Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: DL-25-PK; een verhaal met een waarschuwing

14 nov 2013 8:11

Dat moest ook wel want er was nog geen internet.
Nu hebben mensen meer vertrouwen in hun Google resultaat dan in een specialist. :roll:

Re: DL-25-PK; een verhaal met een waarschuwing

14 nov 2013 8:27

horn schreef:Nee, maar in die tijd had je (mijn vader in ieder geval wel, herinner ik me) veel vertrouwen in de deskundigheid van de ANWB. (en van de dokter, de schoolmeester etc)....



En vergeet niet de priesters......

Re: DL-25-PK; een verhaal met een waarschuwing

14 nov 2013 11:35

Patrick schreef:Nu hebben mensen meer vertrouwen in hun Google resultaat dan in een specialist. :roll:

Schijnt ook op te gaan voor medische specialisten hoor ik van mijn huisarts. Internet dokteren schijnt een erg verstorende factor te zijn onder zijn patienten...

Re: DL-25-PK; een verhaal met een waarschuwing

14 nov 2013 11:44

Maarten schreef:Gelukkig heeft hij wel een NAP dus weten we zeker dat de km stand klopt (heb ik recent geleerd).


Gelukkig weten we dat NAP niets zegt... :mrgreen:

Re: DL-25-PK; een verhaal met een waarschuwing

14 nov 2013 12:35

Toch vind ik een dergelijk topic een goede zaak. Misschien appels met peren vergelijken, maar in het verleden ben ik actief geweest op het Renaultforum. Daar houden ze van (sportieve) Renault's een register bij op basis van nummerborden. Verkoopprijzen, eigenaren (indien forumleden), SCHADES etc. Nu begrijp ik dat het voor Porsche-bezitters wat minder acceptabel is dat hun bezit in een register wordt opgenomen, maar het zou ook voordelen bieden.

Re: DL-25-PK; een verhaal met een waarschuwing

14 nov 2013 13:40

Een goed porscheregister zou ik zeker toejuichen. Dit verhaal bewijst eigenlijk wel het nut van zo'n register. :idea:

Re: DL-25-PK; een verhaal met een waarschuwing

14 nov 2013 23:29

Okee gaan we, van mijn 3.2 is de kilometerstand teruggedraaid door de koper (garagebedrijf) en mijn 993S heb ik van voor tot achter in elkaar gereden (te hard een bocht in met te koude banden). Verkocht met schade aan een handelaar.
Beide auto's rijden rond in Nederland. Moet ik nu de gegevens van deze auto hier gaan posten? Wie is daar mee gediend?

Re: DL-25-PK; een verhaal met een waarschuwing

14 nov 2013 23:33

als ik op het punt zou staan een van die twee auto's te kopen, zou ik het heel graag willen weten. Niet dat die auto's slecht moeten zijn, maar omdat ik geen zin heb een auto te kopen waarvan ik later hoor dat kilometerteller is teruggedraaid en iemand dat gewoon geweten heeft. Noch dat ik het prettig zou vinden te horen dat mijn concoursstaat 993S rondom in elkaar heeft gezeten. Maar je moet helemaal niks hier posten. Moet je zelf weten.

Maar hoe zou jij je voelen als je je hier vrolijk en trots meldt met je nieuwe aankoop waarvan meteen 'een vorige eigenaar' roept dat hij 'wel ooit total loss is geweest'... :scratch:

Re: DL-25-PK; een verhaal met een waarschuwing

14 nov 2013 23:37

cambiocorsa schreef:Okee gaan we, van mijn 3.2 is de kilometerstand teruggedraaid door de koper (garagebedrijf) en mijn 993S heb ik van voor tot achter in elkaar gereden (te hard een bocht in met te koude banden). Verkocht met schade aan een handelaar.
Beide auto's rijden rond in Nederland. Moet ik nu de gegevens van deze auto hier gaan posten? Wie is daar mee gediend?


Een goed porscheregister zou ik zeker toejuichen. Deze post bewijst eigenlijk wel het nut van zo'n register. :idea:

Re: DL-25-PK; een verhaal met een waarschuwing

14 nov 2013 23:42

Tja. Wat als deze auto in 2000 tot op de laatste schroef uit elkaar is geweest en helemaal opnieuw is gericht? Zo'n register is leuk voor kleine aantallen.

Re: DL-25-PK; een verhaal met een waarschuwing

14 nov 2013 23:49

horn schreef:Maar hoe zou jij je voelen als je je hier vrolijk en trots meldt met je nieuwe aankoop waarvan meteen 'een vorige eigenaar' roept dat hij 'wel ooit total loss is geweest'... :scratch:



Ze staan niet te koop, er is iemand heel blij mee (tenminste daar ga ik van uit). Daarom zou ik een register geen goed idee vinden. Als een van de auto's geadverteerd zou worden met 'originele kilometerstand' of 'schadevrij' zou ik het zeker melden, hier en bij de verkoper.

Re: DL-25-PK; een verhaal met een waarschuwing

15 nov 2013 0:04

Maarten schreef:Tja. Wat als deze auto in 2000 tot op de laatste schroef uit elkaar is geweest en helemaal opnieuw is gericht?

dan zou ik het nog willen weten voordat ik hem kocht.

cambiocorsa schreef:Ze staan niet te koop
dat is de reden dat ik dan ook schreef:als ik op het punt zou staan een van die twee auto's te kopen, zou ik het heel graag willen weten.

Re: DL-25-PK; een verhaal met een waarschuwing

15 nov 2013 0:12

Een register komt de transparantie alleen maar ten goede. We willen hier allemaal een auto waarvan de historie bekend is. Maar als er maar een boekje met stempels bij zit, vinden we het al gauw goed, terwijl dit slechts een onderdeel van de historie is. Facturen maakt het al meer inzichtelijk en als een auto dan ook nog bekend is bij een register, zou dat nog meer duidelijkheid verschaffen. Het feit dat mijn auto op dit forum goed gedocumenteerd staat, is niet alleen leuk voor mij, maar maakt zeker ook deel uit van de historie van de auto. Bij eventuele verkoop van de auto biedt dit ook de toekomstige eigenaar extra houvast...

Re: DL-25-PK; een verhaal met een waarschuwing

15 nov 2013 1:01

MickRS schreef:Het feit dat mijn auto op dit forum goed gedocumenteerd staat, is niet alleen leuk voor mij, maar maakt zeker ook deel uit van de historie van de auto. Bij eventuele verkoop van de auto biedt dit ook de toekomstige eigenaar extra houvast...


Zeg Mick dit is wel een héél makkelijk inkoppertje :mrgreen:

Re: DL-25-PK; een verhaal met een waarschuwing

15 nov 2013 1:12

MickRS schreef:Een register komt de transparantie alleen maar ten goede. We willen hier allemaal een auto waarvan de historie bekend is. Maar als er maar een boekje met stempels bij zit, vinden we het al gauw goed, terwijl dit slechts een onderdeel van de historie is. Facturen maakt het al meer inzichtelijk en als een auto dan ook nog bekend is bij een register, zou dat nog meer duidelijkheid verschaffen. Het feit dat mijn auto op dit forum goed gedocumenteerd staat, is niet alleen leuk voor mij, maar maakt zeker ook deel uit van de historie van de auto. Bij eventuele verkoop van de auto biedt dit ook de toekomstige eigenaar extra houvast...

Mee eens!

Kijk ook een naar dit topic dat ook nu loopt. Die potentiële koper zal ongetwijfeld blij zijn met de info die hij nu kreeg van een forumllid. Indien hij die info net had hoeven vragen maar gewoon had kunnen opzoeken op het forum dat was dat ook top geweest. Het topic als een soort van naslagwerk!

Re: DL-25-PK; een verhaal met een waarschuwing

15 nov 2013 1:29

molen934 schreef:
MickRS schreef:Het feit dat mijn auto op dit forum goed gedocumenteerd staat, is niet alleen leuk voor mij, maar maakt zeker ook deel uit van de historie van de auto. Bij eventuele verkoop van de auto biedt dit ook de toekomstige eigenaar extra houvast...


Zeg Mick dit is wel een héél makkelijk inkoppertje :mrgreen:


Ruilen? :mrgreen:

Re: DL-25-PK; een verhaal met een waarschuwing

15 nov 2013 13:20

Erg nuttig dat je deze informatie hebt gedeeld 993_4S :!: Zker voor aspirant kopers.

Re: DL-25-PK; een verhaal met een waarschuwing

15 nov 2013 13:34

Zelf ben ik al een tijdje op zoek naar een goede 3.2 carrera, wat nog best een lastige speurtocht is. Een register lijkt mij dan ook een erg goed idee. Niet alleen voor de koper is dit handig, maar ook de verkoper kan zo meer inzicht geven in de historie van zijn auto.

Het valt mij op dat een aantal mensen vinden dat de namen van van malafide garagebedrijven of verkopers hier niet genoemd zouden mogen worden. Ook al is een verkoper misschien niet altijd helemaal op de hoogte van het verleden van zijn auto, doet dit niets af van het feit dat er soms een verkeerd beeld wordt gegeven. Het belang van de koper lijkt mij hier een stuk zwaarder te wegen. Bovendien heeft de verkoper ook een probleem als de koper hier later achterkomt.

Natuurlijk is het het beste om eerst de verkoper in te lichten. Misschien weet die er inderdaad niets van. Werkt dit niet, dan zie ik geen enkel bezwaar om de naam te plaatsen en potentiële kopers te beschermen.

Re: DL-25-PK; een verhaal met een waarschuwing

15 nov 2013 13:52

3.2.....geduld....en mijn zoektocht heeft 2 jaar geduurd voor een goede binnen een redelijke budget.

En namen hier plaatsen, doe ik niet....kun je een hoop gedoe van krijgen.....netjes via pm oid en het heeft mij behoed voor een aantal miskopen.... :mrgreen:

Re: DL-25-PK; een verhaal met een waarschuwing

15 nov 2013 14:16

Op zich zou een register van Porsche's niet verkeerd zijn :thumleft:

Re: DL-25-PK; een verhaal met een waarschuwing

15 nov 2013 15:07

De echte liefhebbersgroepen hebben die natuurlijk al lang: rs, spyders, 912E's, 912, etc...

Re: DL-25-PK; een verhaal met een waarschuwing

15 nov 2013 15:10

Ik ben ook voorstander van zo'n register..........mits wel duidelijk bepaald wat er wel en niet in moet en mag staan en dat er aan de toegankelijkheid van het register wel enige restricties zitten.

:popcorn:

Re: DL-25-PK; een verhaal met een waarschuwing

15 nov 2013 15:14

En daar ga je al: de meeste van die registers registreren alleen VIN's etc. Daar is vast een reden voor.

Re: DL-25-PK; een verhaal met een waarschuwing

15 nov 2013 15:24

Ja, als het op basis van vrijwillige eigenaars info is wel. Vaak i.v.m. privacy angst.
Maar niets staat iemand in de weg alle bekende info zelf op te slaan.
Zoals het verhaal in dit topic...

Re: DL-25-PK; een verhaal met een waarschuwing

06 jan 2014 20:49

Toch verkocht.
Afbeelding


In ieder geval een nieuwe eigenaar.....
Wil de discussie niet weer oprakelen, maar persoonlijk zou ik het niet echt jippie vinden als ik er later achter zou komen dat de helft van mijn '79-er feitelijk een '74- er is...
Plaats een reactie