Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
15 feb 2014 20:29
Bij BMW begrijpen ze er niks van
15 feb 2014 20:31
DeniS2 schreef:Ja joh ga jij het even beter weten dan BMW zelf opgeeft

Wij van WC Eend
http://www.autoweek.nl/carbase_data.php ... &id2=72107
15 feb 2014 20:35
tja wel het juist quoten dan he...
je vergelijk een GT met een 5 serie
er wordt gesproken over een 320i niet een 320i GT
ik kan het niet zo linken las jij dat gedaan hebt, maar dit is een citaat uit autoweek, mss geloof je het dan wel
PRESTATIES
topsnelheid 235 km/h
info
acceleratie 0-100 km/h 7,3 s
15 feb 2014 21:26
Autoweek neemt dus in dit geval de cijfers van BMW over. Ik wacht wel even de cijfers van fastestlaps af. Die komen heel wat beter in de richting van de werkelijkheid. Ik weet alleen dat mijn TDI net zo rap is als een nieuwe 320i en die doet het in 8 seconden. Waarschijnlijk iets sneller nu er de juiste verstuivers (terugroepactie) in zitten.
16 feb 2014 0:51
renetrzes schreef:Zojuist ritje gemaakt en kwam bij Rotterdam (binnen door weggetje) een BMW 320 i tegen.
Bij stoplicht ff sprintje maaaaaar dat viel tegen ging gelijk op.
René, heb me nooit laten verleiden tot een sprintje, alleen even snel optrekken en direct weer terug laten zakken.
in een 911 hoef je niets te bewijzen, 'zij' wel
tenzij ik naast je sta ...
met de M, dan hoef ik niets te bewijzen
16 feb 2014 2:46
Franz schreef:Autoweek neemt dus in dit geval de cijfers van BMW over. Ik wacht wel even de cijfers van fastestlaps af. Die komen heel wat beter in de richting van de werkelijkheid. Ik weet alleen dat mijn TDI net zo rap is als een nieuwe 320i en die doet het in 8 seconden. Waarschijnlijk iets sneller nu er de juiste verstuivers (terugroepactie) in zitten.
Hoezo eigenwijs.
Denk dat ze bij BMW en autoweek inderdaad beter "jouw TDI" als benchmark kunnen gebruiken.
Franz schreef:Die 60kg verschil in gewicht zorgen niet voor een verschil van 0.6 seconden. Ze zijn dus praktisch even snel.
60kg verschil tussen een 320i en een 520i (beide met automaat)?
Misschien als de 3 met bestuurder en de 5 zonder bestuurder zou rondrijden.
Zit toch echt 3x die 60kg die jij noemt qua gewichtsverschil tussen.
16 feb 2014 10:47
Excusez moi, was even in de veronderstelling dat de 320i GT een soort van sportievere uitvoering van de 3-serie zou zijn. Maar ik had beter moeten weten na dat overweldigende succes van de 5-serie GT en dat het hier om de Burger King uitvoering zou gaan.
Btw, als ik ook even ga cijferneuken dan zie ik dat er ook een 320i in de trendy benaming efficientdynamic bestaat en laat die nou een stukkie langzamer zijn. Maar, to the point. Waar het om ging, een 320i die evensnel is als een porsche 964 geeft aan dat er duidelijk andere factoren meespelen. Globaal genomen speelt de 320i totaal geen rol in een sprint tegen een 964 met handbak.
16 feb 2014 10:56
Misschien was die beemer gechipt ?
16 feb 2014 11:05
Of jij hebt een tip?
16 feb 2014 11:30
Nee heb geen tip en de mijne is wel gechipped en hittedraad systeem dus helaas moeten we misschien toe gaan geven dat we zijn ingehaald door de nieuwe technologie
16 feb 2014 11:37
Ik lees op het Beemer forum dat ze massaal aan de KN filters en chiptuning doen. De kans is groot dat die toch gekieteld is.
16 feb 2014 11:44
Die techniek heeft ons allang ingehaald natuurlijk. Maar we gaan er maar gemakshalve vanuit dat die BMW gechipt was en dat Renetrzes niet kan schakelen.

geintje natuurlijk.
16 feb 2014 11:50
De motor in de 320i (en 520i) is identiek aan die in de 328i (528i) waar hij door ander motormanagement 60PK (184 - 245) meer levert. BMW biedt die mogelijkheid niet maar is een koud kunstje om een 320i te (chip)tunen.
16 feb 2014 12:08
Franz schreef:en dat Renetrzes niet kan schakelen.
Schakelen is misschien nog niet echt het probleem. Ik spreek even uit eigen ervaring. Uit stilstand snel optrekken dat vraagt om enige oefening.
Die BMW met automaat in de S-stand gaat als een raket. Ik heb mij erover verbaasd bij de 325.
16 feb 2014 12:14
MarkS schreef:De motor in de 320i (en 520i) is identiek aan die in de 328i (528i) waar hij door ander motormanagement 60PK (184 - 245) meer levert. BMW biedt die mogelijkheid niet maar is een koud kunstje om een 320i te (chip)tunen.
Van 1 chiptuner weet ik dat die er 290pk uit haalt
16 feb 2014 12:17
Was zeker nog voor het Sonja Bakkeren?
18 feb 2014 1:18
Onderschrift op het beemer forum:
A man needs three things in his life: a good woman, a good lawyer….and a good straight-six engine. No more, no less….
18 feb 2014 10:10
Moet dat niet straight/flat zijn?
18 feb 2014 11:06
Over een sprintje trekken, het lijkt bij mij wel die Noren ze geven het op als ze die 2 uitlaten zien
Tjonge wat gaat dat ding van zijn plaat met de autom. in zijn sportstand
Ze hebben er vorige week een nieuwe hoofdremcilinder op gezet en hij trapt niet meer zo diep
18 feb 2014 12:29
En dan is die van jou nog niet gechipt...
Gaat wel lekker he, zon ...35i
18 feb 2014 13:30
Zucht.... Mannen, ik heb heimwee. Niet naar Zwitserland of Nederland, maar naar Porsche en BMW...
18 feb 2014 14:16
MR2 is toch ook best koel?
18 feb 2014 15:14
Jawel, maar ik zou er geen apart topic over aanmaken.... Maar het rijdt best leuk.
The point is....
Het is geen Porsche, en ook geen BMW, en af en toe heb ik een zwak moment
18 feb 2014 23:37
Het leven na een 550d gaat dus niet over rozen?
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.