Als je op zoek bent naar een Porsche kun je hier je wensen achterlaten.
Plaats een reactie

Re: Audi / Porsche RS2

07 nov 2013 21:32

nou, toch wat over t paard getild hier en daar denk ik. De gewone Audi's zullen hun doel wel goed vervullen, maar over de RS6 heb ik serieuze twijfels.

Op Zolder kwam ik dit kanon met 560 (of 580?) pk 2 maanden geleden tegen. De eerste 2 ronden kon ik hem niet bijhouden. Ging bij uitacceleren altijd erg vroeg op het gas en driftte dan over 4 wielen door het laatste deel van de bochten. Zag er erg stoer uit 8) . Hoewel ik de eerste 3 ronden niet boven de 5000 toeren kom, denk ik niet dat ik hem had bijgehouden als ik vol ging.

Maar na 3-4 ronden was de snelheid er telkens uit en ging ie op toeristen route. Na wat sessies sprak ik met de eigenaar en het bleek dat de remmen het niet hielden....knipperende lampjes, automatisch teruggeschroefd vermogen bij langere hogere belasting (3 ronden = 6 minutes :shock: )......

Blij dat ik rij.........met een gebakje van 23 jaar oud, met evenzo oude techniek, veel minder dan de helft aan PKs en standaard (turbo) remmen.

Deceptie :bang:

Ik zou altijd voor een M5/M3 gaan ipv een Audi RS :popcorn: (de Porsche-Audi daargelaten)

Re: Audi / Porsche RS2

07 nov 2013 22:59

De latere RS6'en hebben keramische remmen dus dat probleem is niet meer aan de orde. En al helemaal niet op een circuit want daar voelen deze remmen zich helemaal thuis.

Re: Audi / Porsche RS2

07 nov 2013 23:07

Lijkt me een goed idee.
Geeft echter wel weinig doelgerichtheid in de engineering department aan. Verkeerde mind-set imho, beetje Amerikaans.

Re: Audi / Porsche RS2

08 nov 2013 2:01

Franz schreef:De latere RS6'en hebben keramische remmen dus dat probleem is niet meer aan de orde. En al helemaal niet op een circuit want daar voelen deze remmen zich helemaal thuis.


Is dat hetzelfde probleem als met de PCCB schijven van Porsche? Oftewel, helemaal niet geschikt voor het circuit of je moet niet naar het kostenplaatje kijken? Ze slijten minimaal minder dan conventionele schijven, alleen de prijs is x10.

Re: Audi / Porsche RS2

08 nov 2013 3:20

In principe wel. Vanaf de 993 kon je volgens mij al voor deze optie kiezen bij Porsche.

ps schreef:Lijkt me een goed idee.
Geeft echter wel weinig doelgerichtheid in de engineering department aan. Verkeerde mind-set imho, beetje Amerikaans.

Nou, niet helemaal want er speelde in die tijd iets anders en dat had te maken met de combinatie ESP en keramische remmen. Keramische remmen werken pas optimaal als ze goed warm zijn. ESP is gekoppeld aan de remmen dus heb je een groot verschil in werking bij koude en warme schijven. Circuit geprepareerde auto's hebben geen ESP dus die hadden daar ook geen last van.

Re: Audi / Porsche RS2

08 nov 2013 9:10

Tja, het blijft voor mij iets hebben van 'als we er maar mooie dingen opplakken, en giga vermogen inleggen, dan hebben we een gave bak'. Bij een goeie auto zijn onderstel, remmen en vermogen in balans. Of het nu een eend of een sportwagen betreft.
Bij een aantal amerikanen gaat dit structureel mis, en bij dit bijna nieuwe 560 PK beest dus ook, waarmee je toch iets meer doet dan 150 km/u op de snelweg. Niet goed getest lijkt me, verkeerde mind-set.
:popcorn:

Re: Audi / Porsche RS2

08 nov 2013 11:34

Tja die amerikaanse wagens… niet te vergelijken met Europeanen of Aziaten. Je moet maar eens een politie achtervolging bekijken van daar, nx spannends aan. Die rijden 130 ofzo en dat is daar dodelijk snel, terwijl we hier van 200km/u niet zouden opkijken :) .

ps schreef:….
Ik zou altijd voor een M5/M3 gaan ipv een Audi RS :popcorn: (de Porsche-Audi daargelaten)


Ik zit zelf op een bmw forum en daar wordt ook geklaagd dat ///Motorsport veel te zwakke remmen zet op de M3 voor circuitgebruik. Vraag maar eens rond aan diegenen die regelmatig op het circuit vertoeven met een M3 of ze nog originele remmen hebben.

Overigens, knipperende lampjes en verminderd vermogen? Dus alle veiligheidsdingen zitten nog aan? Geen wonder dat de remmen het zo snel begeven dan, de systemen remmen continu bij op het circuit. (Tenzij het een heel gevaarlijk circuit is, zoals de NS, zet je beter alles af)

En keramische remmen zijn toch een optie bij de RS'en? Eentje van 10k geloof ik :shock: .

Re: Audi / Porsche RS2

08 nov 2013 19:54

Dat kosten de keramische remmen bij P ook hoor...

Re: Audi / Porsche RS2

08 nov 2013 21:08

was dit niet een RS 2 topic :roll:

Re: Audi / Porsche RS2

08 nov 2013 21:34

ahum, ja, was :mrgreen:

Re: Audi / Porsche RS2

08 nov 2013 21:42

kvind deze kleur stelling en prijs ook wel cool :

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/au ... res=EXPORT

.

Re: Audi / Porsche RS2

08 nov 2013 21:47

geef mij maar blauw/blauw

Re: Audi / Porsche RS2

08 nov 2013 21:49

Een rode RS2 vind ik echt super uitzien! Hoe groot is het turbogat bij een RS2 eigenlijk?

mbembe schreef:Dat kosten de keramische remmen bij P ook hoor...

Weet ik ;) maar het blijft een superdure optie.

Re: Audi / Porsche RS2

08 nov 2013 23:17

dat gat in die draaikolk in je tank van je RS2 is vele malen groter hoor :shock: :mrgreen: :wink:

.

Re: Audi / Porsche RS2

09 nov 2013 19:05

E63 AMG of M5?

Re: Audi / Porsche RS2

09 nov 2013 19:12

Wat mij betreft de M 5, maar dan wel de oude 10 cilinder....... :mrgreen:

Re: Audi / Porsche RS2

16 nov 2013 12:32

Recent iemand geproken die zeer nauw betrokken is geweest bij de V10 biturbo van Audi. Van de beloofde 560 pk blijft maar weinig over zodra je je best gaat doen. De electronica schroeft het vermogen al snel terug naar plm 400pk zodra er te veel warmte ontwikkeling is. Heb er zelf behoorlijk wat ervaring mee zowel op het circuit als op de autobahn. Op het circuit is het sowieso niets. Met 4 man erin ben je al snel met 2500kg onderweg. Dat remt en stuurt niet meer na drie keer serieus remmen en een paar bochten. Sowieso is een RS6 niet geschikt voor circuit doordat de motor veel te ver naar voren ligt met bekende onderstuur als gevolg. Voor de autobahn overigens een mooie machine

Re: Audi / Porsche RS2

16 nov 2013 14:39

De V8 uit de B7 RS4 haalt ook het opgegeven vermogen van 420pk niet. 380pk of minder gemeten op de rollenbank is geen uitzondering.

Re: Audi / Porsche RS2

18 nov 2013 15:23

Voor wie een hele mooie RS2 zoekt, ik was net bij Porsche Centrum Gelderland in Heteren en daar stond een Nogaro Blau, met blauw Recaro interieur. Geen prijs erop, dus daar kan ik je verder niet mee helpen.

Re: Audi / Porsche RS2

18 nov 2013 16:54

Zal wel flink aan de prijs zijn dan.

Re: Audi / Porsche RS2

18 nov 2013 17:07

Heeft wel 400 km gelopen. Gewoon nieuw dus.
Volgens mij niet te koop en voor zijn verzameling.

Re: Audi / Porsche RS2

18 nov 2013 17:20

Oké, in dat geval lekker van afblijven en laten staan.

Re: Audi / Porsche RS2

27 nov 2013 21:24

Leitner verwacht weer een RS2
http://www.autoleitner.nl/automobielen/verwacht

Re: Audi / Porsche RS2

27 nov 2013 21:41

Hans44 schreef:Heeft wel 400 km gelopen. Gewoon nieuw dus.
Volgens mij niet te koop en voor zijn verzameling.

Is volgens mij eerder van 'die' dame geweest.

Re: Audi / Porsche RS2

27 nov 2013 22:27

DeniS2 schreef:Leitner verwacht weer een RS2
http://www.autoleitner.nl/automobielen/verwacht


schuifdak en handmatige airco en zwart leer :cry:
Plaats een reactie