ontwikkeling heeft men dan voor de 993 zelfs de moeite genomen de ruitenwissers te verplaatsen om zo een efficienter ruitoppervlak te bereiken, maar ook toen bleef de tip van de onderste ruitenwisser in rust 1 cm boven de ruit steken. Heerlijk.

Re: Zeg het maar...

04 nov 2013 19:02

ontwerpfouten van auto's - soms onbegrijpelijk. Zoals de Volvo 480 waarvan de asbak niet open kon als hij in zijn 5 stond... :mrgreen:

Re: Zeg het maar...

04 nov 2013 19:42

Dial_888 schreef:De mijne...1750 eerste serie...in 88 op de parkeerplaats aan de A1...Veluwe...


De foto van mij was 10 jaartjes eerder :wink:

Re: Zeg het maar...

04 nov 2013 19:50

horn schreef:ontwerpfouten van auto's - soms onbegrijpelijk. Zoals de Volvo 480 waarvan de asbak niet open kon als hij in zijn 5 stond... :mrgreen:


Als het bij een asbakje blijft valt het nog mee :wink:
Wat dacht toen Ford overging op de getande riem die spontaan kon breken, BMW had dit ook en is weer de ketting gaan gebruiken :scratch:
En dat Opel begon met zijn nieuwe motoren in de Ascona met voorwielaandrijving, tjonge wat een problemen :oops:

Re: Zeg het maar...

04 nov 2013 22:39

horn schreef:ontwerpfouten van auto's - soms onbegrijpelijk. Zoals de Volvo 480 waarvan de asbak niet open kon als hij in zijn 5 stond... :mrgreen:

Weldoordachte veiligheid, niet roken bij > 100 km/u, is een optie die Volvo introduceerde, net als de driepuntsgordel, hoofdsteunen. Hebben mensen carrieres mee gemaakt. :res:

Re: Zeg het maar...

04 nov 2013 22:56

Ton Brals schreef:Dat hele verhaal over plofmotoren blijft hardnekkig terugkeren. In het boek van Adrian Streather (653 pages alleen over 996) is hier uitvoerig onderzoek naar gedaan en wat blijkt: de 996 is niet meer dan gemiddeld vroegtijdig toe aan een revisie, net als elke andere Porsche, net als elk ander merk. Wel geeft ie aan dat Porsche matig (zeg maar niet) heeft gereageerd om dit gerucht de kop in te drukken. Arrogant zou je kunnen zeggen.


Ik heb dat stuk in zijn boek gelezen, maar ik was niet onder de indruk van wat hij daar schrijft. Hij bagetalliseert bijvoorbeeld alles rondom de Intermediate Shaft Bearing wat aan Porsche te wijten zou kunnen zijn en wijt het uiteindelijk aan een te laag oliepeil of niet gespecificeerde olie, hetgeen de schuld van de eigenaar zou zijn. Gezien de hoeveelheid problemen lijkt het mij dat deze motoren te gevoelig zijn voor suboptimale omstandigheden, al dan niet door de gebruiker veroorzaakt. Het boek en dit stuk daarin zijn te vinden op Google Books, zie pagina 179 en verder:
http://books.google.nl/books?id=RaanuEG ... &q&f=false

Ik zou zelf alleen een 996 GT3 of Turbo kopen, maar geloof ook best dat er duizenden tevreden 996 rijders van de plof-typen zijn, wiens eigen schuld het dus volgens Streather is als ze gevoelige IMS Lager. Dus geen enkele reden om je zorgen te maken toch?

Re: Zeg het maar...

05 nov 2013 23:43

Klopt, geen zorgen.

Re: Zeg het maar...

06 nov 2013 11:56

Het reviseren en aanpassen kost je minder dan 10k. Veel geld natuurlijk, maar heeft niet ieder porscheblok zo zn specifieke problemen? Olielekkage, dual mass koppeling, klepgeleiders en zo kunnen we nog wel even doorgaan. Ook niet echt goedkoop om te repareren. Ik kon uit de rekeningen van mijn 3.2 destijds opmaken dat ie voordat ie een ton gedraaid had, al nieuwe voetpakkingen nodig had en een bakrevisie! Blij dat ik die rekeningen toen ook niet heb hoeven betalen.

Re: Zeg het maar...

06 nov 2013 12:31

Ton Brals schreef:Klopt, geen zorgen.

U is een kenner begrijp ik?
Plaats een reactie