Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

Re: Remmen upgrade 3.2 Targa

17 dec 2013 8:06

Klopt :thumleft: Begrijpend lezen is sinds een aantal jaren voor mij moeilijk en zal er zeker niet beter op worden :wink:

Maar dit verhaal:

Jeroen914 schreef:964 / 944 turbo klauwen met een kleine aanpassing
Je kan de montage gaten van de klauw iets uitvijlen. Mooier is om de bestaande gaten met een propje te laten vullen en nieuwe gaten te boren.
Ze passen dan op de veerpoot van een SC of 3.2 en over de standaard schijf van een 3.2
Er zijn natuurlijk veel meer opties, maar dit is de simpelste en goedkoopste oplossing.


Strookt niet met wat je in dat ander topic schrijft lijkt mij. :roll:

In het ander topic ben ik het geheel met je eens, in dit topic is mijn mening dat een 964/944 turbo klauw niks helpt tegen het warmlopen van de remmen.

Re: Remmen upgrade 3.2 Targa

17 dec 2013 8:31

In het draadje wat je noemt gaat het vooral over het idee dat met grotere remmen je auto beter remt (remweg korter wordt) wat dus niet zo is.

De 964/944T remklauwen kunnen wel degelijk meer hitte verdragen dan de standaard 3.2 klauwen.
Praktijk bewezen. De foto's van de remmen die ik in dit draadje plaatste zijn uit 2001 of 2002 en maakten tijdens trackdays een behoorlijk verschil. Weinig tot geen last van fading.

Het is mooier om behalve grotere klauwen ook grotere schijven te monteren.
Grotere schijven nemen meer warmte op en voeren die ook makkelijker weer af en het is beter om de hitte in de schijven te krijgen dan in de klauwen.
(hitte in klauw = hitte in remvloeistof = fading)
Maar het wordt dan ook een veel duurdere oplossing...

Anyway, mijn mening is wat dat betreft over de jaren niet veranderd (en ik lees dat ook nergens).

Re: Remmen upgrade 3.2 Targa

17 dec 2013 10:39

Het gaat mij niet om meer remkracht, want die is prima. Wel om meer hitte te kunnen verwerken. en dus wat meer dan 4 rondjes achter elkaar te kunnen rijden :wink: :mrgreen:

Ik ga voor de optie om eerst de remblokken ( schijven zitten er net 700 km op van dit jaar) de olie en de olieleidingen te vervangen voor beter spul. mocht dat niet voldoende zijn kan ik altijd nog verder kijken. ik moet natuurlijk realistisch zijn. voor straatgebruik is wat ik nu heb prima. Die paar keer per jaar dat ik met mijn targa een keer het circuit op kan wil ik graag lekker kunnen rijden. ik ben geen top coureur, en mijn targa geen raceauto. maar is gewoon fun om ook deze auto klaar te kunnen hebben voor een beetje circuitgebruik, zonder de targa af te trappen of wat dan ook. Want daar is hij mij te lief voor!

Re: Remmen upgrade 3.2 Targa

18 dec 2013 0:06

volgens mij zijn dit de adapters, als je naar de zgn big reds wil overstappen.

overigens deel ik de mening van Jeroen, mijn SC met standaard remmen voldoet prima, ook op zirkwie, kern is wel: goede remvloeistof...

http://www.fvd.de/de/en/Porsche-0/911-1 ... _1_pc.html

Re: Remmen upgrade 3.2 Targa

18 dec 2013 0:19

Ik zou de stappen van Erwin en evt extra beluchting van Jeroen niet ineens doen maar met genoeg circuit rondjes ertussen. Wellicht hoef je niet all the way te gaan voor die paar rondjes per jaar, houd je nog wat over voor n goeie verzekering :mrgreen: Daarbij wel rekening houden met buitentemp, dat maakt lijkt me ook n verschil.

Re: Remmen upgrade 3.2 Targa

18 dec 2013 9:47

Juist Jacques, dat was de bedoeling.

Ik ga mijn blokken, leidingen ( want die mogen sowieso wel worden vervangen), en de remvloeistof aanpakken. de rest zien we wel in de praktijk.

Re: Remmen upgrade 3.2 Targa

22 dec 2013 13:22

ps schreef:Ik zou de stappen van Erwin en evt extra beluchting van Jeroen niet ineens doen maar met genoeg circuit rondjes ertussen.


Helemaal mee eens in dit geval en daarom ook de stappen in logische volgorde gezet.
Na elke update en nog niet genoeg betrouwbare remwerking voor jouw gevoel kun je weer één of meer stappen verder.

Die volgorde is omdat ik wel eens meemaak dat bijvoorbeeld alleen de remblokken worden vervangen door kostbare race remblokken en de remvloeistof niet wordt ververst, terwijl de kwaliteit van de remvloeistof het belangrijkst is voor een constante remwerking op het circuit.
Plaats een reactie