Vertel hier over jezelf.
Plaats een reactie

Dag 1 met de 911SC. Veel foto's!

21 dec 2013 21:13

Hallo!
Ik ben Eduard en woon in Middelburg met vriendin en kat. 32 jaar en werk zelfstandig als klein reclamebureau. Voornamelijk video en animatie. Ik zal niet te veel reclame maken maar als iemand nieuwsgierig is stuur ik natuurlijk graag mn website door!

Na er jaren alleen maar over te kunnen dromen heb ik onlangs een klassieke Porsche 911 aangeschaft. Ik mocht er 1 dag mee rijden met tijdelijk kenteken voor de RDW invoer. Dus ik ben vroeg in het donker begonnen en ben het eiland rondgereden langs de kust. Toen het licht werd ben ik af en toe uitgestapt om wat foto's te maken. Ik had de auto alleen nog maar bij avondlicht (in garages) gezien dus ik was wel benieuwd hoe de kleur nou eigenlijk zou zijn overdag. Nouja.. prachtig dus.

Daarna mijn vader opgepikt en naar Roosendaal gereden voor de keuring waar hij zonder problemen doorheen kwam. Ook gelijk apk gedaan. Ook geen punt. Alles bij elkaar een ruim geslaagde dag.

Goed, de foto's spreken voor zich denk ik. De auto kennen jullie misschien als de 911SC uit 1978, voorheen van zuiderbuur Gette.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Re: Dag 1 met de 911SC. Veel foto's!

21 dec 2013 21:13

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Leuk detail is dat de laatste Nederlandse eigenaar ook in Middelburg woonde. Hemelsbreed een paar 100 meter van waar ik nu woon. (al staat de auto voorlopig nog even ergens anders).

In elk geval ik zal af en toe een beetje rondhangen op het forum. En als ik mijn kenteken binnen heb, en het weer het toelaat, nog wel eens een fotoritje maken.

Groet,
Eduard

21 dec 2013 21:24

Welkom Eduard en gefeliciteerd!

Prachtige foto's en dito auto :D

Mvg Marco

21 dec 2013 21:25

mooie binnenkomer!

21 dec 2013 21:35

eduard900 schreef: En als ik mijn kenteken binnen heb, en het weer het toelaat, nog wel eens een fotoritje maken.

Heb je geprobeerd om het oude kenteken terug te krijgen op de auto? Of gaat dit automatisch?

Welkom en i.d.d. erg mooi foto's van een mooie auto.

21 dec 2013 21:38

Inderdaad , echt mooie foto's !!

21 dec 2013 21:38

Netjes, ook de foto's.....veel rijplezier ermee.... :thumleft:

21 dec 2013 22:30

Geweldige auto en mooie foto's Eduard, super :thumleft:

21 dec 2013 22:42

koele kar! geniet ervan! 8)

21 dec 2013 23:10

Erg mooie foto's, die mag je van mijn 996 ook wel maken.
Groeten uit Vlissingen.

21 dec 2013 23:27

Saab ook lekker trouwens :drive: :thumleft:

21 dec 2013 23:58

Prachtige foto's Welkom !!

22 dec 2013 1:10

Goeie foto's :thumleft:

22 dec 2013 1:30

Hoi Eduart,

Proficiat met je mooie aanwinst :thumleft: , veel :drive: plezier ermee.

Mooie foto's hoor, welkom op het forum.

22 dec 2013 1:30

Welkom hier. Prachtige auto en prachtige foto's!

22 dec 2013 8:27

Welkom! Prachtige auto & klasse foto's

22 dec 2013 8:31

Wat een gave foto's!! En wat een mooie SC, het herinnert mij eraan dat ik snel op zoek moet naar Fuchsen. :thumleft:

22 dec 2013 9:41

Mooie auto, mooie foto's!!!! :thumleft:
Welkom en veel plezier hier!

22 dec 2013 10:07

Prachtige 911. Have fun :drive:

22 dec 2013 10:21

Een fotograaf in ons midden :thumleft:
Welkom en veel veilige km's.

22 dec 2013 13:21

mooi. hoe heet de kleur?

22 dec 2013 14:20

Dank voor de reacties!

Foto's maken is een werkgerelateerde hobby. Voor mijn werk heb ik een goeie fotocamera gekocht om mee te filmen. Vind ik het mooiste beeld geven (tenzij je heel veel geld uitgeeft). Maar met die camera is het natuurlijk ook erg fijn foto's maken. Ik heb een paar jaar bij een reclamebureau gewerkt waar een fotostudio aan was verbonden. Als je dag in dag uit met die fotografen werkt dan pik je wel wat op van wat een mooi plaatje maakt.

@ MY00:
Gaat automatisch, alleen er stonden twee kentekens in de database bij de RDW. Blijkbaar is het kentekenbewijs ooit kwijt geraakt en vroeger kreeg je dan gewoon een nieuw kenteken. Dus het kenteken wat ik straks krijg is uit 1983, niet uit 1978. Beetje jammer maar dat mag je dan weer niet kiezen. Ik had eigenlijk graag de ouderwetse blauwe platen gehad maar ik denk dat het originele kenteken ook net niet blauw was want hij is op 13 januari 1978 voor het eerst op naam gezet. Net twee weekjes te laat. Hoewel het toen vast heel cool was om de eerste te zijn met gele platen :)

@ wolf:
Ik ken de kleur als copperbrown metallic. Wat niet bepaald Duits klinkt dus hoe de kleur bij Porsche zelf heet weet ik niet. De 991 wordt er nu ook weer in geleverd zag ik. In mijn zoektocht de afgelopen jaren zocht ik eigenlijk altijd naar zwart of zilvergrijs tot ik deze zag en eigenlijk direct verkocht was.

@ ruud janssen:
Als je rustig rijdt, anders ga ik je niet bij kunnen houden :)

22 dec 2013 15:11

eduard900 schreef: Voor mijn werk heb ik een goeie fotocamera gekocht om mee te filmen.

@ MY00:
Ik had eigenlijk graag de ouderwetse blauwe platen gehad maar ik denk dat het originele kenteken ook net niet blauw was want hij is op 13 januari 1978 voor het eerst op naam gezet.

Dit hoor ik de laatste tijd wel vaker van veel fotografen. Ik neem aan een Canon of zijn er ook andere merken welke tegenwoordig een goed product hebben?

Kun je deze platen niet gewoon bestellen en erop zetten en dan voor de keuring eventueel gele erop. Denk niet dat oom de agent je er snel voor gaat bekeuren als hij zo'n beauty ziet.

22 dec 2013 15:23

eduard900 schreef:Als je dag in dag uit met die fotografen werkt dan pik je wel wat op van wat een mooi plaatje maakt.

Met zo'n mooie Super Carrera zijn foto's altijd geslaagd :thumleft:

22 dec 2013 15:39

@ MY00:
Canon inderdaad. 5D MkII. Zijn tegenwoordig goed te betalen en met een goeie lens kan je heel mooie plaatjes maken als je wat moeite doet. Het is iets moeilijker dan met een videocamera namelijk. Vooral als je met lage scherpte-diepte schiet, wat vaak heel mooi is maar je zit er snel naast en autofocus werkt niet terwijl je filmt.

Blauwe platen ga ik misschien maar gewoon bestellen ja. Weet iemand een adres voor mooie donkerblauwe platen met gedrukte letters? DIe plastic opleg letters vind ik weer iets te kever-uit-de-jaren-zestig.

@ 917
Haha ja erg veel moeite kostte het nou ook weer niet inderdaad.
Plaats een reactie