Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 06 mei 2025 19:40

Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 
Deurne 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht Deurne
Zo zie je maar weer dat je je niet te snel door de publieke opinie moet laten leiden.

Gisteren bij Pauw en Witteman, een veroordeeld ex-overvaller die overigens de daders van Deurne geheel niet kent. Hij wist wel dat die jonge overvallers helemaal niet van plan waren te schieten. En dat ze hoogst waarschijnlijk al stil en bevend in een hoekje zaten toen ze zomaar zonder reden werden geexecuteerd. De gemeenschap van medelanders van Noord Afrikaanse afkomst laat zich inmiddels ook niet onbetuigd: je kan tegenwoordig niet eens meer in alle rust een juwelierswinkel leeghalen zonder het risico letsel op te lopen. Het moet niet gekker worden.

Ik vind overigens oprecht wel dat de schutter voor de rechter moet. Alle ernstige feiten zijn per definitie aan een rechter ter beoordeling. Vrijspraak is immers alleen vrijspraak als een rechter dat na afweging van alle feiten ook vindt.

01 apr 2014 9:50
Profiel
Bericht Re: Deurne
Ik las dat veel overvallers zich maandag ziek hebben gemeld op het werk....het wordt te gevaarlijk :cheers:

01 apr 2014 9:54
Porsche diversen
Overijssel
Als je een "dummy" pistool meeneemt ben je niet van plan om te schieten....
Neem je een geladen pistool mee, dan....

01 apr 2014 10:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Ja de overvallers gaan uit protest een maand staken :ass:
Heel Nederland ligt plat.

01 apr 2014 10:35
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Cloaca schreef:
Als je een "dummy" pistool meeneemt ben je niet van plan om te schieten....
Neem je een geladen pistool mee, dan....

Ik stel voor dat we bij overvallen een verplichte gedragscode invoeren, waarbij partijen eerst overleggen over de situatie, welke wapens partijen tot beschikking hebben en hoe ver partijen bereid zijn te gaan. Bij voorkeur schriftelijk vast te leggen voor eventuele nabestaanden. Dan pas overgaan tot de overval.

Het niet naleven van de gedragscode, of het stiekum buiten de kaders van de gemaakt afspraken treden moet dan wel strafbaar worden.

01 apr 2014 10:40
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
lindemans schreef:

Ik vind overigens oprecht wel dat de schutter voor de rechter moet. Alle ernstige feiten zijn per definitie aan een rechter ter beoordeling. Vrijspraak is immers alleen vrijspraak als een rechter dat na afweging van alle feiten ook vindt.

Als uit onderzoek blijkt dat er sprake is van noodweer moet je dat niet doen.

Die dame heeft het al zwaar genoeg om te moeten leven met het feit dat ze twee mensen heeft gedood. Zo'n proces is een zware beproeving. Dat moet je haar niet willen aandoen, tenzij er echt aanwijzingen zijn om dat wel te doen.

01 apr 2014 10:52
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Ach als bekend bijt het OM vaak tot het gaatje door in dit soort gevallen.

01 apr 2014 11:29
Profiel
PorscheForum Rakker
http://www.speld.nl/2014/03/31/overvall ... -bewapend/

01 apr 2014 20:56
Profiel
Moderator
PF #57
risico van het vak. moet je maar geen juwelier overvallen. eigen schuld, dikke bult.

01 apr 2014 21:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Ja, en in Nederland wordt er dan geprotesteerd tegen de slachtoffers. Zo een aardige en lieve jongens die overvallers. Daar ga je toch geen geweld tegen gebruiken :bang: .

01 apr 2014 22:13
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
lindemans schreef:
Ik stel voor dat we bij overvallen een verplichte gedragscode invoeren, waarbij partijen eerst overleggen over de situatie, welke wapens partijen tot beschikking hebben en hoe ver partijen bereid zijn te gaan. Bij voorkeur schriftelijk vast te leggen voor eventuele nabestaanden. Dan pas overgaan tot de overval.

Het niet naleven van de gedragscode, of het stiekum buiten de kaders van de gemaakt afspraken treden moet dan wel strafbaar worden.

precies niet als bij oorlogen, je mag oorlog voeren maar je mag geen chemische wapens tegen je tegenstander gebruiken. Dat is ongepast. Je moet wel eerlijk oorlog voeren en je houden aan de oorlogsregels :popcorn:

01 apr 2014 22:19
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Devils son schreef:
lindemans schreef:

Als uit onderzoek blijkt dat er sprake is van noodweer moet je dat niet doen.

Die dame heeft het al zwaar genoeg om te moeten leven met het feit dat ze twee mensen heeft gedood. Zo'n proces is een zware beproeving. Dat moet je haar niet willen aandoen, tenzij er echt aanwijzingen zijn om dat wel te doen.

Moet noodweer ook niet door een rechter (danwel Piet Paulusma :-) ) worden vastgesteld ?
Het is moeilijk me te verplaatsen in die positie, maar ik kan me voorstellen dat de acceptatie makkelijker is als ook een rechter het bevestigt omdat daarmee ook de discussie voorgoed van tafel gaat. Maar het is inderdaad een taai proces.

Ik ben tegen eigen rechter spelen, maar als dit in het heetst van de strijd zo gebeurt dan ben ik ook aanhanger van "pech hebben, risico van het boevenvak". Je kunt moeilijk een garantie afdwingen dat je berovingen in veiligheid voor eigen boevenlijf zou moeten kunnen uitvoeren. Ruimt wat mij betreft weer lekker op.

01 apr 2014 23:08
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
lindemans schreef:

Moet noodweer ook niet door een rechter (danwel Piet Paulusma :-) ) worden vastgesteld ?

Het is aan de OvJ om te beslissen of deze tot vervolging over gaat, al kun je wel een rechtsmiddel inzetten als de OvJ niet tot vervolging overgaat.

Citaat:
Het is moeilijk me te verplaatsen in die positie, maar ik kan me voorstellen dat de acceptatie makkelijker is als ook een rechter het bevestigt omdat daarmee ook de discussie voorgoed van tafel gaat. Maar het is inderdaad een taai proces.

Ik ben tegen eigen rechter spelen, maar als dit in het heetst van de strijd zo gebeurt dan ben ik ook aanhanger van "pech hebben, risico van het boevenvak". Je kunt moeilijk een garantie afdwingen dat je berovingen in veiligheid voor eigen boevenlijf zou moeten kunnen uitvoeren. Ruimt wat mij betreft weer lekker op.

An sich mee eens, daar kennen we noodweerexces voor. Maar er is ook wel een grens. Denk aan de juwelier die een overvaller neer schoot en dat "vergat" te vertellen aan de politie, waardoor die overvaller niet de juiste medische hulp kreeg en daardoor overleed.

In het heetst van de strijd is veel geoorloofd, maar als iemand ingerekend is, dan kan de dood niet het doel meer zijn.

02 apr 2014 0:22
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Helemaal eens met je laatste zin (en hoe fout ook, het ruimt nog steeds lekker op...).

02 apr 2014 0:29
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Heerlijk ook, al die mediageile advocaten die op zo'n zaak afkomen.

04 apr 2014 9:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Een echte Nee-T3
Afbeelding

04 apr 2014 14:40
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 16 berichten ]