Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Gesloten onderwerp

Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)

08 maart 2014 15:58

Thanks voor je reactie. Ik moet de auto nog bestellen dus zal het zeker ter sprake brengen. Hoe ervaar jij het confort van de stoelen zelf afgezet tegen je eerdere ervaringen in deze prijsklasse? Voor mij is dit gezien het totaal aantal kilometers die ik per jaar maak, en het comfort wat je in die prijsklasse mag verwachten, toch wel een belangijk punt. Arno

Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)

08 maart 2014 18:29

De stoelen zijn te hard geveerd in het midden. Dacht dat dit met het gebruik wel wat zou verbeteren, maar dat is niet het geval. Als er een gratis retrofit komt, laat ik die zeker doen, anders leef ik er wel mee.

Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)

08 maart 2014 19:14

PaulusdB schreef:Die remlichten (wel lekker groot, ja) springen al aan als je het 'gas' (rechterpedaal) een beetje loslaat.
De auto remt dan nogal direct op de elektromotor en laadt daarmee de accu's terug op.
'Regen' noemen de yanks, kort voor 'regenerate'.

Je voorligger had dus een wat nerveuze rechtervoet en had beter/zuiniger op de cruise control kunnen rijden.

Oké, dan zal het daar wel mee te maken hebben. Maar is het meer een kwestie van gewenning of zouden ze er eigenlijk een vertraging in moeten zetten? Als achterligger is het best wel irritant namelijk.

Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)

08 maart 2014 19:44

Alle functies van de auto zijn software gestuurd. Zo ook deze. Er is een bepaalde snelheidsafhankelijke vertraging voor nodig om de remlichten aan te laten gaan. Die benodigde vertraging is nu inderdaad erg laag en hier wordt al meer over gejankt. Komt vast wel een keer goed. Dit is met heel veel instellingen het geval. Zo was de audioweergave niet fantastisch, ondanks de geïnstalleerde hardware. Ineens bij een software update veranderde de weergave naar wel fantastisch. Zo kan het met alles gaan. Bijvoorbeeld de automatische ruitewissers hebben twee intervalstanden, maar geen van beiden voldoet in de praktijk. Komt vast n keer goed, als er maar genoeg mensen over reclameren. Dat is dan ook mijn advies aan mede-Tesla-eigenaren: "Janken helpt!"

Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)

08 maart 2014 21:21

Wat levert dat nou op, testrijder zijn? :mrgreen:

Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)

09 maart 2014 21:51

Een betere auto.

Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)

09 maart 2014 22:00

Ja, voor de volgende klant...en zelf een softwareupdate of nieuwe stoelen. Sorry hoor, dan rijd ik liever in een volledig doorontwikkelde Passat met inmiddels een paar nieuwe zijairbags, stuurkolom, comfortmodule en bobines op kosten van VW, en kromme remschijven :mrgreen:

Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)

09 maart 2014 23:37

Of je maakt toch een keer een proefritje, net zoals CSV.

En dan snap je waarom zelfs een rabiate winterbandenveiligheidsontkenner wėl in de volledig elektrische auto gelooft.

De auto is nu al fantastisch en wordt nog beter in de nabije toekomst.

Zo zit er binnenkort een dramatisch betere navigatie in. De huidige is Navigon i.c.m. Google Maps. Werkt wel, maar is niet top. De vernieuwde versie gaat iets doen met ritgegevens van andere auto's à la Waze. Kannie wachten.

Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)

17 maart 2014 10:25

steef schreef:Dat acceleratievermogen! Van 0 naar 50 km/u of van 100 naar 150 km/u: net hetzelfde! - de weegschaal van me schoonmoeder doet dat sneller

Ben benieuwd hoe je schoonmoeder dan op haar weegschaal kan springen, als die aan dergelijke snelheden door het huis scheurt?

Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)

02 apr 2014 14:17

Ik wist het wel. Er was toch nog een Tesla S-bezitter die achteraf spijt moet hebben gehad met z'n aankoop. :mrgreen:
http://www.porscheblindtrade.nl/infographic

Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)

03 apr 2014 9:58

120.000 EUR voor een lompe tank op diesel?
Amaai, voor die prijs heb je een Model S P85+ met ALLE opties erbij!

Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)

03 apr 2014 10:18

Die Tesla is zelfs (veel) goedkoper - door de subsidies die je er op kan krijgen ...

Een ZZP'er heeft 'm voor een kwart van de aanschafprijs voor de deur staan --- een BV'er voor iets meer :wink:



Franz schreef:Ik wist het wel. Er was toch nog een Tesla S-bezitter die achteraf spijt moet hebben gehad met z'n aankoop. :mrgreen:
http://www.porscheblindtrade.nl/infographic



Hoe kan er nu een 66'er TR4 tussen staan :?: :shock: :?

Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)

03 apr 2014 11:56

Raar inderdaad. Maar volgens mij kon je wel iedere auto aanmelden maar werd je achteraf voor deelname uitgesloten als je auto ouder was dan 7 jaar.

Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)

03 apr 2014 13:41

Tijdje terug ook gereden met de tesla. Ik was in eerste instantie erg enthousiast. Afwerking kan beter voor een auto in die prijsklasse, maar voor de rest.....

dan ga je eens kijken hoe dit in de praktijk gaat uitpakken. Ik rijd 1 keer per week op en neer naar leeuwarden. Voor mij enkele reis 318 km. Hier ontstaat het eerste probleem. haal ik het wel, of haal ik het niet :mrgreen: Dan die snellaadstations van tesla. top geregeld, en nog gratis ook. Op naar Oostenrijk. 300 km met volle bepakking en dakkoffer wordt al krapjes. Daarna dus ieder 125-150 kilometer aan de laadpaal omdat je een halve lading kunt "tanken"via die laadstations van Tesla. Dus ieder uur gemiddeld voor 20 minuten uit de auto. Dan kom je aan bij je hotel. Die zien je aankomen. mag ik gebruik maken van uw stroomnet om de auto op te laden. 12 km/u laden via het normale net. dat wordt dus alweer een probleem als je terug naar huis bent. Zie dan maar eens bij een laadstation te komen waar je, wederom een halve lading kunt laden om dan weer iedere 125/150 kilometer uit de auto te moeten om zodoende weer een kleine 1000 kilometer te overbruggen.

Ik heb een paar dagen met mijn BMW gereden alsof ik een tesla had. Dus thuis kijken waar op mijn route laadstations zijn enz. kan je vertellen, was er snel klaar mee.

Pracht auto, waanzinnige power, maar Nederland en de rest is hier nog niet klaar voor. Tenminste niet als je veel lange stukken moet rijden. Als er straks, mochten die er daadwerkelijk komen meer van dit soort stations komen dan is het een overweging waard. dan huur ik wel een dikke diesel om naar Oostenrijk te komen :mrgreen:

Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)

03 apr 2014 14:13

Probleem lost vanzelf op met meer en snellere laadstations.

Zijn diverse Tesla rijders op wintersport geweest, geen probleem, maar je doet er natuurlijk wel iets langer over om daar te komen en weer terug.
Voor 99% van de ritten en automobilisten is een range van 300km meer dan voldoende.

Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)

03 apr 2014 14:16

Zit ik potverddd, bij die 1e % :mrgreen:

Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)

03 apr 2014 14:53

Gewoon een RS6 er naast, dat werkt ook. ;)

Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)

03 apr 2014 16:20

Cazzo Super Veloce schreef:Zijn diverse Tesla rijders op wintersport geweest...
.


Van Rotterdam naar Snowworld Zoetermeer tel ik niet mee als wintersportvakantie.... :^:

Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)

03 apr 2014 20:22

Kak, stekkertje vastgevroren in de laadpaal.... :mrgreen:

Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)

03 apr 2014 20:46

Capaciteit van een batterij neemt behoorlijk af bij een lage temperatuur. Vraag me af hoe dat zit bij een Tesla.

Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)

03 apr 2014 20:52

Kak, stekkertje vastgevroren in de laadpaal....
Daar hoeft het niet voor te vriezen. :(
Bugje in de software van de paal of een storinkje en je laadsnoer (€ 300 ~ 400) blijft vast in de paal vergrendeld zitten. Moet er een monteur van de paalexploitant bij komen om 'm los te maken. Als je niet kunt wachten en bereid bent het risico te nemen, laat je 'm lekker hangen en krijg je 'm per pakketdienst opgestuurd. Kosteloos, dat dan weer wel.

Zoals als ik al op het Tesla-adepten forum schreef: We are all Guinea pigs, here.

Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)

03 apr 2014 20:58

Franz schreef:Capaciteit van een batterij neemt behoorlijk af bij een lage temperatuur. Vraag me af hoe dat zit bij een Tesla.

Minder als bij andere BEV's. De accucellen zitten in een koel-/verwarmcircuit met vloeistof. De auto warmt in de eerste paar km daarmee de cellen op als het echt koud is. Kost een hoop extra energiegebruik op die eerste paar km en kun je dus ook beter uitzetten als je maar een kort ritje maakt.
Het mooiste is als je de batterijen voorverwarmt met de energie uit je laadpunt, voordat je vertrekt. Dan kost het nog steeds energie, maar geen bereik. Kwestie van handig schedulen van je laadsessie en het kost zelfs bijna geen extra energie, want het opladen van de cellen verwarmt ze ook al.

Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)

03 apr 2014 21:41

Devils son schreef:Gewoon een RS6 er naast, dat werkt ook. ;)

Of een Fabia uit dezelfde stal.

Re: Even geen Porsche (Tesla -adepten onder elkaar)

04 apr 2014 19:08

Cazzo Super Veloce schreef:Of een Fabia uit dezelfde stal.


Nee.

Re: Even geen Porsche (Tesla-adepten onder elkaar)

30 mei 2014 11:33

Las elders dat de Tesla van je vrouw afgeleverd is, DJ.

Ben je inmiddels al officieel Tesla-adept geworden, of toch nog sceptisch?
Gesloten onderwerp