De brandstofbeperking is natuurlijk niet voor het geld. Dat maakt op het jaarbudget voor een F1 team totaal geen verschil. Het is juist bedoeld als technische uitdaging om zoveel vermogen uit elke druppel benzine te halen. En reken maar als je die jongens erop zet dat ze dat beter zullen doen dan wie dan ook. Typisch F1 dus want die techniek zal na verloop van tijd weer doorgegeven worden aan productieauto's.
Het nadeel daarvan is wel zoals je zegt, dat de coureurs niet meer 60 rondjes lang het beste uit zichzelf en hun auto mogen halen. Wat volgens mij toch ook wel de essentie van autoracen is. Hamilton gaat het nog moeilijk krijgen met zn snelle mercedes.
Lewis Hamilton mag morgen de eerste race van het seizoen van pole positie vertrekken. Hij zette vandaag in een natte kwalificatie in zijn Mercedes de snelste tijd neer. Hiermee bleef hij Daniel Ricciardo voor. Deze Australiër reed tijdens zijn kwalificatie in een Red Bull naar een nette tweede tijd. Een stuk beter dan zijn teamgenoot Sebastian Vettel die niet verder kwam dan een dertiende plek.
Nico Rosberg maakt de top drie compleet, terwijl Kevin Magnussen daarachter op de vierde plaats een uitstekend debuut maakt in de F1. Ook debutant Daniil Kvyat laat met een achtste plek een goede indruk achter. Veteraan Fernando Alonso pakt een vijfde plek.
De regen stak halverwege de kwalificatie de kop op en zorgde ervoor dat de snelheid flink naar beneden werd gehaald. De Fin Kimi Räikkönen spinde zijn Ferrari en knalde tegen de muur en valt hierdoor buiten de top 10. De allergrootste verliezer is echter het team van Lotus. De coureurs kregen geen snelheid in de nieuwe auto en moeten daarom vanaf de laatste plaatsen vertrekken.
eduard900 schreef:Het nadeel daarvan is wel zoals je zegt, dat de coureurs niet meer 60 rondjes lang het beste uit zichzelf en hun auto mogen halen. Wat volgens mij toch ook wel de essentie van autoracen is. Hamilton gaat het nog moeilijk krijgen met zn snelle mercedes.
Zo zou het idd toch moeten zijn? F1 zou synoniem moeten zijn voor het beste uit de auto en coureur halen zonder (al te veel)(beperkende) regels
maar gelukkig staat toch een van de beste coureurs op pole dus het valt nog mee
En Red Bull staat er toch weer bij. Of het alleen te maken had met de regen zullen we morgen wel zien. Verder jammer dat Kimi crashte, waren een paar rijders snel onder weg net voordat hij dit deed. Maar ja het hoort erbij. We zien morgenvroeg wel hoe de krachten verdeeld zijn tijdens de race.
Sport1 is zender van de maand. Dus GRATIS. Begint om 6.30 (voorbeschouwing), race start 7 uur met verslag van Ollie. Veronica krijgt de beelden van Sport1.
Het geluid vind ik toch wel teleurstellend, 11000rpm ipv 18000 van de V8 van vorig jaar. Ook lijkt het echt een stuk langzamer te gaan. Maar wellicht komt dat ook door het ontbreken van de geluidssensatie van de afgelopen jaren..... :
Nu ga ik dus echt nooit meer. Sta je daar vanmiddag voor het podium te juichen, blijkt ver na de race de uitslag alsnog anders te zijn.
Oh, en voor het geluid hoef je ook al niet meer te gaan; de V8s, Carrera Cups en zelfs mijn eigen T-tje maken meer herrie dan de F1s van dit jaar. Wat een zwaktebod.
Edit: de website hier in Australie die ik las is weer aangepast; men zei daar zojuist dat de FIA al besloten had tot disqualificatie en afnemen punten. Op de FIA website gaat het daarentegen nog over 'verwijzing naar de stewards'. Denk echter dat de uitkomst hetzelfde gaat zijn.
Vanmorgen netjes de wekker gezet; Hamilton slecht weg, even later uitval, daarna zelfde lot Vettel en mijn andere favo (Räikkönen) verremt zich continu Doch de grootste tegenvaller blijft het geluid... of het ontbreken daarvan eigenlijk
Om toch wat lichtpuntjes te noemen; Ricciardo (die dus nu weer gediskwalificeerd is ), Magnussen en Bottas.
Ik wil niet sentimenteel doen maar ga zo toch nog even twee filmpjes kijken, Senna en Rush. Gewoon voor het tegenwicht
Elk voordeel heb zijn nadeel. Ik vind namelijk het heerlijke van die nieuwe motoren dat ze met erg veel koppel de bocht uit komen. Je ziet veel overstuur doordat die elektromotoren erin komen. Al met al super dat het nu weer echt spannend wordt! Ben niet voor RedBull, maar die diskwalificatie vind ik echt heel jammer; misschien wordt het nog rechtgezet.
Als ie teveel brandstof gebruikt heeft, voldoet hij niet aan de eisen, en dus diskwalificatie. Lijkt mij logisch. Heb begrepen dat het team al tijdens de race gewaarschuwd is en niets gedaan heeft. Als de anderen ook meer brandstof hadden mogen gebruiken kun je je afvragen of Ricciardo ook op die plaats geeindigd was...
alvin01 schreef:Het geluid vind ik toch wel teleurstellend, 11000rpm ipv 18000 van de V8 van vorig jaar.
De motoren mogen blijkbaar nog 15000 rpm's maken.
Vind het geluid ook helemaal niets. Vriend van mij heeft een tijdje in een Jaguar XKR 5.0 V8 gereden en deze had het zelfde geluid, vind ik. Wat voor deze auto wel heel erg gaaf was.
MickRS schreef:Als ie teveel brandstof gebruikt heeft, voldoet hij niet aan de eisen, en dus diskwalificatie.
Hier heb je helemaal gelijk in. Alleen vecht Red Bull de uitslag aan, men geeft aan dat er problemen zijn met de meeting van de FIA en dat hun niet de enige zijn welke er problemen mee hebben gehad. Ik zou het ook niet begrijpen van Red Bull dat men zoiets doen, je weet toch dat je hierop gecontroleerd en gepakt wordt. Oké indien Flavio Briatore de dienst uit zou maken schreef ik, ik geloof het maar met het team van Red Bull
Dat geluid: wat een afgang je kan net zo goed een Formule Ford 1600 race bekijken Het geluid van een "huilende" V8, V10 of, nog mooier, V12 is een stukje sensatie dat bij de F1 hoort. Nog een paar jaar en dan rijden ze in de F1 ook met diesel of elektrisch.
Qua snelheid is het gelukkig nog OK. De lol is er aardig van af. Jammer
Wel leuk dat er nu andere rijders vooraan te vinden zijn.
Maar de F1 produktie gaat mogelijk meer microfoons plaatsen om het geluid beter te vangen. En bovendien: de meeste teams hebben die 15.000 toeren nog nauwelijks (of helemaal niet) aangetikt.
Downsizing is een feit. Porsche gaat nota bene naar Le Mans met een viercilinder...