Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
17 dec 2013 23:20
heb heel anders meegemaakt helaas. Niet met Hette, Robert Visser of Wolbert trouwens. Maar weet dus inmiddels wel dat - ook met een klein klantenkringetje - je voor de centen genaaid kan worden waar je bijstaat.
18 dec 2013 0:40
Vind deze
http://www.popularmechanics.com/cars/ho ... ing-burned wel bruikbaar met een 101 punten checklist voordat je onderhandelt en koopt of niet koopt.
18 dec 2013 1:44
Jip schreef:mmm... ga toch eens kijken of ik een onderhoudsboekje kan vinden bij de auto...voor de toekomstige liefhebber die hem in de toekomst koopt....
Misschien kan je een hobby stempelmaker er bij vinden ....
Want dat wordt dan ook gewoon gedaan door de heren.
18 dec 2013 8:22
Boeven zijn t, net zo erg als bankiers
18 dec 2013 10:19
shaggy schreef:boekjes bij een old timer zijn leuk maar je krijgt er geen 1000euro meer voor denk ik.
heb al diverse ingevoerde auto's gekocht en wat de historie in duitsland geweest is weet je toch niet.
wel eens gehoord van de fahrzeugbrief?
Enneh: mooi dat het opgelost is en er weer een P bezitter bij gekomen is. Veel plezier met je auto! Wel boeiend om te lezen dat er na een 1e aankomst toch wel een aantal (mi) relevante details bij komen.
20 dec 2013 0:31
Hier lopen een paar dingen door elkaar:
Of een gedocumenteerde historie er nu toe doet of niet, maakt alleen een geinteresseerde zelf uit. Het moet een prof verkoper bekend zijn dat sommigen waarde hechten aan een complete historie; dan moet je een vraag daarover ook correct kunnen beantwoorden, en je realiseren dat een onjuist antwoord dus niet op zn plaats is hier
Een koper heeft los daarvan wel ook een onderzoeksplicht, als hij dit zo belangrijk vindt dan heeft hij de verantwoordelijkheid om zelf te controleren of eea aan zijn eisen voldoet. Dat heeftie niet gedaan.
Het lijkt me daarbij ook vreemd dat je historie wel belangrijk vindt, maar wat er inhoudelijk in staat kennelijk niet want je hebt het niet vooraf willen beoordelen. Stel nou dat de documentatie WEL compleet was geweest, en dat er een factuur bij zou hebben gezeten voor een nieuwe versnellingsbak nadat de auto over een betonnen paal was gereden ... ? Was je dan wel blij geweest ?
20 dec 2013 0:44
Algemeen: wat mij ooit is verteld (en waar ik waarde aan hecht),
netjes ingevuld onderhouds-boekje is mooi, maar wat belangrijker is:
compleet overzicht met rekeningen. Wat en wanneer is er gebeurd, wat
heeft het gekost, door wie uitgevoerd.
Zie je ook het verloop van de kilometerstand, de diverse eigenaren enz.
20 dec 2013 10:41
De discussie levert weinig nieuwe punten op. Iemand zou een handboek moeten maken met voor elk type Porsche controle- en zwakke punten, updates, modificaties etc die van belang zijn bij een aankoop. Op basis van ervaringen van eigenaren, specialisten etc. Of is er al zoiets? Met een eigen goed voorbereid onderzoek kom je overigens ook al een heel eind en het is leerzaam. Ook een garage brug valt vaak te wel regelen tegen een geringe vergoeding. En bij een handelaar moet zo'n brug gewoon beschikbaar zijn. Ook bij de firma's te A en te W. Op de brug kan een auto zomaar stukken minder 'glimmen'
22 jan 2014 20:28
Steph schreef:Het boekje is later opgestuurd om te worden afgestempeld voor de grote beurt. Dit bleek echter toch een duplicaat te zijn. Maar dit duplicaat bevat wel alle stempels vanaf aankoop in 1991. Dus er missen geen jaren, vanaf 1991 is alles bekend. Stempels zijn ook origineel en van bestaande Porsche specialisten.
De handelaar in kwestie is op zijn fouten terugkomen en deze zijn heel netjes opgelost. De prijs is ten gunste van ons aangepast en kan jullie mededelen dat wij de gelukkige eigenaar zijn van een prachtige Porsche 911 Carrera 2 Targa U9, met een mooi boekje.
Hebben we hier ooit nog van gehoord? Dacht er nog weer eens aan en eigenlijk vraag ik mij nog altijd af hoe de vork nou in de steel zit, want helemaal duidelijk is het niet...
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.