horn schreef:Beste kenners

,totmbo en kinderen ....

Wát willen zij?
Op elke tv alle(extra) zenders?
Wat zijn de (technische) mogelijkheden van jullie huidige tv's? zoals aanwezigheid smartcard slot, dvb c tuner, hdmi, scart, (usb)harddisk opnamemogelijkheid?
Wil je programma's (meerdere tegelijk) opnemen? en hoe? via dvr (digitale videorecorder met ingebouwde harde schijf) , of in "the cloud" ? of nog met een ouderwetse videorecorder.
Voordeel van ziggo is dat je je "oude" coax systeem kunt blijven gebruiken naast een digitale tv via een mediabox en/of smartcard.
Je hebt met ziggo meerdere methodes van tv kijken nu:
1. coax
2. coax digitaal als de tv tuner dat aankan
3. digitaal, via smartcard en/of mediabox.
en dan ook nog via pc/laptop/smartphone..app enzo....
Digitaal tv kijken vraagt om een zeer goede (afgeschermde) bekabeling/pluggen en als je ook nog flink wat coax moet overbruggen heb je eigenlijk/zeker een signaalversterker nodig en wel een die ook retoursignaal doorlaat voor o.a. on demand diensten etc.
Tevens moet de (wand)contactdoos waar de kabel in je huis op uitkomt redelijk recent zijn.(een zorg van je provider)
Tv kijken via glasvezel vind ik persoonlijk nog niet goed uitgewerkt, iets met kwaliteit videostroom en benodigde/gebruikte bandbreedte, opnemen in the cloud etc etc.
Met adsl is dat eigenlijk nu sowieso niet te doen.
Bellen, tja als je niet veel belt kun je dat ook bij ziggo (niet

) doen, kun je ook nog kiezen voor onbeperkt bellen als optie, naar vast en mobiel voor een vast bedrag.
Je kunt ook, relatief goedkoop, twee lijnen nemen, 1 voor jou/jullie en 1 voor de kids?
Ik begrijp dat jullie allemaal voorzien zijn zijn van een mobiel? altijd bereikbaar dus?
Toch kan dan dat "gratis" onbeperkt bellen alsnog bijdragen aan selectief telefoongebruik (tis toch "gratis") en een besparing opleveren.
Let er wel op dat tarieven binnenkort aangepast worden, daar heb ik nu wel rekening mee gehouden.
Internet
Kabelinternet werkt prima tegenwoordig, techniek is behoorlijk doorontwikkeld en de snelheden zijn voor doorsnee gebruiker ruim voldoende tot meer dan nodig is.
Zou voor gezin kiezen voor iets tussen 50/5 of 150/15.
Tv en internet hebben verder geen invloed op elkaar, is een gescheiden datastroom.
Bij o.a. ziggo kun je meerdere manieren gebruiken om je internet verder het huis in te krijgen,
Middels "gekregen" ziggomodem in bridge zetten en er zelf een wifimodem/router "aanhangen", en daarna via utpkabel bedraad rechtstreeks naar pc's.
Of aan ziggomodem een switch aansluiten en alles bedraad via utpkabels.
Of bedraad aan ziggomodem een wifiaccespoint aansluiten voor beter wifibereik.
Mijn voorkeur gaat uit van gebruik utpkabel voor werk/prive/thuisbankierzaken om veiligheidsredenen. Voor beetje www surfen, muziek streamen en whatsapp etc kun je wel wifi gebruiken.
Vergeet ook niet dat de wifisnelheid o.a. ook afhangt wat voor netwerkkaart/chip in je laptop/smartphone zit.
Maar goed, kan er een heel verhaal van maken met 100% kans op complicerende meningen en mensen met verstand van zaken die het weer anders zien.
Het ligt toch vooral aan wat je wilt, waar je woont en hoeveel heb je er voor over hebt.
Dus, naar mijn bescheiden mening ben je (voorlopig) het best af met een compleet pakket van ziggo. (al dan wel niet aangevuld binnenshuis met wat extra randapparatuur zoals extra wifiaccespunt/router/switch en ook wat extra utpbekabeling.
Met een beetje tactische/diplomatieke opstelling naar de afdeling sales krijg je misschien, omdat je er meer/duurdere producten af gaat nemen, een persoonlijk aanbod/korting en een monteur over de vloer die in ieder geval de basis goed controleert/aanlegt.
my 2 cts