14 feb 2014 10:44
14 feb 2014 10:52
14 feb 2014 11:27
14 feb 2014 11:32
14 feb 2014 11:43
14 feb 2014 13:21
Paul II schreef:....3GT ken ik niet, maar als die net zo lelijk is als de 5GT ..
14 feb 2014 13:22
14 feb 2014 13:25
Paul II schreef:SMG
Super M Getriebe![]()
niet te vergelijken met Tip van Porsche, gelijk aan PDK qua effect bij schakelen, niet de uitvoering
had de M3 waarschijnlijk niet gekocht met handbak!! (kende de prachtig dynamische, technisch perfecte werking van SMG al)
niet weten wanneer geschakeld wordt?Marcel B. had blijkbaar de handleiding niet gelezen
![]()
volledig automatisch rijden, keus uit 5 verschillende programma's (stijlen van schakelen), ja dan gaat alles ......
autolatisch![]()
schakelen zelf, keus 6 programma's incl. launch control, via flippers (R op en L terug) of pook (juiste patroon: trekken voor opschakelen en duwen voor terug; moesten ze in Stuttgart nog ontdekken)
schakelen gaat flitsend snel (PDK snelheid) en bij terugschakelen wordt aut. tussengas gegeven: zeer dynamisch effect.
14 feb 2014 13:29
14 feb 2014 13:51
14 feb 2014 13:54
Paul II schreef:verklaar 'kul'![]()
heb ik ook gedaan
14 feb 2014 14:25
horn schreef:SMG en PDK lijkt me top. Ga het graag eens ervaren.
Vind juist de RWD van BMW een pre tov andere daily's. Ik zou zo graag willen dat mijn mini RWD had gehad, dat zou het een zoveel leuker autootje maken... Altijd tevreden BMW rijder geweest. Lelijke 5GT was vorige week weer een heerlijke reiswagen. Had me erge zorgen gemaakt hoe ik met twee gebroken ribben thuis zou komen van Zermatt naar NL, maar heb uren achtereen heerlijk achterin gezeten zonder enige pijn. Een soort van Fahrvergnugen...
14 feb 2014 14:59
14 feb 2014 15:02
14 feb 2014 15:03
horn schreef:Heb altijd 3-series gereden. 5GT is lener van collegaSpeelde ook vaak in sneeuw of regen in de bocht. Leuk. Heb inmiddels mijn 2e mini JCW en die hebben ook bij overschakelen naar 3 nog wielspin. Zou graag de lol die ik spelenderwijs met de 3en had ook in de mini terugzien. Power is gewoon teveel voor die voorbandjes...
14 feb 2014 15:26
14 feb 2014 15:40
Cazzo Super Veloce schreef:Waarom AWD als RWD in 99% van de gevallen net zo goed is?
En waarom AWD als RWD in 80% van de gevallen meer fun is?
Er van uitgaande dat AWD, zwaarder, storingsgevoeliger en duurder is.
14 feb 2014 15:59
horn schreef:omdat ik een 1-serie cabrio nog een grotere nichtenbak vind als een mini cabrio...
Nee, prijsverschil tussen een M1 en een JCW was me te groot.
14 feb 2014 16:01
dobbelsteen schreef:Cazzo Super Veloce schreef:Waarom AWD als RWD in 99% van de gevallen net zo goed is?
En waarom AWD als RWD in 80% van de gevallen meer fun is?
Er van uitgaande dat AWD, zwaarder, storingsgevoeliger en duurder is.
Over die 80% zou ik toch graag eens willen weten welke gevallen dan?
En ik spreek dan over de 5serie en 7serie.
Ik zie mezelf echt niet gaan driften met een 5. En dan ook niet 80% van de tijd. Wat bij een 3 wel eens durft te gebeuren
.
@Horn: was vergeten dat je een JCW had. Dan kan ik me idd voorstellen dat het veel te veel power is voor FWD
14 feb 2014 16:06
Cazzo Super Veloce schreef:Waarom AWD als RWD in 99% van de gevallen net zo goed is?
En waarom AWD als RWD in 80% van de gevallen meer fun is?
Er van uitgaande dat AWD, zwaarder, storingsgevoeliger en duurder is.
14 feb 2014 16:11
Cazzo Super Veloce schreef:En een 125i coupe?
Altijd een leuke auto gevonden.
Cazzo Super Veloce schreef:Trouwens, het toppunt van nichterig is toch wel (mijn) 500C
14 feb 2014 16:14
Targa Floriaan schreef:Cazzo Super Veloce schreef:Waarom AWD als RWD in 99% van de gevallen net zo goed is?
En waarom AWD als RWD in 80% van de gevallen meer fun is?
Er van uitgaande dat AWD, zwaarder, storingsgevoeliger en duurder is.
Waar rij jij ook al weer in, Cazzo? Iets met 4S toch?
14 feb 2014 16:31
horn schreef:omdat ik een 1-serie cabrio nog een grotere nichtenbak vind als een mini cabrio...
14 feb 2014 16:53
14 feb 2014 17:04