02 aug 2005 14:32
Nikasiltje schreef:Naar mijn mening rijden echte porsche liefhebbers namelijks gewoon dagelijks met hun auto.
02 aug 2005 14:39
Naar mijn mening rijden echte porsche liefhebbers namelijks gewoon dagelijks met hun auto.
02 aug 2005 14:41
adu schreef:... gaat dit toch ook niet op:Naar mijn mening rijden echte porsche liefhebbers namelijks gewoon dagelijks met hun auto.
Olaf schreef:Ik ga (toch) 'ns kijken wat de houderschapsbelasting wordt voor een 964 op gas
02 aug 2005 14:52
adu schreef:Hoewel ik dit een onzinnige discussie vind en m.i. ieder voor zich maar moet uitmaken wat voor peut die in zijn auto gooit, zolang het maar technisch verantwoord is, gaat dit toch ook niet op:Naar mijn mening rijden echte porsche liefhebbers namelijks gewoon dagelijks met hun auto.
02 aug 2005 15:00
Nikasiltje schreef:Maar uit je reactie begrijp ik dat je je wel een echte porsche liefhebber voelt, maar er ook niet dagelijks mee rijdt![]()
02 aug 2005 15:10
Nikasiltje schreef:Persoonlijk vind ik het een briljant idee. Vooral omdat je tanken dan ook leuk gaat vinden en je veel km rijden met je porsche niet hoeft te laten omdat-ie zoveel verbruikt.
Ben benieuwd hoeveel van die porsche liefhebbers hier echte porsche liefhebbers zijn of het alleen wel interessant vinden in een porsche (als merk) te rijden..
Naar mijn mening rijden echte porsche liefhebbers namelijks gewoon dagelijks met hun auto. Ik denk echter dat de meesten hem er toch gewoon 'erbij' hebben en dan ge je stoer zeggen dat gas is om op te koken, niet in een porsche 'hoort' en dergelijke onzin meer.
Ach, wie het breed heeft, laat het breed hangen en dan is dit voor die mensen idd niet iets om over na te hoeven denken toch?
Bagageruimte en het lopen van de motor zijn non-issues volgens mij. Als je status je 'verplicht' dat je niet op gas wil rijden, vind je altijd met een reden (of stok).
Momenteel denk ik iig steeds weer als ik aan de overkant mensen benzine zie tanken: wat een sukkels! haha![]()
Groetjes,
Walter
02 aug 2005 15:14
Kortom: LPi erin en dagelijks mee rijden: briljant! (en je mag je een echte porsche liefhebber noemen
want als je het ZO ontzettend gaaf vindt om ermee te rijden, dan plan je je zaakjes zo dat het gewoon kan.
Juist een porsche met zijn weinige bagageruimte is geschikt voor dagelijks/zakelijk gebruik, want je zit toch bijna altijd alleen in je auto met je (zaken)koffertje. En in het weekend pak je dan die obligatoire Audi Avant of iets vergelijkbaar 13 in een dozijn achtigs, waar het hele gezin en de hond in mee kunnen...
02 aug 2005 15:23
adu schreef:Ook al heb je helemaal geen Porsche, laat staan dat er dagelijks in rijdt, dan nog kun je een liefhebber zijn. Neem nou de eigenaar/ oprichter van deze site.
02 aug 2005 15:27
Shark had een echte Porsche... maar door als z'n beslommeringen met dit Forum helaas geen tijd meer om er in te rijden en heeft 'm toen maar verkocht, toch
![]()
02 aug 2005 15:29
adu schreef:Olaf schreef:Shark had een echte Porsche... maar door als z'n beslommeringen met dit Forum helaas geen tijd meer om er in te rijden en heeft 'm toen maar verkocht, toch
![]()
Weet ik, een 928. Ik had een 911 sc 2.7 uit het jaar kruik (1976).
02 aug 2005 15:32
Nee hoor, in 1976 had je geen SC's... Of in elk geval waren er geen SC's met een 2.7 blok
02 aug 2005 15:37
adu schreef: Verder laat je een hoop persoonlijke meningen los op de stelling...
("obligatoire"![]()
dit betekent: met verbindende kracht, bijv. een obligatoire overeenkomst, dus ik begrijp het verband met een stationwagen niet)
02 aug 2005 15:38
02 aug 2005 15:41
Nikasiltje schreef:Ik heb redelijk wat ervaring met LPG op een luchtgekoelde porsche motor (met olie voorverwarming van het gas, waardoor je gelijktijdig een wat lagere olietemperatuur hebt), maar voel me hier inmiddels niet echt zo thuis meer om dat te delen...
02 aug 2005 16:02
Uiteraard, doen we dat niet allemaal? en juist het idee van een forum? Moet je juist geen afwijkende (dus erg persoonlijke) ideeen ook beluisteren om je te ontwikkelen? Daarom lees je dit forum toch? Of heb je liever dat we allemaal hetzelfde vinden
Jeezz, jullie zijn wel pietluttig hoor en nog steeds is het idee dat op lpg rijden met een porsche geen verwerpelijk idee zou hoeven te zijn, nog niet eens bespreekbaar heb ik het idee...
maar voel me hier inmiddels niet echt zo thuis meer om dat te delen... (de) groeten, Walter
Moet je juist geen afwijkende (dus erg persoonlijke) ideeen ook beluisteren
02 aug 2005 16:03
Olaf schreef:SC
vanaf Augustus 1977 - verkrijgbaar met "martini-strepen"![]()
vanaf Augustus 1979 vermogen verhoogd van 180 naar 188 Pk - Sportomatic niet meer leverbaar.
vanaf Augustus 1980 vermogen op alle markten (behalve US) verhoogd naar 204 Pk - introductie van kleine richtingaanwijzers op de voorspatborden.
vanaf maart 1982 leverbaar als cabriolet
vanaf Augustus 1983 niet meer geproduceerd
02 aug 2005 16:34
02 aug 2005 17:15
horn schreef:Een 911 op LPG... dat is een goed idee. Daar ga ik maar eens een topic over starten...![]()
![]()
02 aug 2005 17:20
911-lover schreef:horn schreef:Een 911 op LPG... dat is een goed idee. Daar ga ik maar eens een topic over starten...![]()
![]()
MOET KUNNEN![]()
04 aug 2005 13:35
04 aug 2005 18:54
jori schreef:Technisch gezien zou het moeten kunnen want LPG heeft een hoger (100) octaan getal dan benzine en is dus klopvaster, als je een G3 installatie zoe kunnen inbouwen en direct op de klep kan inspuiten (bij mijn Volvo het geval) heb je ook geen warmte problemen.
Ik denk wel dat een 911 er toch niet echt geschikt voor is gezien het hoge vermogen en de luchtkoeling en de RDW zal het wel niet goed keuren![]()
En waar laat je de gas tank? een 911 op LPG gaat zeker 1op5 lopen dus je blijft tanken![]()
Dus een niet doen als je het mij vraagt
13 sep 2005 0:24
13 sep 2005 10:05
13 sep 2005 11:27
jori schreef:En waar laat je de gas tank?
13 sep 2005 13:08
EriC4C schreef:Net als "sportwagen liefhebbers" die met een tip rijden![]()
![]()
:^::lol: