Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Gesloten onderwerp

Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)

03 okt 2013 14:56

Nee hoor, de motor zit achterin, zoals bij alle echte auto's, weet je nog??? :mrgreen:

03 okt 2013 14:57

Devils son schreef:
Cazzo Super Veloce schreef:
Dan gaat wel je garantie vervallen

Het zal discussies opleveren, maar verder: nee.

OK, nieuw voor mij. Dus maakt niet uit wie het onderhoud doet, garantie blijft in stand?

03 okt 2013 15:19

Ja, dat is inderdaad wat Tesla zegt. Leek me ook vreemd, op het eerste gehoor. Als je het onderhoudsschema zo leest kan een beetje handige Harrie dat zelf. De helft van de onderhousbeurten bestaat voor 100% uit visuele controles en vloeistoffen controleren. Je hebt natuurlijk pas echt een probleem als je een (garantie)gevalletje van onjuiste werking/storing over het hoofd ziet en niet tijdig repareert. Daar staat echter tegenover dat Tesla continue meekijkt via de 3G verbinding en ze dus ook niet kunnen zeggen dat ze van niets wisten.

Wordt nog een interessante casus, maar zal in het land van de onbegrensde rechtsgangen wel tot op het bot uitgevochten worden.

03 okt 2013 16:06

Cazzo Super Veloce schreef:Nee hoor, de motor zit achterin, zoals bij alle echte auto's, weet je nog??? :mrgreen:

Sinds ik een RS6 rij ipv een 911 ben ik dat vergeten.

Stomme plek voor een motor, achterin. Je zal maar zo'n auto hebben... :twisted:

03 okt 2013 16:07

Cazzo Super Veloce schreef:
OK, nieuw voor mij. Dus maakt niet uit wie het onderhoud doet, garantie blijft in stand?

Dat het niet uitmaakt is het andere uiterste. Het onderhoud moet kundig uitgevoerd zijn, maar men mag niet verplichten dat het bij de dealer uitgevoerd wordt. Mededingingswetgeving.

03 okt 2013 20:57

Het is helaas niet helemaal koek en ei met die Tesla's

http://www.telegraaf.nl/autovisie/autov ... and__.html

03 okt 2013 21:29

In het artikel beginnen ze opeens over het aandeel dat een deuk kreeg. Moet ik hieruit nu afleiden dat door die brand, het aandeel ineen gestuikt is?

03 okt 2013 22:31

Michiel911 schreef:Het is helaas niet helemaal koek en ei met die Tesla's

Heb je de andere posts van vandaag ook al doorgelezen? :wink:

Blaserlou schreef:Je hoeft geen 458 of R8 te kopen voor een goeie fik :?

03 okt 2013 23:04

Had ik inderdaad gemist :oops:

04 okt 2013 11:51

:wink:

mbt de brandende Tesla stond op Autoblog het onderstaande stukje:

Het hoe en wat van het ongeluk in de staat Washington moet nog precies onderzocht worden, hoewel dit door de Amerikaanse shutdown nog wel even kan duren. Zaak is dat de bestuurder ongedeerd uit zijn superveilige Model S stapte, die vervolgens in brand vloog.

De toegesnelde spuitgasten wisten het brandje aanvankelijk te controleren, maar toen dit weer de kop opstak aan de voorzijde van de auto bleek dat het bluswater op de batterijen de brand alleen maar verergerde, aldus eerste verslagen van de brandweer, die Jalopnik opduikelde.

Als gezegd, nader onderzoek moet uitwijzen of het daadwerkelijk de lithium-ion accu’s waren die in brand stonden, of dat de brandweer in het heetst van de strijd wellicht een verkeerde initiële diagnose heeft gesteld.

Lithium+water= http://www.youtube.com/watch?v=ojGaAGDVsCc

22 okt 2013 9:16

http://www.mt.nl/419/81667/clean-tech-e ... #slideshow

14 nov 2013 9:06

Gisteren mijn exemplaar Model S 85 Performance Plus afgeleverd gekregen. :cheers:
Wanneer is de volgende dragrace meeting van het PF? Of moeten LuckyLuke en ik die zelf organiseren? :drive:

14 nov 2013 9:40

Gefeliciteerd! De eerste echte adept met direct de dikste uitvoering.

Ik ben benieuwd naar je ervaringen straks. 4,4 seconden naar 100 waar mijn BMW dat in 4,7 doet. Misschien heb ik een kans op een langere afstand (kwart mijl ofzo)?

14 nov 2013 9:43

Gefeliciteerd Paulus. Ben wel benieuwd naar de foto's van deze Flavor Vapes onder de auto's. :mrgreen:

14 nov 2013 10:47

Je hebt alle kans, als het maar lang genoeg duurt, ASW.

Top is begrensd op 210 km/h (nog niet getest) en na een minuut of vijf à tien gaat-ie de energie afknijpen omdat accu's en motor anders te heet worden.

En over dik gesproken, de bandjes zijn dat allerminst met 265/35/21 achterop. Ga nog terug naar 19" of hooguit 20". Ook omdat ik deze verplicht af te nemen 21" wielen niet mooi vind.

ASW schreef:Gefeliciteerd! De eerste echte adept met direct de dikste uitvoering.

Ik ben benieuwd naar je ervaringen straks. 4,4 seconden naar 100 waar mijn BMW dat in 4,7 doet. Misschien heb ik een kans op een langere afstand (kwart mijl ofzo)?

14 nov 2013 11:02

Gefeliciteerd! Mooie, maar ook bloedsnelle wagen. Ben ook erg benieuwd naar de foto's en de ervaringen met deze elektrische rappe sportwagen.

En wat een wielen!!!

:cheers:

14 nov 2013 11:05

Mooi Paulus, ben een beetje jaloers...

14 nov 2013 19:20

PaulusdB schreef:Je hebt alle kans, als het maar lang genoeg duurt, ASW.

:mrgreen:

Dacht met 20" al een hele vent te zijn overigens... :wink:

Al op autogespot? Gasten(/jes) zijn snel als er wat nieuws rondrijd.

14 nov 2013 19:41

Reed net een stukje achter z'n S maar daar zit echt een soort flatscreen in. Met internet. Nu.nl lezen. Lekker multitasken.

15 nov 2013 3:09

Achter m'n S? Hè, wat doe jij zo ver buiten Amsterdam, dan?

Maar het scherm is inderdaad groter dan twee iPads in landscape mode boven elkaar.

Moet nog wel wat aan gebeuren. De browser kent geen tabbladen en in de geest van Steve Jobs ook geen flash-ondersteuning. Komt wel ooit met een (overigens niet automatische) software update à la WindowsUpdate of IOS update.

15 nov 2013 9:35

Flash heb je tegenwoordig toch nergens meer voor nodig.
Waarop is het huidige besturingssysteem gebaseerd? Of is het een compleet nieuw systeem?

En los van het feit dat ik dat dashboard echt lelijk vind bij de Tesla, werkt het eigenlijk storend of niet? Word je er door afgeleid tijdens het rijden?

15 nov 2013 9:36

Typo: zo'n :wink: Maar 2 ipads dat klopt wel ja.

Ik werd wel afgeleid door dat scherm ja :mrgreen:

15 nov 2013 12:55

dobbelsteen schreef:Flash heb je tegenwoordig toch nergens meer voor nodig.
Waarop is het huidige besturingssysteem gebaseerd? Of is het een compleet nieuw systeem?

En los van het feit dat ik dat dashboard echt lelijk vind bij de Tesla, werkt het eigenlijk storend of niet? Word je er door afgeleid tijdens het rijden?

Het ontbreken van flash wordt verkocht als 'we mogen geen video afspelen, onder het rijden of bij stilstand maakt niet uit'.
Nog niet geprobeerd wat er gebeurt als je naar YouTube, Vimeo of zoiets toegaat.

Naar verluid zit er Android onder. Moet mijn Google account eerst afstoffen om te kijken of er Google Playstore apps in de Tesla te installeren zijn. Zal wel niet, maar Waze navigatie in plaats van het standaard Google Maps, zou wel heel mooi zijn. Met de laadpunten als 'Points of Interest' erin, dan.

Wat kan er überhaupt mooi zijn aan een dashboard? Het is in mijn ogen wel strak en minimalistisch, buiten het 17" scherm dan.
Uiteraard is het een en al afleiding op het scherm en ook als de zon die in de juiste hoek door de achterruit schijnt is het lastig rijden door de weerspiegeling.

15 nov 2013 15:45

Vind het scherm ook niet echt mooi, maar wel super handig.
Nogmaals gefeliciteerd Paul, en doe me een lol, neem m mee naar de eerstvolgende Porsche Meeting :ba: :ba: :ba:
ff dragracen tegen al die slome Porsches :thumleft:

15 nov 2013 15:49

Ik ben wel in voor een wedstrijdje Utrecht-Parijs en weer terug. Ik kom dan met de Toyota Yaris van m'n vader :drive: :wink:

Zonder dollen: gefeliciteerd met je nieuw auto, Paul. Ik hoop dat je er veel plezier van gaat hebben :thumleft:
Gesloten onderwerp