Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: Wie heeft er dit jaar al een snelheids bekeuring ontvang

29 jan 2014 20:51

Nou, ik gisteren nummer 3 voor dit jaar binnen, vorig jaar nul.

Beetje hoge pakkans of pech-rate of beiden ...

29 jan 2014 21:23

gister nummer 4 voor dit jaar - haarlem parkeren, na 21:00 gratis? dus niet :bang: maar liefst € 97,00

30 jan 2014 8:15

Op 1 januari ronde record gezet: 200 km binnen 1 uur 15' ... Coyote en Flitsmeister paraat ... tot nu toe niks binnen :cool:

Remmel schreef:Het wordt tijd voor een tunnelrun dan kunnen we dit topic wat langer maken...

... met het verhaal van die enkeling die op de heenreis naar - of op de terugreis van - geflitst wordt :popcorn:

30 jan 2014 11:01

thomas993 schreef:gister nummer 4 voor dit jaar - haarlem parkeren, na 21:00 gratis? dus niet :bang: maar liefst € 97,00

Parkeerboetes vind ik echt alle perken te buiten gaan - als je nou nog gevaarlijk geparkeerd staat zou ik het snappen. Maar dit, belachelijk.

Van de week een politiecontrole bezig gezien waarbij een observatievoertuig scheef geparkeerd stond op een brug - heb maar even 0900-TUIG gebeld om aan te geven dat er een auto verkeerd geparkeerd stond die voor een gevaarlijke situatie zorgde: er zou een surveillance gestuurd worden, maar ik betwijfel dat.

30 jan 2014 16:15

lindemans schreef:Nou, ik gisteren nummer 3 voor dit jaar binnen, vorig jaar nul.

Herstel, ik heb zojuist de 4e binnen voor dit jaar ......

Die 508 Hybrid is te stil & comfortabel, je hebt t gewoon niet dor.
Deze laatste doet met EUR 154 wel een beetje pijn ....

30 jan 2014 16:55

Deze jongens verdienen pas een bekeuring :mrgreen:

http://www.ebaumsworld.com/video/watch/81531523/

30 jan 2014 17:15

lindemans schreef:
lindemans schreef:Nou, ik gisteren nummer 3 voor dit jaar binnen, vorig jaar nul.

Herstel, ik heb zojuist de 4e binnen voor dit jaar ......

Die 508 Hybrid is te stil & comfortabel, je hebt t gewoon niet dor.
Deze laatste doet met EUR 154 wel een beetje pijn ....

zou toch de flitsmeister eens installeren. ik extrapoleer naar 48 bonnen dit jaar.

30 jan 2014 19:57

Wordt op die manier 48 prenten pr jr. Een wel erg. Dure hobby

30 jan 2014 23:58

Stromen hier ook binnen. Lijkt Harry Potter wel.

31 jan 2014 8:55

thomas993 schreef:gister nummer 4 voor dit jaar - haarlem parkeren, na 21:00 gratis? dus niet :bang: maar liefst € 97,00

Thomas, Thomas, jij bent nog wel zo gis :idea:
Al jaren is dit na 10.00 uur in het centrum, heb het ook ondervonden via een prent :oops:
Onze dochter heeft zo'n bezoekers kaart/schijf, ik kippig en zag niet zo goed de tijd hup € 90,-- kassa :evil:

31 jan 2014 9:32

pffff, wanneer je dan de hoogte van de boetes bekijkt, te triest voor woorden. Heeft niets meer te maken met verkeersveiligheid.

weet dat ik in 2002 (onterecht) een bekeuring kreeg van € 327,-. 172 km/u na correctie waar je 120 mocht. Als ik dan zie naar het eerste bericht daar dik € 200,- tussen zit.... :shock:

Gelukkig woon ook ik redelijk dicht bij de grens zodat daar de 911 een keertje uitgelaten kan worden :mrgreen: .

31 jan 2014 12:12

Amai dat is ook duidelijk om geld te scheppen :shock: . In BE mag je al van pech spreken als je parkeerboete 30 euro bedraagt (voor geen parkeerticket te kopen).
Foutparkeren weet ik niet en parkeren op handicappenplaats is iets van 150 euro.

31 jan 2014 12:49

Nog geen enkele bon.
Rijd ik te weinig of te langzaam of allebei???

31 jan 2014 14:54

Ik heb er nog geen een binnen en dat hoop ik ook dit jaar weer zo te houden. En nee, ik zit niet thuis op een stoel achter het raam, ik rijd 80.000 km per jaar met BMW voor de zaak en 12.000 km per jaar met de Porsche. En mensen die me kennen weten dat ik niet altijd even braaf ben met de snelheid :mrgreen:

31 jan 2014 15:08

nummer 2 binnen, gelukkig weer een schappelijke..... :bang:

31 jan 2014 15:24

Diegenen die veel km's doen. Vaak veel te snel rijden. En toch bijna nooit boetes hebben.
Leg eens uit hoe het komt dat je zo weinig boetes hebt?
Door goed uit te kijken? Door Coyote/FM? Combinatie van beide? Of gewoonweg puur geluk? :)

31 jan 2014 16:28

Gaat bij mij meestal een paar jaar goed , en dan opeens of een hele hoge bekeuring of een paar achter elkaar.

En ja ik rijd chronisch te hard....

Ben net terug van een ritje door Epen, Wittem en Vaals :drive: (bij het drielandenpunt hier in het zuiden)

Hopelijk bekeuringvrij :mrgreen:

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

31 jan 2014 17:53

Cazzo Super Veloce schreef:Nog geen enkele bon.
Rijd ik te weinig of te langzaam of allebei???

Jij kunt je uitleven op die brommer van je..... :thumleft:

( en je houdt je keuring aan de snelheid...in NL)

31 jan 2014 22:04

dobbelsteen schreef:Diegenen die veel km's doen. Vaak veel te snel rijden. En toch bijna nooit boetes hebben.
Door goed uit te kijken? Door Coyote/FM? Combinatie van beide? Of gewoonweg puur geluk? :)

ik mag doorgaans niet klagen, en rij ong 45/50k per jaar. Nu toevallig 2 binnen deze maand, normaal gesproken ong 3/4 per jaar. Deze 2 samen net 100 euro, dus valt ook wel mee. Ik gebruik alleen flitsmeister, en dan nog vaak niet. Ik let gewoon goed op, thats all. Rij indien mogelijk regelmatig kruissnelheden van 140/150 waar 120 is toegestaan.

01 feb 2014 11:43

Als je veel kilometers aflegt heb je ook door wat voor de politie vaak slimme plekken zijn om te controleren. Verder gewoon goed op blijven letten, anticiperen op het verkeer door heel ver voorruit te kijken en dan zie je ze meestal al ver van te voren staan.
Flitsmeister gebruik ik zelden, soms alleen even voor ik ga rijden om te kijken of er wat op mijn route staat maar verder is het gewoon scherp blijven.

01 feb 2014 12:06

Heb een snelheidsbekeuring ontvangen. Ging 50 km te hard op de uitvoegstrook terwijl op de hoofdrijbaan een file stond. Onverantwoord !!! De snelheid werd later teruggeschroefd tot 135 km te hard. Tja en waarom ? Omdat ik zo nodig een Touran voor wilde blijven waarin in uniform gekleed twee agenten zaten (niet gezien) :?
Na kennismaking met de agenten een leuk gesprek gehad over de Porsche. Zij wilde er ook wel eentje. Uiteindelijk een bekeuring van 269,- euro gehad :bang: Maar omdat het zo'n mooie auto was moest ik meer rekening houden met het overige wegverkeer. "Je gaat gauw te hard" waarschuwde men mij. Dit stond ook achterop de bekeuring met daaronder het zinnentje "dit keer een waarschuwing" :mrgreen:
Tjonge wat heb ik dit keer een mazzel gehad !!! :mrgreen:
Ik ga toch maar vaker mijn cruise control gebruiken. :idea:

01 feb 2014 14:09

dobbelsteen schreef:Diegenen die veel km's doen. Vaak veel te snel rijden. En toch bijna nooit boetes hebben.

Volgens mij een kwestie van puur geluk. En misschien wel te hard rijden, maar net niet te hard om staande gehouden te worden.
Meestal ben ik ook al vroeg op pad, als de politie nog slaapt en er nog geen mobiele controles staan, en ga ik laat naar huis als de politie alweer ligt te slapen. Toen ik 2 weken terug ben gelaserd was dat ook midden op de dag.

Laatst een keer heel geluk gehad, reed netjes 150 op de cruise control toen ik politie in burger inhaalde, vlak na mij kwam er een Landrover aan die nog meer haast had en daar gingen ze achteraan. Een stuk verderop hadden ze hem ook een stopteken gegeven (en toen had ik ook pas door dat ik de politie had ingehaald).

01 feb 2014 14:23

yomusic schreef: De snelheid werd later teruggeschroefd tot 135 km te hard.

:shock: :shock: :shock:

01 feb 2014 14:28

Cruise control en Coyote doen wonderen

01 feb 2014 14:34

molen934 schreef:
Traveller69 schreef:...

FF off topic, jij bezit je SC ook alweer lange tijd :idea:
Was een goede aankoop, auto wordt alleen maar duurder :thumleft:

Gr Hans

Ook ff off topic - ja, alweer 6,5 jaar. En nog steeds blij mee. Maar ze moet wel een keer aan de revisie, bijna 250k gelopen en dat is te merken aan de hele auto. Rijdt nog goed, maar het mag allemaal wel wat strakker, ook qua interieur en zo. Maar even voor sparen en dan in 1 keer goed (laten) aanpakken.
Plaats een reactie