Aangezien het winter is (al zou je dat niet zeggen als je naar buiten kijkt) staat Betty onder een hoes in de garage haar winterslaap te doen en te wachten op beter weer en hogere temperaturen...
Dat biedt natuurlijk wel de mogelijkheid om wat verbeteringen en reparaties uit te voeren. Qua temperatuur kan er nu prima geklust worden, natuurlijk!
Dus maar begonnen met de toerenteller. Die stopte er vorig jaar mee (eerst gaf 'ie een tijdje een dubbel aantal toeren aan dan ik daadwerkelijk reed, toen begon 'ie te 'flipperen' en ten slotte stopte 'ie er maar helemaal mee

)
Nou is een toerenteller natuurlijk niet het allerbelangrijkste instrument in een auto (al plaatst Porsche 'm natuurlijk wel steevast in 't midden van het dashboard hetgeen op z'n minst suggereert dat Porsche daar anders over denkt

) maar het is wel fijn als 'ie werkt...
Dus heb ik 'm afgelopen weekend maar eens uitgebouwd en naar CASU in Nieuwegein gebracht ter reparatie.
Ik was wel vergeten wat een geklooi het was om dat ding in te bouwen. Bovendien had ik eerst het combi-instrument ingebouwd, daarna de toerenteller en ten slotte de kilometerteller, waardoor je van onder het dashboard er redelijk goed bij komt. Nu moest ik natuurlijk nét het instrument uitbouwen dat aan weerszijden door een ander instrument wordt geflankeerd. Gelukkig heb ik smalle handen en lange vingers en kon ik de toerenteller -liggend onder het dashboard als een slangenmens- uitbouwen zonder de andere instrumenten er (ook) uit te halen. Ik ben wel benieuwd of dat straks ook weer gaat lukken als ik 'm in ga bouwen...

Ik kwam er ook achter dat het 'rode bankje' dat ik had ontworpen voor de achterkant (waar een bakje in zit) eigenlijk best veel plaats in beslag neemt en ik ben er afgelopen jaar ook achter gekomen dat ik wel héél weinig bagageruimte heb. Dat bankje heb ik er dus maar even uitgehaald en ik ga nu een (zwart) matje (met gedeeltelijk rood stikwerk) maken dat ik in plaats van die bak achter de stoelen kan leggen. Hierdoor krijg ik wat meer bagageruimte.

Ja, je leest het goed: ik ga het zelf maken! Voor het eerst met draad, garen, spoel en naaimachine in de weer... Als zoon van een coupeuse zou dat toch moeten lukken bedacht ik me!
Dus m'n moeder maar gecharterd om haar bedrijfsmatige naaimachine te kunnen/mogen gebruiken, zwart kunstleer gekocht (bij de plaatselijke zeilmakerij gekocht; een voordeel als je in Vinkeveen woont: we hebben daar hier echt héél veel van), een malletje gemaakt en een tekening van wat ik wil maken naar m'n moeder gestuurd

:

Volgens haar moet ik dat kunnen maken, dus ik ga zaterdag -nadat ik het Mecc bezocht heb- bij m'n moeder langs om het zelf (onder haar begeleiding) zelf te gaan maken... Ik heb de hele zondag er vrij voor gehouden
Mocht het niettemin tóch hopeloos mislukken, heb ik Rovako op de achterwacht zitten
Laatst bijgewerkt door
Black Betty op 16 jan 2014 17:45, in totaal 1 keer bewerkt.