Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
29 dec 2013 18:59
horn schreef:Peter schreef: Ik lees tussen de regels door :
Lezen tussen de regels door. Moet je niet willen.
Hoe doe je dat als je zoiets leest van Wolf
29 dec 2013 19:13
Niet, moet je niet willen.
Keuze heeft met smaak te maken. Kies welke je het mooiste vindt. Rij plezier ga je met beide hebben.
29 dec 2013 21:54
Een wereld van verschil in rijgedrag! De 964 is idd de eerste moderne 911. Schroefveren ipv torsie, en dat merk je... Zou zeker met beiden rijden als je een keus moet maken.
Ook blijkt in vier jaar tijd de 964 er enorm op vooruit gegaan te zijn qua betrouwbaarheid. Vier jaar terug kon de 964 nog niet eens in de schaduw staan van de 3.2 volgens de kenners van dit forum. Misterieus, maar waar...
29 dec 2013 23:17
En om het te vergelijken hebben de Japanners dat al gedaan (engels onder titels), 964, 993 en 996, eenmaal raden welke beste is haha
http://youtu.be/1fP2LimSInQ
29 dec 2013 23:22
De 996, want dat is de nieuwste van de drie
Maar volgens mij gaat het hier om de 3.2 en de 964. En dan ook nog eens over betrouwbaarheid...
30 dec 2013 10:25
En wat is kwaliteit.....als je pech hebt kan elke auto-motor in de soep lopen.
Kortom, koop datgene waar je goed gevoel bij hebt en reserveer geld voor reparaties met oude meuk.
04 jan 2014 16:11
Ik zou eens proberen om met allebei een keer te gaan rijden in een goeie van elk type.
Technisch zijn ze toch wel verschillend en dat merk je met rijden zeker.
Dan op zoek gaan naar eentje die helemaal naar je zin is, dat wordt voor een 3.2 wel een beetje zoeken inmiddels denk ik. Goede autos blijven steeds vaker langer in vaste hand, een slechte kost gauw een hoop geld om m goed te krijgen...
Een auto ouder dan 20 jaar met minder dan 100.000 op de klok: zullen er niet veel meer van zijn, of erg aan de prijs.
Zelf zou ik een mooie frisse auto zoeken, desnoods met veel kilometers en wat geld reserveren voor een goede revisie tzt.
04 jan 2014 16:58
3.2 is wel de laatste die helemaal met de hand gemaakt is.
04 jan 2014 17:48
de 964 is de eerste waar modern montagemateriaal aan te pas kwam...
04 jan 2014 17:57
Moet je willen.....
04 jan 2014 21:07
porsche964 schreef:En om het te vergelijken hebben de Japanners dat al gedaan (engels onder titels), 964, 993 en 996, eenmaal raden welke beste is haha
http://youtu.be/1fP2LimSInQ
Bedankt!
En 964 vs 3.2 was voor mij eenvoudig: dikke remmen, mezger motor, stuurbekrachtiging, rembekrachtiging, fatsoenlijke kachelbediening, ABS, airbags, schroefveren = 964 dus!
04 jan 2014 21:21
De 964 heeft me in 7 jaar tijd 1x in de steek gelaten in Zwitserland.....de dynamo, verder nooit problemen gehad.
(Behalve dan de raamschakelaars, ventilatortje hier, ventilatorretje daar, leidinkje zus, leidinkje zo, normaal onderhoud)
60dkm gereden met tevredenheid, en ik denk in een zeer luxe omstandigheid een prachtige semiklassieker gereden!
Geen dag spijt van gehad, maar ik denk dat ik over een 3.2 ook zou hebben gedacht.....hoewel die in slechte weersomstandigheden misschien iets minder makkelijk te rijden is mbt beslagen ramen? Misschien was de 3.2 iets goedkoper geweest in onderhoud?
05 jan 2014 19:46
Beide gaan rijden. Naar je hart luisteren. Ding laten keuren. Geld achter de hand houden voor reparaties.
Maar vooral: doen! En genieten!
05 jan 2014 20:01
3.2 is mechanischer en kart-achtig rijden. gevoel bij schakelen is vergelijkbaar met het afstellen van een zwitsers precisie uurwerk.
964 is ook uiterst mechanisch en direkt, maar minder dan een 3.2. schakelen is comfortabeler zoals in modernere wagens.
05 jan 2014 20:27
turbocruiser schreef:... gevoel bij schakelen is vergelijkbaar met het afstellen van een zwitsers precisie uurwerk.
Owh, zou het zelf anders formuleren.
06 jan 2014 17:14
V.w.b. veiligheid lijkt de 964 de voorkeur te hebben. Hier de mening van een van de medewerkers van Top Gear:
http://www.topgear.com/uk/james-may/jam ... 2009-08-11
06 jan 2014 18:12
Mijn 3.2... Ik mis hem

alweer dik drie maanden onder een doek. Hoe heerlijk om alle vier de wielen te voelen in het onbekrachtigde stuur... Wetend dat als je een foutje maakt, dat je het helemaal zelf mag oplossen.... Nee, er gaat niets boven een 3.2. Zeg ik na dik 10 jaar ervaring.
06 jan 2014 18:23
engaged driving. indeed.
nicht fur anfanger.
06 jan 2014 19:13
jan-1 schreef:V.w.b. veiligheid lijkt de 964 de voorkeur te hebben.
Hoezo?
06 jan 2014 19:48
Airbags, abs, power steering .....
06 jan 2014 19:50
toendertijd met name voor vrouwen en yanks in de markt gezet.
06 jan 2014 19:55
Ik heb geen airbags. Ik vind de 964 een heerlijk sturende sportwagen met een goede balans tussen comfort en gevoel in de bediening.
Heb een Ferrari 308 en een Maserati Ghibli gehad maar die reden beide een stuk minder goed in mijn ogen. Met name de laatste.
Vrouwenauto? Mijn bips! Mooi hoe mensen altijd (meestal) de 911 die ze zelf rijden als beste zien.
06 jan 2014 20:27
goh jongen
06 jan 2014 20:50
Precies!
06 jan 2014 20:50
fins schreef:Mooi hoe mensen altijd (meestal) de 911 die ze zelf rijden als beste zien.

911?
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.