Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
18 jan 2014 20:44
Af en toe swaffelen...
18 jan 2014 21:08
Moet wel mogelijk zijn met soort créme die rubber elastisch houdt denk ik. Maar dan is het de vraag of je dat niet dagelijks gaat mogen doen.
Zouden er geen type banden bestaan die specifiek gebouwd zijn op warmere en droge klimaten?
18 jan 2014 21:32
Er zijn geen zinvolle producten om dit tegen te gaan.
Gewoon rijstijl aanpassen aan snellere veroudering in heerlijk klimaat.
Nog meer gas geven dus. Makkelijker mogelijk nu de wegen verbeterd worden.
Als je niet meer naar Europa op vakantie gaat met de 911 zou ik overwegen andere banden te nemen, geen Pilot Sport Cup meer.
19 jan 2014 0:47
Erwin schreef:Nog meer gas geven dus.
Kijk, dat is nu een advies waar ik wat mee kan!
19 jan 2014 1:42
ErikE schreef:wolf schreef:gewoon een ouwe uitgedroogde band in de hitte van curacao.
Seg, waar heb jij eigenlijk géén verstand van...?
weinig.
22 jan 2014 14:07
Die scheurtjes kun je gewoon wegpoetsen

, dat heb ik geleerd van Burt Munro (anthony hopkins)
22 jan 2014 19:40
Leuke film..
31 jan 2014 1:19
Combinatie van uitdroging en te lage bandenspanning is één. Afhankelijk van hoe je de wegligging wilt hebben maar jouw auto heeft iets negatieve camber. Binnenzijde van de band staat dus meer druk op en slijt wat harder. Voor heeft overigens meer camber nodig dan achter.
Hebben de banden wel N-codering? Heb dit al eens gezien bij een 997 in Duitsland waar ze gewone Pirelli's zonder N-codering onder hadden gelegd.
Bij N-codering is de wang van de band extra versterkt zodat deze stijver wordt en minder doorzakt bij positieve camber namenlijk.
Laatst bijgewerkt door
maurice op 01 feb 2014 12:06, in totaal 1 keer bewerkt.
31 jan 2014 5:40
Ja, alle banden hebben N2 codering.
Ik zal het goed in de gaten houden bij de nieuwe banden.
En natuurlijk Erwin's advies opvolgen en zorgen dat de banden sneller slijten dus geen tijd hebben om te verouderen.
31 jan 2014 9:27
maurice schreef:.....maar jouw auto heeft iets positieve camber.
Niet waar.
31 jan 2014 9:50
De door Maurice beschreven toestand heet negatief camber.
31 jan 2014 10:05
Negatief achter
01 feb 2014 12:07
Excuus, negatieve camber moet het zijn inderdaad.
01 feb 2014 18:06
Ik heb een paar honderd km op het eiland rond gereden en begrijp die slijtage wel hoor. gaten in de weg zand op de weg en kurkdroog en gloeiend heet asfalt en dan met een porsche ff gassen. Daar is geen band tegen bestand .Gewoon gas geven .Wel grensverleggende wegen daar om eens volgas te gaan.Heb je wel beetje lef voor nodig.
01 feb 2014 18:19
P-Track schreef:Anyway, volgens de bandenboer te vaak met onjuiste bandenspanning gereden ( te laag ).
Volgens mij gewoon de oorzaak in combinatie met, mogelijk, oud
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.