Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
Plaats een reactie

Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)

07 dec 2013 17:08

Mooi project hoor :thumleft:

Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)

07 dec 2013 22:47

idd, het was veel handiger geweest als ie nog aan de auto zat. Kan je op de sleutel gaan staan....heb nu ff niet direct een handige oplossing...

Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)

08 dec 2013 23:56

Dit is de oplossing van een Fin op op rennlist: http://forums.rennlist.com/rennforums/9 ... che-7.html

Welliswaar met een 944 turbo, maar hetzelfde probleem en volgens mij een goede oplossing. Is overigens een geweldig topic om eens door te lezen.

Mooi project, veel succes! :thumleft:

Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)

09 dec 2013 11:06

Bedankt Ramses!

Helaas kan ik pas thuis ontdekken hoe ze het gedaan hebben, de foto's openen hier niet op mijn werk!
Ben zeer benieuwd dus.
Zat zelf te denken om de moer met een verfbrander te verhitten of om de draagarm weer aan de band te hangen.
Zo heb ik misschien iets wat makkelijker te fixeren is.....en ik heb weinig zin om de boel weer aan de auto te hangen.
Thuis straks maar eerst naar de Finse oplossing kijken.

Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)

09 dec 2013 11:43

Of met een lucht slag sleutel proberen, ga maar even naar een vrachtwagen garage met die draagarm, die hebben hem binnen een minuut los.

Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)

09 dec 2013 11:46

Dat is ook een goede tip!! :thumleft:
Als alle hoop weg is wordt dat mijn laatste redmiddel.
:cheers:

Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)

12 dec 2013 0:18

Vandaag even de moer los laten maken bij de garage van een kennis van mij.
Had om eerlijk te zijn geen zin om zelf verder te stuntelen.
En direct ook maar even de andere draagarm verwijderd!
Ook aan deze kant ging alles vrij makkelijk los en omdat ik nu al wist hoe het zat ging
het ook een stuk sneller :thumleft:

Koni's plus wat oud ijzer. :mrgreen:

AfbeeldingAfbeelding

En nu is het mooi leeg!!!

AfbeeldingAfbeelding

En dat alles ook nog eens mooi op tijd voor de laatste fles van half 12.......en ook nog een update hiero op het forum. :D

Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)

18 dec 2013 22:22

Vandaag nog even wat kunnen doen.

Eerst maar even de kachelkleppen verwijderd, zoals je kunt zien op de foto's zijn deze niet echt meer bruikbaar.

AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Ook de motorsteunen gedemonteerd en hier toonde de auto zijn vorige kleur!

Afbeelding

Daarna de motorkap steunen er afgehaald en dan heb je toch weer een verzameling onderdelen!

Afbeelding

Toen nog even de kabels losgemaakt en het bovenste gedeelte van de motorruimte is nu zo goed als klaar om blank gemaakt te worden.
Aan de linkerkant zitten een paar rubberen uitsteeksels met daarin moertjes. Dit is volgens mij om de computer ( :mrgreen: ) van de motor op te monteren.
Kan ik die rubberen dingen ook verwijderen of trek ik dan de boel kapot en zo ja.....wie kan me vertellen hoe!??!?!?
Het mooiste zou zijn als ze er ook af kunnen zodat ik nog beter de boel kan schoonmaken.

AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

En hoe zit het eigenlijk met die rubberen flappen wat de motorruimte enigszins afdicht.
Ik heb al voorzichtig geprobeerd deze los te maken alleen lukte dat ook niet.....iemand nog een tip?

Bedankt alvast voor de verlossende antwoorden!!
Vrijdag heb ik het rijk alleen en dan kan ik lekker de hele dag bezig!!!.....
(kijk er nu al naar uit!!)

Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)

19 dec 2013 11:11

gbekhof schreef:En hoe zit het eigenlijk met die rubberen flappen wat de motorruimte enigszins afdicht.
Ik heb al voorzichtig geprobeerd deze los te maken alleen lukte dat ook niet.....iemand nog een tip?


Die zitten in dat profiel geschoven ... zitten wss vast door vuil, stof, zand, vocht etc.

Met een brede platte schroeven-draaier kan je het profiel stukje bij beetje iets open buigen ... het rubber verwijderen, schoon maken en dan ook de profielen aanpakken.

Ik heb ze terug er in geschoven nadat ik eerst tectyl in het profiel had gespoten - dat glijdt een beetje - en conserveert ook.

Succes!

Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)

20 dec 2013 11:42

Bedankt voor de uitleg/tip Olaf!
Ik ga hier straks even mee stoeien!
Vandaag heb ik een mooi klusdagje voor de boeg!
Vanavond weer een update van mijn vorderingen!!

Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)

20 dec 2013 11:58

Ga je de motorruimte kaal maken vandaag?
Lekker met de fohn en verfkrabber aan de slag..!!

Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)

20 dec 2013 12:46

Sowieso aan het einde van de dag....om ff te kijken hoe dat gaat.
Ik wil eerst nog even de kabel e.d. weghalen.
En hopelijk ook het oliefilter!

Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)

20 dec 2013 12:50

Dan kun je misschien beter de gehele olietank verwijderen....
Kan je aan beide zijden er goed bij....

Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)

21 dec 2013 1:56

Nou....het rubber is verwijderd en de profielen moeten niet alleen behandeld worden maar gewoon vervangen worden.
Ze zijn echt helemaal "fubar"...... :lol:

AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Gelukkig ging het verwijderen van deze profielen erg makkelijk. Maar toen ik daarna even ging kijken hoe het gesteld was met het plaatwerk waar ze opzitten
werd mij direct duidelijk dat ik dus ook maar moet leren lassen. Hier ben ik niet heel erg blij mee maar zoiets was wel te verwachten.
Gelukkig lijkt het voorste profiel nog wel helemaal in orde maar dat zie ik pas echt als ik dit ook helemaal heb kaal gemaakt.

AfbeeldingAfbeelding

Daarna even het oliefilter verwijderd en ook direct de olietank meegenomen (@Cloaca: Dit was ik al van plan, maar bedankt voor het meedenken :thumleft: )

AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Ook alvast een klein stukje kunnen kaal maken en de achterlichten ook verwijderd. Gelukkig ziet dit er wel allemaal keihard uit dus dat geeft de klusser moed :mrgreen:

Afbeelding

Alle kabels die onder uit het midden komen heb ik nog niks aan kunnen doen, dat staat dus voor de volgende sessie op het programme en hopelijk kan ik dan de gehele
ruimte kaal maken om te zien of er nog meer gelast moet worden.

Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)

21 dec 2013 8:45

Klusserdeklus! Lekker bezig! Fijn volgtopic. :res:

Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)

21 dec 2013 10:07

gbekhof schreef:Ook de motorsteunen gedemonteerd en hier toonde de auto zijn vorige kleur!

Afbeelding



Dat lijkt me een fantastische kans!! Speedgelb? Het kan dus toch nog goed komen :mrgreen:

Alle gekheid...... moedig werk hier aan de gang :res:

Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)

21 dec 2013 13:10

Ghehehe.....Snelheidsgeel gaat het niet worden!
Mooie kleur, maar niet voor mij!
Hij blijft in eerste instantie zwart en eventueel later Viola metallic of dat hele donkere blauw!

Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)

21 dec 2013 21:49

Jammer van de roest..... lascursus..!! :mrgreen:

Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)

21 dec 2013 22:31

Ok, viola metallic, ik blijf het dan maar volgen :jump:

Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)

22 dec 2013 21:33

Cloaca schreef:Jammer van de roest..... lascursus..!! :mrgreen:


Ach....tot nu toe minimaal, en gelukkig ken ik wel een paar lassers.
Maar ik wil het graag zelf doen. Op internet heb ik gezien hoe ze van oude magnetron onderdelen een puntlas apparaat maken. Zag r simpel uit en is veel goedkoper......de magnetron heb ik al geregeld :mrgreen:

Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)

22 dec 2013 22:24

Respect voor de klus die je aanpakt.

Binnenkort maar eens een keer bij je komen kijken.

Wanneer je dan handjes nodig heb laat maar weten :salut:

Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)

23 dec 2013 9:57

Thnx Marc (o?)

Wees welkom om eens een keer mijn projectje te bekijken...
Ik zal de koffie klaar zetten!!
Handjes heb ik nog niet nodig maar bedankt voor je aanbod :thumleft:
Pb maar een keer om af te spreken!!

Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)

23 dec 2013 14:31

Niemand een tip om de rubberen bevestigingen, van de computer van de motor, los te krijgen!?!?
Laatst bijgewerkt door Neppert op 23 dec 2013 14:42, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)

23 dec 2013 14:41

Als ik me goed herinner gewoon tegen de klok in losdraaien. Aan de andere kant zit ook zo'n schroefdraad als dat wat uitsteekt.

Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)

23 dec 2013 14:44

Aha.....ik heb het gevoel dat ik dus gewoon wat minder voorzichtig moet zijn.
Ik ben namelijk nog al bang om wat te slopen, aangezien ik zoveel mogelijk van deze auto
weer wil hergebruiken als het goed is.
Thnx voor de tip Rick
Plaats een reactie