Als je op zoek bent naar een Porsche kun je hier je wensen achterlaten.
Plaats een reactie

Re: porsche 964

02 apr 2014 18:36

Voor de looks zou ik ook voor een c2 gaan maar voor de rijbeleving blijft het voor mij een cabrio.

Re: porsche 964

03 apr 2014 20:34

Ik denk dat na zijn proefrit van vandaag met een 964 Cabrio nu ook een dakloze 964 tot Pacoloco's zijn opties behoort.

Re: porsche 964

03 apr 2014 23:45

Yup!!!

Een nette cabrio behoort nu zeker tot de kandidaten. Niet voor de looks maar wel voor de beleving! :)
Nogmaals dank voor de gastvrijheid en de rit!! Top!!

Re: porsche 964

04 apr 2014 21:52

Deze al gezien? Origineel Nederlandse wagen, maar heel wat meer kilometers dan gewenst. Prijs is er echter ook naar
http://www.hansbos.nl/products/porsche- ... 2-964-1992
Grts,
Gianni

Re: porsche 964

04 apr 2014 22:11

Pacoloco schreef:Is zeker een optie, een targa ook overigens. Maar een coupe heeft wel de voorkeur. Ik heb geen ervaring met beide dus weet ook niet hoe het zal bevallen.


Belief me, targa is PRACHTIG... (Ook mijn - waargemaakte - jongensdroom) maar *tering* wat een herrie, vanaf 110 km/u...
Neem de coupé :!:

Succes met zoeken & vinden...

Re: porsche 964

04 apr 2014 22:51

110 en herrie? Met dak erin of eruit?

Eruit begint het idd zo rond die snelheid te waaien. Heb altijd oordoppen bij me, als ik langer op,hogere snelheid cruise met dak eruit.

Met dak erin is kwestie van dak goed afstellen en is tot 130-140 weinig aan de hand.

Re: porsche 964

04 apr 2014 23:06

porsche964 schreef:Met dak erin is kwestie van dak goed afstellen en is tot 130-140 weinig aan de hand.
Ik heb tot 180 weinig last. Harder ga ik toch niet :wink:

Re: porsche 964

05 apr 2014 7:10

porsche964 schreef:110 en herrie? Met dak erin of eruit?



Ook ik vond de 'early' targa niks - helemaal niet met het dak er uit ... gebulder.
Heb 'm na 9 maanden - en weinig Km's - ingeruild voor een cabrio die daarna ruim 20DKm per jaar heeft gedaan :wink:

Re: porsche 964

05 apr 2014 8:43

bully schreef:
porsche964 schreef:Met dak erin is kwestie van dak goed afstellen en is tot 130-140 weinig aan de hand.
Ik heb tot 180 weinig last. Harder ga ik toch niet :wink:



Jouw 3.0 maakt denk ik rond 140 motorisch al flink wat meer geluid dan mijn 964, vandaar dat jij dak nog niet hoort ;-)

Re: porsche 964

05 apr 2014 10:06

Bedankt Gianni,

Ik had deze al gezien. De kleur heeft niet mn voorkeur maar ga ms toch eens langs. Er komt ook een cabrio binnen bij Hans zag ik.
@ Erik, dat verhaal heb ik idd wel vaker gehoord. Mocht zich een goede targa voordoen, ga ik er zeker even mee proefrijden op de snelweg! :)

Re: porsche 964

05 apr 2014 11:00

Wat ik tot nu toe zie lijkt me allemaal behoorlijk afgeleefd. Met uitzondering van de amethyst 964 bij PCG; smetteloze staat.

Zou de populariteit mede te danken zijn aan het feit dat het de meest moderne 911 is waarvan de carrosserie nog geschikt is voor ombouwprojecten naar pre-1980 modellen?

Re: porsche 964

05 apr 2014 11:08

Pacoloco schreef:@ Erik, dat verhaal heb ik idd wel vaker gehoord. Mocht zich een goede targa voordoen, ga ik er zeker even mee proefrijden op de snelweg! :)



En als je dan (ook) vind dat deze kabaal maakt - rij er dan even mee langs RoVaKo :idea:

Re: porsche 964

05 apr 2014 19:32

Kunnen ze dat modificeren? Had begrepen dat je ook last hebt van wervelwind met het dakje open.

Re: porsche 964

05 apr 2014 19:40

Geen idee, maar Ronald is natuurlijk wel "king" als het gaat om goed sluitende en goed passende targa dakjes ;)

Inderdaad - ik had zelf last van gebulder met het dakje eruit :|

Re: porsche 964

05 apr 2014 21:02

Pacoloco schreef:Kunnen ze dat modificeren? Had begrepen dat je ook last hebt van wervelwind met het dakje open.

Dat is logisch, want het targa achterraam fungeert als een soort remparachute. Dat levert per definitie 'gebulder' op.
Een niet logisch ontwerp principe, maar o zo mooi. Bij < 100 km/u.

Re: porsche 964

05 apr 2014 21:23

@pacoloco; pas je wel in een Targa?

Re: porsche 964

06 apr 2014 0:15

@Pacoloco: @porsche964: ziet er ook goed uit.

Als het even tegen zit met de zoektocht (weinig beschikbaar of net te laat) dan ben je al gauw geneigd om je eisen naar beneden bij te stellen. Die Porsche, die "er ook goed uitziet" zou ik alleen al op basis van de papieren informatie laten afvallen:
- Niet ongevalvrij
- Duitsland - Spanje - Duitsland
- Geen onderhoudsboekje

Re: porsche 964

06 apr 2014 7:30

Deze ziet er op de foto's goed uit; http://link.marktplaats.nl/m795699859

Re: porsche 964

06 apr 2014 7:37

Duits prijs voor een Nederlandse particulier :wink:

Re: porsche 964

06 apr 2014 9:04

Dat scheelt in ieder geval importkosten :mrgreen: Ik houd de "964-markt" in de gaten, maar het valt niet mee om een goede te vinden.

Re: porsche 964

06 apr 2014 9:11

Importkosten :popcorn: ... op een auto van meer dan 17,5 jaar jong :P

porsje911 schreef:.. maar het valt niet mee om een goede te vinden.



.. voor een "betaalbare" prijs, bedoel je :?: :wink:

Re: porsche 964

06 apr 2014 9:48

porsje911 schreef:Deze ziet er op de foto's goed uit; http://link.marktplaats.nl/m795699859


Dit is een mooie op het eerste gezicht: de eerste zilverkleurige 964 zonder tiptronic of blauw interieur :cheers:
Jammer van dat schuifdak, en helaas geen achterwisser of airco :mrgreen: (en zo is er altijd wat om de prijs neer te halen!)
Gelukkig is het stuur zwart, en dat rood is volgens mij heel erg mooi, maar ja, smaken verschillen.
Schuifdak weg laten werken en voila: een RS basis is gelegd! Moooie kleur voor een 964, heb er lang naar gezocht, maar niet gelukt!
Als je in de markt bent voor een 964: KRKB!

Re: porsche 964

06 apr 2014 12:20

Zilver heeft niet mijn voorkeur, maar deze lijkt wel goed (aan de prijs) :)
Wegens "beeindiging" hobby ga ik ervan uit dat hij niet inruilt.

Targa past prima volgens mij. Heb bij Wolbert nog even "gepast" in de pas verkochte zwarte. Gevoelsmatig had ik daar meer ruimte dan in een coupe (met schuifdak).

Re: porsche 964

06 apr 2014 13:17

Pacoloco schreef: Gevoelsmatig had ik daar meer ruimte dan in een coupe (met schuifdak).



Dat zou goed kunnen. Hed hetzelfde gevoel bij de cabrio - in vergelijking met een coupe' met schuifdak ...

Heb m'n 968 o.a. om die reden gekocht - en realiseerde mij dat eigenlijk pas weer toen ik vorig jaar een 964 met schuifdak had gekocht :bang:

't hangt overigens ook van het soort stoelen af - en hoe lang/kort jezelf bent - of je er hinder van ondervindt :idea:

Uit m'n hoofd scheelt het zo'n 5 Cm - met - of zonder - schuifdak ..

Re: porsche 964

06 apr 2014 13:19

Olaf schreef:Duits prijs voor een Nederlandse particulier :wink:



Ja of we prijzen in dld lopen inmiddels ook zo op, dat dit de nieuwe norm is voor een particulier. Ik zou zeker gaan kijken. Heb je een beeld of echt nette is. Bij een nette auto wist ik het wel. :-)
Plaats een reactie