28 nov 2013 22:56
28 nov 2013 23:07
horn schreef:lindemans schreef:ik rij wel te hard maar alleen waar (ik vind dat) dat kan.
Maar op plaatsen waar geen maximum snelheid geldt, kun je dus ook niet te hard rijden. Ander verhaal dus.
29 nov 2013 3:30
29 nov 2013 11:29
29 nov 2013 17:32
30 nov 2013 12:32
MickRS schreef:Hoe leuk ik het ook vind, 275 op de openbare weg is natuurlijk debiel... Het grootste gevaar zit m in de enorme snelheidsverschillen. En aangezien je mensen niet kunt dwingen om 200+ te rijden, mogen ze van mij een snelheidslimiet invoeren. Ga je lekker op het circuit rijden als je zo nodig dat soort snelheden wil rijden.
![]()
![]()
30 nov 2013 12:36
lindemans schreef:
Wat dat betreft geeft de Duitse regeling mi juist de ruimte aan het eigen inschattingsvermogen die velen hier juist zouden willen.
30 nov 2013 12:38
dirty gertie schreef:Ben je betrokken bij een ongelijk waarbij snelheid of snelheidsverschil een rol speelt, moet je als hardrijder kunnen duidelijk maken dat wat je deed verantwoord was.
30 nov 2013 13:32
30 nov 2013 17:33
Devils son schreef:MickRS schreef:Hoe leuk ik het ook vind, 275 op de openbare weg is natuurlijk debiel... Het grootste gevaar zit m in de enorme snelheidsverschillen. En aangezien je mensen niet kunt dwingen om 200+ te rijden, mogen ze van mij een snelheidslimiet invoeren. Ga je lekker op het circuit rijden als je zo nodig dat soort snelheden wil rijden.
![]()
![]()
Welk circuit denk jij 275 te gaan halen? Ik haalde 265 op de Nordschleife net voor Schwedenkreuz en mijn 911 was heel rap, want slechts zelden zie ik in de supertest dat er een auto is die daar overheen gaat met een coureur ipv een goedwillende amateur.
Devils son schreef:275 op de openbare weg is heel rap en vereist rust op de weg en minimaal een vrije rijstroken naast je (anders ga je maar van het gas), maar debiel? Nee. Het kan prima, mits je maar weet wanneer (en dat is tegenwoordig zeer zelden).
30 nov 2013 17:50
30 nov 2013 18:04
30 nov 2013 23:26
30 nov 2013 23:31
30 nov 2013 23:51
steef schreef:Als je naar links gaat met je auto, moet je handelen, zoals een piloot dat ook moet doen.
01 dec 2013 11:48
01 dec 2013 11:59
bereits 1992 hat der Bundesgerichtshof entschieden: Die Richtgeschwindigkeit muss eingehalten werden. Dies bedeutet, dass derjenige, der schneller als 130 km/h fährt in der Regel bei einem Unfall mithaftet, und zwar unabhängig davon, ob er den Unfall verschuldet hat oder nicht. Je nach Geschwindigkeit liegt diese Mithaftung bei 20 bis 25 Prozent. Wer sich also nicht an die Richtgeschwindigkeit hält, wird im Falle eines Falles grundsätzlich auch zur Rechenschaft gezogen.
01 dec 2013 12:27
steef schreef:Overigens: als je hard rijdt in duitsland, je ziet twee km verderop twee autootjes rijden, en de achterste haalt in op het moment dat jij er naast zit, kan je donder op zeggen dat het een nederlander is! Ik weet niet wat daaraan ten grondslag ligt, maar ze voelen gewoon dat er een snelle aankomt. Waarom niet even wachten? Dat deden ze immers al twee kilometer! Ik snap werkelijk niet, waarom dat niet ingeschat kan worden. Je hebt ogen, je kan kijken, beoordelen, twee keer kijken en dan weten dat die auto snel nadert, en dan de beslissing nemen om die auto vol in de ankers te laten gaanOnbegrijpelijk! Haal dan gewoon niet in, dan maakt die maneuvre echt geen ruk uit in tijdwinst! Hard rijden weer wel
01 dec 2013 12:53
01 dec 2013 14:03
01 dec 2013 14:31
01 dec 2013 15:42
dobbelsteen schreef:drknauf schreef:
voor mij persoonlijk maakt het niet uit in duitsland rijd ik 130/120/100 waar het aan staat gegeven, waarvoor zou ik harder gaan op dat stukje terwijl je op de andere aangegeven stukken weer vol gas mag![]()
.
Het punt is toch net dat het om die banen gaat waar je vol gas mag? Daar blijft het toch ook advies 130km/u?
Anders vind ik die uitspraak van de rechter niet zo heel vreemd, je overtreedt namelijk de wet door de snelheidslimiet te overschrijden.
01 dec 2013 20:56
01 dec 2013 20:59
01 dec 2013 21:30