Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
Plaats een reactie

Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)

24 jan 2014 11:16

Scherp Djurre.... :thumleft:

Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)

24 jan 2014 11:55

Ik hoop dat ik er een waardige opvolger van kan maken!!
Het project lig nu behoorlijk op zijn gat overigens. :cry:
Kind 2 vraagt heel veel aandacht en tijd, ze is behoorlijk geconstipeerd en huilt daarom veel...heel veel!!!.....echt tijd voor mezelf heb ik nu dus niet.
En als ik tijd heb dan benut ik die met rusten :lol:

Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)

24 jan 2014 16:50

@cloaca, doe je nog wat met het carrosserie?

@gbekhof, kleine meenemen en een boxje in de hoek? Maar erg leuk! Tijd komt vanzelf!

Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)

24 jan 2014 16:55

Ghehehehe.....dat wordt dan wel een heel klein boxje!!
Ik kan net een beetje om de auto heen.
Misschien een kooitje aan het plafond!! :mrgreen:

Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)

26 jan 2014 21:02

Om het mezelf maar wat makkelijker te maken toch maar een brug gekocht!
@porschefabian: je hebt gelijk...veeeel beter. :cheers:

Om alles op zijn plek te krijgen moest de ophanging achter er wel weer ff op.

Afbeelding

Een mooie gebruikte brug via MP op de kop getikt waarvan de motor e.d. omgebouwd is naar 220v.
Het gehele binnenwerk is hierbij vervangen :thumleft:

Afbeelding

Alvast ff een keer proefliften en ondanks het frame van de garagedeur kan de maximale hoogte gehaald worden.

Afbeelding

Ik heb alleen twijfels of ik de lepels wel op de juiste plek onder de auto heb zitten.
Kan iemand mij vertellen wat de beste plek is?????
Ik ben bang dat de boel anders kapot gedrukt wordt.

Hopelijk komen er nu ook ff een paar dagen aan om te klussen want het kriebelt nu wel gigantisch!!

Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)

26 jan 2014 22:09

Echt respect voor iedereen die een auto repareert, restaureert in zo'n kleine ruimte!

Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)

27 jan 2014 10:38

Thnx! :thumleft:

Daarom ook toch maar een brug gekocht.
Het was een beetje behelpen met mijn 1.94m.
Je blijft er overigens wel soepel van, als je je in allerlei bochten moet wringen!

Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)

29 jan 2014 10:55

Eindelijk komt er een beetje ritme in de slaapcyclus van Kind 2.
Dus maar direct gebruikt gemaakt van de vrije tijd die dit met zich meebrengt.

En wat ben ik blij met mijn brug.....(niet te verwarren met de foto's uit een ander topic :mrgreen: )
Ik had dit eigenlijk al veel eerder moeten doen, maar niets menselijks is mij vreemd qua eigenwijsheid!!

Ideale werkhoogte om de boel verder kaal te maken.

Afbeelding

Toch ook nog even geprobeerd om de torsie staven er uit te krijgen en zowaar......SUCCES!!!
Ook de veerplaat die nog eerder vast zat kwam er met wat gehannes er toch nog af

Afbeelding

Ik las al links en rechts dat je de stand van de veerplaten moet vast leggen voor als je de boel weer in elkaar wilt zetten.
En wat blijkt.....bij de rechter kwam bij 13.9cm van de grond en de linker 24.3cm.
Dat wordt dus nog wat als ik de boel weer wil gaan opbouwen.

Daarna lekker verder gaan met kaal maken.....en wederom kwam ik mijn grote vijand tegen.....ROEST!! :(
De rechter kuip van het achterzitje en de de linker kant van de brug (!?!?!) waar de schokdempers in zitten.
Weer wat gevonden om straks lekker te voorzien van "nieuw vlees"

AfbeeldingAfbeelding

Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)

29 jan 2014 19:16

Kijk top bezig, zo een bruggetje is ff een investering, maar je wil na 1 gebruiken nooit meer iets anders.
tenzij je ooit groter gaat wonen en je de ruimte voor een 2 of 4 koloms brug krijgt...
poetsbruggetje ligt verder niet in de weg... en is nooit weggegooid geld...


succes met de verdere plannen :thumleft:

Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)

30 jan 2014 11:47

Dat zuigt goser.... wel lekker als het straks weg is...

Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)

30 jan 2014 11:56

@Cloaca:

Ach ja,het is niet fijn maar was wel een beetje te verwachten.
Ik had ook niet verwacht dat hij helemaal roest vrij zou zijn.
En tot nu toe lijk de de kritieke punten verder hard.
Als hij ooit in de toekomst helemaal gespoten gaat worden zien we wel
wat er dan tevoorschijn komt!

@Porschefabian:

Ik wil idd nu al niks anders meer!!
Ideaal..... :cheers:

Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)

02 feb 2014 21:28

Gisteren even een paar "nieuwe" kachelpotten opgehaald met een "klein beetje" werk.
Rede dat ik deze heb gekocht is dat mijn einddemper niet past op het uitlaatsysteem.
Mijn einddemper heeft namelijk 2 ingangen en onder het SC-blok ligt een systeem met maar 1 uitgang
in de vorm van een tussendemper.
Ze zien er echt niet uit, maar daar was de prijs ook naar.
Ik ben benieuwd of ik hier nog wat moois van kan maken. :roll:
Zo niet, dan ga ik kijken of ik iets anders kan doen met die flenzen die erop zitten.

AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Vandaag ook nog ff vol goede moed verder gegaan met het kaal maken van de motorruimte.
Echt veel ben ik niet opgeschoten, want het borsteltje had zijn beste tijd wel weer gehad.
Van de week dus maar eens even nieuw gereedschap gaan halen.
Dus toen maar even grote schoonmaak gehouden, het wordt toch wel snel een zooitje met dat geborstel!

AfbeeldingAfbeelding

Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)

03 feb 2014 13:43

En nu je schedel vol zitten met staaldraad uit die borstel?

Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)

03 feb 2014 14:02

Schedel valt mee! Af en toe voelde ik wel stukken tegen mijn hoofd aan vliegen.....de veiligheidsbril is geen overbodige luxe!
Wel mijn hele kop vol zitten met allemaal zwarte spikkel. :mrgreen:

Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)

21 feb 2014 15:19

Al een tijdje niks aan de Neppert kunnen doen, helaas!!
Kind 2 vraagt nog steed veel aandacht en helaas zijn we ook nog eens om de beurt geveld door ziekte!
Nu een beetje herstellende van ontstoken keel amandelen.
Hopelijk kan ik morgen nog ff verder met borstelen.......ik begin het een beetje een k$t klusje te vinden.
Maarja.....wat moet dat moet!!

Een forum-genoot wees mijn nog wel op een paar mooie deurpanelen.
En aangezien ik er sowieso ééntje mis, kon ik ze niet laten liggen voor 75,-
Ze zien er best netjes uit en hebben wel wat plekjes maar dat mag de pret niet drukken.
Een beetje poetsen en ze zullen er een heel stuk beter uitzien!!!

Afbeelding

Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)

21 feb 2014 17:43

Kijk aan... dat is dan weer mooi meegenomen..!!
Wanneer ga je beginnen met het laswerk?

Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)

25 feb 2014 11:22

Geen idee....
Ik ben nog steeds bezig met kaal maken!
En aangezien ik maar steeds een klein beetje doe ivm. weinig tijd, kan het nog wel ff duren.
Daarna moet ik even afspreken met iemand die me met lassen wil helpen.
En ik moet nog een lasapperaat regelen....
Gaat nog wel ff duren denk ik!

Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)

25 feb 2014 11:43

Een redelijk lasapparaatje kost ook niet de wereld.
Je kunt voor € 500,- tot € 600,- al een heel leuk apparaatje kopen.
Maar dan moet je het lassen nog wel even leren... :mrgreen:

Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)

19 maart 2014 7:52

Lasapparaat kan ik lenen, dus dat scheelt weer.
Zo lang als ik wil....dus dan kan ik eerst flink gaan oefenen voordat ik echt op de auto aan de gang ga.

Van een collega, die een kever aan het restaureren is, mocht ik zijn zandstraler lenen.
Gisteren dus maar even een stukje geprobeerd en dat gaat best wel goed.
Vooral op de delen waar de haakse slijper niet bijkomt!
Ik moet nog wel even het juiste materiaal halen want ik heb het gisteren met speelzand geprobeerd en volgens mij kan het beter.
Het zand was ook nog een beetje klam dus dat heb ik eerst gedroogd met een verfbrander (lekker professioneel :lol:) .
Vandaag dus maar even naar de winkel om goed straalzand te halen!

Afbeelding Afbeelding

Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)

19 maart 2014 10:40

Kijk, dat scheelt een hoop gekloot in kleine hoekjes waar je amper bij kunt....
Krijg je dus straks een mooie zandbak in je garage... :mrgreen:

Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)

11 apr 2014 11:44

Na een lange tijd eindelijk weer wat kunnen doen.
Ik had even geen zin om de motorruimte weer verder kaal te maken (jep....daar ben ik nog steed mee bezig)
Dus de "nieuwe" warmtewisselaars moesten eraan geloven.


AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Eigenlijk zijn alleen de bovenste gedeelten slecht, dus deze wil ik weer een beetje op kalefateren.
Mocht er iemand zijn met nog een paar wisselaars waar de bovenste stukken goed zijn dan houd ik me aanbevolen. :lol:

Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)

11 apr 2014 12:02

Respect voor dit project zeg. :res:

Krijg er weer helemaal de kriebels van. Heb het ooit zo gedaan met een Triumph TR7 cabrio.

Veel succes verder.

Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)

16 jun 2014 20:52

Thnx vvo.....TR7 ook een leuke auto.
Niet al te groot ook, kan ook makkelijk in een normale garage. :thumleft:

Ik heb me de afgelopen tijd een beetje bezig gehouden met leren lassen.
Van mijn oom mag ik een lasapparaat lenen. Het is er één waarbij het gas al in de draad zit.
Volgens hem ideaal voor amateuristisch gebruik.
Bij mijn vader wat oud ijzer uit de oudijzerbak gepakt en aan het proberen geslagen.

Eerst maar een geprobeerd om te punt lassen.
Het ging niet heel slecht en de stukje bleven aan elkaar zitten.
Daarna geprobeerd om het geheel met een mooie rechte lijn vast te maken.
Dat was een minder succes maar toch zat het goed vast. :roll:

AfbeeldingAfbeelding

Dit heb ik laten zien aan een vriend van mij, die wel echt kan lassen en een hoongelach kwam mij tegemoet. :mrgreen:
Hij heeft toen even de tijd genomen om wat tips te geven en om de afstelmogelijkheden uit te leggen.
Daarna weer aan het braden gegaan en het resultaat wordt steeds beter.
Nu moet ik wel eerlijk bekennen dat het redelijk dik materiaal is dus ik ga wat plaatstaal regelen wat vergelijkbaar is met hetgeen op de auto zit.
Kijken wat voor een resultaat dat oplevert.

AfbeeldingAfbeelding

Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)

16 jun 2014 22:27

Als ik je een tip mag geven: donder dat gevulde draad ding weg en koop een Cebora 160 met een haspel 0,6 draad. Las je auto daarmee en verkoop het apparaat weer. Hiermee blijf je "oefenen" tot je een ons weegt. Just my 2 cents.

Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)

17 jun 2014 7:36

Tips mogen altijd gegeven worden. :thumleft:

Toch ga ik het eerst met dit apparaat proberen. Mocht het echt niet lukken dan kan ik altijd nog kijken of ik zelf een beter apparaat kan aanschaffen.
Maar waarom is de Cebora een beter apparaat dan mijn gevulde draad ding dan?
Plaats een reactie