Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Re: En toen... toen deed 'ie plof

04 dec 2013 18:51

+1. Wat krijg je er zo voor? 8k?

Re: En toen... toen deed 'ie plof

04 dec 2013 18:57

Laat eerst maar eens goed onderzoeken wat er mis is. Koelvloeistof in de verbrandingsruimte kan ook gewoon een kapotte koppakking zijn.

Re: En toen... toen deed 'ie plof

04 dec 2013 19:19

+1 En dan gaan kijken wat je wil. Investeren en doorrijden of afscheid nemen en verlies pakken.

Re: En toen... toen deed 'ie plof

04 dec 2013 19:42

240K is ook niet nix, dan kan zoiets gebeuren.
Als hij echt vroegtijdig toe aan een revisie is, zou ik m verkopen zoals hij is.
En dan sparen voor een andere...
Als je de motor van deze auto laat reviseren, heb je grote kans dat er nog van alles bij komt. En het eindresultaat is nog steeds een 996 met 240k op de teller. Waarde van de auto zal nooit opwegen tegen de kosten.
Wordt uiteindelijk veel te duur.

Re: En toen... toen deed 'ie plof

04 dec 2013 19:44

MickRS schreef:Das balen... :( Als het kan idd naar Resto of Klaas. Die laatste doet ook wat resto doet.

Overigens 240k. Er zijn heel wat lufties die bij dat kilometrage allang een revisie achter de rug hebben...


Klopt, maar een lufti ploft niet.
Dus als je 3k per jaar rijdt, en er moet 6 liter olie in, kun je er voor kiezen om door te rijden.

Re: En toen... toen deed 'ie plof

04 dec 2013 19:59

Even Micheal bellen van MH Porsche en hem om advies vragen, zou ik zeggen.

Re: En toen... toen deed 'ie plof

04 dec 2013 20:00

Die 996 gaat geld waard worden. Het is net als een 73-er RS, zometeen zijn er niet zoveel meer :idea:

Re: En toen... toen deed 'ie plof

04 dec 2013 20:34

Cazzo Super Veloce schreef:240K is ook niet nix, dan kan zoiets gebeuren.
Als hij echt vroegtijdig toe aan een revisie is, zou ik m verkopen zoals hij is.
En dan sparen voor een andere...
Als je de motor van deze auto laat reviseren, heb je grote kans dat er nog van alles bij komt. En het eindresultaat is nog steeds een 996 met 240k op de teller. Waarde van de auto zal nooit opwegen tegen de kosten.
Wordt uiteindelijk veel te duur.


Zit wat in... :idea:


Cazzo Super Veloce schreef:
MickRS schreef:Overigens 240k. Er zijn heel wat lufties die bij dat kilometrage allang een revisie achter de rug hebben...


Klopt, maar een lufti ploft niet.
Dus als je 3k per jaar rijdt, en er moet 6 liter olie in, kun je er voor kiezen om door te rijden.


Zit ook wat in :wink:
Ben zelf ook van mening dat een oude auto best wat olie mag verbruiken en niet helemaal droog hoeft te zijn, maar probeer zo'n elfje maar eens te verkopen voor een nette prijs... Lever je een flink bedrag in.

Re: En toen... toen deed 'ie plof

04 dec 2013 21:51

Peter schreef:Laat eerst maar eens goed onderzoeken wat er mis is. Koelvloeistof in de verbrandingsruimte kan ook gewoon een kapotte koppakking zijn.


Of een gescheurde kop ...

Re: En toen... toen deed 'ie plof

04 dec 2013 22:14

ps schreef:vorige week naar de garage? Heeft t daar niets mee te maken dan?


Dat was ook mijn eerste reactie, maar niet terecht natuurlijk. Hij is bij een van de beste 996 specialisten van Nederland in onderhoud.

Re: En toen... toen deed 'ie plof

04 dec 2013 22:17

Vind het zoals velen een lastige afweging. Morgen hoor ik vermoedelijk wat de P nog waard is. Reviseren klinkt het meest aantrekkelijk, maar het blijft dan een 996 met 240k op de teller. Alleen dan een van 25k :(

Re: En toen... toen deed 'ie plof

04 dec 2013 22:46

http://www.youtube.com/watch?v=i3GXpKRTCIw :salut:

Re: En toen... toen deed 'ie plof

04 dec 2013 23:29

Verhaal lijkt op wat mij overkomen is. Ook na garage bezoek vanwege vervangen radiator een week later olie bij het water. Oorzaak was een gescheurde kop (door slechte ontvluchting?). Toen wel de keus gemaakt om hem compleet te laten reviseren en modificeren bij Resto. Puik gedaan en kan er nu weer volop tegenaan. :drive: Sterkte met je keus.

Re: En toen... toen deed 'ie plof

05 dec 2013 0:14

Mij is al vaker opgevallen dat als er aan het koelsysteem is gewerkt dat het dan eventjes later fout gaat. ..toeval? ?????

Re: En toen... toen deed 'ie plof

05 dec 2013 0:49

Niet goed ontlucht - met de gevolgen van dien :?:

Re: En toen... toen deed 'ie plof

05 dec 2013 16:29

In de eerste plaats......ja, dat is echt balen. Ieder advies m.b.t. dit probleem kost uiteindelijk geld en dat moet je dan maar net (er voor over) hebben. Toch een vraag:

Als je een p koopt met een km stand ver over de 200.000 km, dan neem ik aan, dat je hier een betrekkelijk lage prijs voor betaalt. Je moet dan wel tegelijkertijd rekening houden met een revisie. De koopprijs plus de kosten van een revisie (en daarna lange tijd zorgeloos rijplezier) moet je je kunnen veroorloven. Dat zou wel de insteek moeten zijn.
Maar goed......ik realiseer me, dat je met dit verhaal ook niet geholpen bent. :(

Re: En toen... toen deed 'ie plof

05 dec 2013 17:05

Ik heb er inderdaad relatief weinig voor betaald, hoewel ik ze er nu ook voor te koop zie staan.

Dat er kosten te verwachten waren wist ik, mede door de akk, maar een motorrevisie had ik niet verwacht.
Evengoed, blijft het naar, maar of het een revisie of verkoop wordt, ik blijf in een P rijden :)

Re: En toen... toen deed 'ie plof

05 dec 2013 17:08

Gewoon reviseren en modificeren die handel. .en dan gas op die lolly. .

Re: En toen... toen deed 'ie plof

05 dec 2013 17:13

Zoals beschreven, veel succes gewenst. Persoonlijk heb ik het gevoel dat het weleens een gescheurde kop kan zijn... Uiteraard weet ik dit niet zeker, maar als ik zo dit toch wel vrij rustige beloop van de kwalen lees, heb ik niet het idee dat de cilinderwand echt kapot is. In dat geval zijn de kosten nog redelijk te overzien.

We zullen het zien!

Re: En toen... toen deed 'ie plof

06 dec 2013 23:52

terug maken !

Re: En toen... toen deed 'ie plof

07 dec 2013 13:04

Als je alle opties op een rij zet een doorrekent:
- deze late opknappen en voor 25k een goeie hebben
- in deze staat dumpen en een andere kopen die ook weer plof kan zeggen
- deze dumpen, je verlies nemen

Dan denk ik je met goed laten herstellen het beste uit bent.

Re: En toen... toen deed 'ie plof

07 dec 2013 14:16

Helemaal mee eens! Repareren hoe zuur ook, maar dan weet je wat je hebt en kan je nog jaren probleemloos sturen en behoud de 996 zijn waard en omdat je kan aantonen dat er een totaal gereviseerde motor in zit.
Ik heb geen idee wat je ervoor betaald hebt maar ik zie bedrag van 25 k na revisie . Nou dat lijkt me toch niet te veel geld voor een gereviseerde mooie porsche of niet soms :roll:

Re: En toen... toen deed 'ie plof

07 dec 2013 14:26

aprijk schreef:
ps schreef:vorige week naar de garage? Heeft t daar niets mee te maken dan?


Dat was ook mijn eerste reactie, maar niet terecht natuurlijk. Hij is bij een van de beste 996 specialisten van Nederland in onderhoud.


Persoonlijk vind ik dit een hele naïeve opmerking. (Ik heb mijn 964 bij een "officieel" Porsche Centrum in onderhoud gehad. Je wilt niet weten wat een puinhoop ze er van hebben gemaakt. :bang: )

Re: En toen... toen deed 'ie plof

07 dec 2013 14:29

renetrzes schreef:Ik heb geen idee wat je ervoor betaald hebt maar ik zie bedrag van 25 k na revisie . Nou dat lijkt me toch niet te veel geld voor een gereviseerde mooie porsche of niet soms :roll:


Dat denk ik niet vanwege het vele aanbod van het 996 model.

Re: En toen... toen deed 'ie plof

07 dec 2013 14:31

HELP

weer koelvloeistofverlies
in 2009 nieuwe motor (996 3.4)
nu 2013 nog geen 100000 km verder scheur in cylinder......................
wat nu ?
Plaats een reactie