15 dec 2013 19:20
15 dec 2013 21:18
15 dec 2013 23:16
16 dec 2013 11:33
17 dec 2013 0:00
dubsport schreef:Nou dat van die productie aantallen klopt niet helemaal. Ik heb wel eens gehoord dat er 1600 gebouwd zijn maar in dit artikel http://www.unklescars.co.uk/Porsche/About_The_968_3.html zijn het er zelfs 1900. Wel bijzonder is dat de 94 er coupe exclusiever is dan de cs:). Ik hb overigens geen idee hoe betrouwbaar deze verwijzing is.
17 dec 2013 0:16
dapatch schreef:Beide getallen zijn incorrect, net als dat het totale aantal geproduceerde 968 modellen in de meeste boeken verkeerd vermeld staat. Van de 968 CS zijn er totaal 1538 gebouwd. Hiervan zijn er 306 verkocht als 968 Sport. De vraag is dus of je die als apart model beschouwt.
17 dec 2013 0:47
17 dec 2013 1:03
17 dec 2013 8:24
17 dec 2013 10:47
ver boven de 200 schreef:Technisch gesproken is er echter dan vrijwel niets over van wat de 968 CS sportiever maakte, behalve het sportievere onderstel.
Als je op zoek gaat naar een 968 CS, zoek je in mijn beleving de "kale" versie zonder achterbank, met de kuipen (met gekleurde rug), met handbediende ramen en waarvan de achterklep niet electrisch te openen is en waar je het liefste nog M220 onderstel onder hebt. Ook geen airco en airbag stuur.![]()
Vergelijk het met iemand die een 964 RS zoekt. Die gaat niet zoeken naar een versie met airco, electrische ramen, achterbank, schuifdak, luxe electrische zetels e.d., nee die zoekt naar de basic. Vandaar ook dat de prijs van de 964 RS America zoveel lager ligt dan van de Europese versie!
my 2 cents
17 dec 2013 13:33
Lionhunter schreef:De toegevoegde waarde van een achterbank + airco etc. bij een CS zie ik ook niet. En ik heb al een aantal CS-jes gezien waarbij het M030/M220 onderstel ontbreekt, wat maakt die wagens dan een echte CS? Alleen het geboortecertificaat???
Lionhunter schreef:Mijn standaard 968 is dan in verhouding zwaarder en heeft geen M030 onderstel, hij is wel af fabriek geleverd met M220. De mensen die mij kennen weten dat ik er ontzettend veel plezier van heb en dat ik bij gelegenheid mijn grenzen echt probeer op te zoeken. Maar neem maar van mij aan dat ik de grenzen van deze normale 968 nog lang niet gevonden heb. Jee, wat een ontzettend gave bak is het zeg!
17 dec 2013 13:49
ver boven de 200 schreef:Administratief gezien heb je gelijk, maar de 968 Sport is ontstaan door het feit dat de Engelsen de oorspronkelijke 968 wilde hebben voor de prijs van een 968 clubsport. Door nood gedreven is de fabriek daarmee akkoord gegaan.
ver boven de 200 schreef:Technisch gesproken is er echter dan vrijwel niets over van wat de 968 CS sportiever maakte, behalve het sportievere onderstel.
ver boven de 200 schreef:Als je op zoek gaat naar een 968 CS, zoek je in mijn beleving de "kale" versie zonder achterbank, met de kuipen (met gekleurde rug), met handbediende ramen en waarvan de achterklep niet electrisch te openen is en waar je het liefste nog M220 onderstel onder hebt. Ook geen airco en airbag stuur.![]()
Vergelijk het met iemand die een 964 RS zoekt. Die gaat niet zoeken naar een versie met airco, electrische ramen, achterbank, schuifdak, luxe electrische zetels e.d., nee die zoekt naar de basic. Vandaar ook dat de prijs van de 964 RS America zoveel lager ligt dan van de Europese versie!
my 2 cents
17 dec 2013 16:05
17 dec 2013 16:55
17 dec 2013 17:03
STD schreef:Ik wens toch even te duiden dat de blauwe (ondertussen verkocht) een echte CS was en geen Sport![]()
STD schreef:Deze mythe wens ik toch uit de wereld te helpen. Immers gewicht van de 2 zitter is IDENTIEK aan dit van de 4 zitter. Namelijk 1320 kg (ik heb het uit het boekje van mijn 'echte' CS gehaald, maar krijg het niet in jpg formaat)
STD schreef:Hoe kan dit? Wel omdat de 'comfort' stoelen 381/382 minder wegen dan de kuipjes !!
ff in de rand: het mechanisme van electrische ruiten is 'lichter' uitgevoerd dan het manueel mechanisme welke grotere 'krachten' moet kunnen doorstaan.
STD schreef:Tip2: buy the best you can get en zit dan in over de kleur en opties.
17 dec 2013 17:10
17 dec 2013 20:03
23 dec 2013 10:27
23 dec 2013 10:37
23 dec 2013 15:37
dubsport schreef:Inmiddels een zwarte 968 gevonden. Het is geen cs gworden. Geen targa dak maar wel in een mooie orginele staat.
23 dec 2013 18:28
23 dec 2013 20:50
23 dec 2013 21:23
23 dec 2013 21:38
23 dec 2013 21:43