Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
28 apr 2014 21:25
Op blokken en in de stalling.
Krijg je spijt van als je hem weg doet.
29 apr 2014 2:57
Altijd bewaren, als je het je kan veroorloven.
29 apr 2014 6:32
wegdoen. mijn mening. als je er eentje zoekt, zijn ze best goed te krijgen en niet voor extreme bedragen. kan dus altijd weer. tenzij de jouwe een bijzonder concoursmodel is.
29 apr 2014 19:51
De meningen lopen uiteen.
Ik ga 'm na dit seizoen voor langere tijd wegzetten. Voor de centen hoef ik 'm niet weg te doen. Ze zijn nu nog wel aardig verkrijgbaar tegen redelijke prijzen, al stijgen ze wel al, maar over een jaar of 8 kan dat heel anders zijn. En dan heb ik nog een mooie staan
Bedankt voor het meedenken en de reacties
Groet Constant
30 apr 2014 10:38
Leuk, dit topic heb ik eerder over het hoofd gezien..... Als Porsche-gek, maar zonder Porsche-budget is dit wel een leuk forum, maar ja, je wil toch zo nu en dan je eigen auto ook eens laten zien.
Komt ie:
BMW E30 325i touring uit 1993. Ooit een 318, maar sinds een paar jaar dus een 325i.
Zo kreeg ik hem:

Nieuwe keienvanger:

Na wat poetsen:


Fotoshootje:


Voor & Na'tje
30 apr 2014 12:29
Leuke foto.
30 apr 2014 12:41
@constant, een auto houden om de waardestijging is volgens mij geen goede reden. Dat een auto in waarde stijgt kan hoogstens een verzachtende omstandigheid zijn om een auto die je waardeert, maar even geen toepassing voor hebt te houden ipv te verkopen. Een E30 325i blijft een heerlijke rijders auto, alhoewel niet zo modern meer. Ik heb een 2-deurs en een touring gehad en heb aan beide mooie herinneringen.
Dan maar even voorstellen… Mijn BMW park bestaat momenteel uit een E38 730, een E36 323ti Compact en een E30 M3. Het zijn alle drie leuke auto's. De 730 heb ik eigenlijk ook geen toepassing meer voor en staat geschorst. De 323ti is onze 2e "dagelijkse" auto, heeft een hele leuke motor en is nog niet zo zwaar met 1250kg, dus lekker speels. De E30 M3 is een Cecotto versie, en heb ik nu meen ik 12 jaar, blijft een heerlijk ding, maar ik rijd er erg weinig mee.
De 730 is in principe te koop, maar staat niet op marktplaats:
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 55&t=29084De 323 evenzo:
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 55&t=29950En de E30 M3 blijft al een paar jaar een twijfelgeval. Aan de ene kant mijn jeugddroom en heel mooi met maar 110.000km, en hij stuurt als geen andere auto die ik ooit heb gereden. Aan de andere kant voelt mijn 964 veel gemakkelijker als gebruiksauto, de E30 M3 is intens, maar ik gebruik hem erg weinig. De waardestijging maakt het wat gemakkelijker om hem te bewaren en maar een paar maanden per jaar te rijden.
De 730:

De 323ti:

De E30 M3:
30 apr 2014 12:48
Archiebald schreef:BMW E30 325i touring uit 1993. Ooit een 318, maar sinds een paar jaar dus een 325i.
Bedoel je dat je van een 318 een 325 hebt gemaakt?
30 apr 2014 12:57
@frankv: waarom die 730 niet als dagelijkse auto gebruiken ipv de compact?
Lijkt mij een stuk ruimer en comfortabeler.
Volgens mij valt deze ook nog eens in de youngtimerregeling, of kun jij daar geen gebruik van maken?
30 apr 2014 14:22
Beide de 730 en de 323ti vallen in de youngtimer regeling, bijtelling is 35% van de dagwaarde, dus erg aantrekkelijk voor ondernemers zoals ik en mijn vrouw die op zoek zijn naar rijplezier zonder al teveel kosten. Maar de 730 is echt een grote auto. Hij zit en rijdt heerlijk, maar het is soms beter om in een iets kleinere auto aan te komen bij je opdrachtgever, vandaar dat we zijn overgestapt naar de 323ti compact. Iets minder comfort en pk, maar kleiner en 500kg lichter. Onze eerste auto is een Prius Plug-in die gemiddeld 1:23 rijdt over de afgelopen 50.000km, dus daar doen we 80% van onze kilometers in.
30 apr 2014 14:22
Ronaldo schreef:Leuke foto.
Thanks!
frankv schreef:De E30 M3
Oeww erg lekker!!
bully schreef:Bedoel je dat je van een 318 een 325 hebt gemaakt?
Nou ja, ik niet, de vorige eigenaar. Maar ja dus. Ook wat papierwerk betreft trouwens. Dat was nodig voor de APK.
30 apr 2014 14:29
Archiebald schreef:bully schreef:Bedoel je dat je van een 318 een 325 hebt gemaakt?
Nou ja, ik niet, de vorige eigenaar. Maar ja dus. Ook wat papierwerk betreft trouwens. Dat was nodig voor de APK.
Inclusief de stuurbekrachtiging (niet standaard op de 318, wel op de 325), ABS, schijfremmen achter (ik meen dat alle tourings die hadden trouwens, dat maakt het wat eenvoudiger)? Want ik heb eens een 318 zonder bekrachtiging gereden en vond dat gewoon bijna gevaarlijk met het indirecte zware stuurhuis, ik zou nooit een E30 zonder stuurbekrachtiging willen.
30 apr 2014 14:34
Geen stuurbekrachting of ABS, wel schijven rondom.
Maar hij stuurt erg licht hoor. Ik kan rijdend met 1 hand sturen zonder daar moeite voor te doen. Alleen fileparkeren is wat zwaar.
30 apr 2014 19:13
frankv schreef:De E30 M3:

Ik zeg: houden. Typisch zo'n auto waar je geweldig spijt van krijgt als je hem ooit weg doet.
30 apr 2014 19:24
Archiebald schreef:Ik kan rijdend met 1 hand sturen zonder daar moeite voor te doen. Alleen fileparkeren is wat zwaar.
Ook op de motor?
30 apr 2014 21:15
Archiebald schreef:Leuk, dit topic heb ik eerder over het hoofd gezien..... Als Porsche-gek, maar zonder Porsche-budget is dit wel een leuk forum, maar ja, je wil toch zo nu en dan je eigen auto ook eens laten zien.
Komt ie:
BMW E30 325i touring uit 1993.
Blijft een mooie tijdloze lifestylewagon!
frankv schreef:@constant, een auto houden om de waardestijging is volgens mij geen goede reden. Dat een auto in waarde stijgt kan hoogstens een verzachtende omstandigheid zijn om een auto die je waardeert, maar even geen toepassing voor hebt te houden ipv te verkopen. Een E30 325i blijft een heerlijke rijders auto, alhoewel niet zo modern meer. Ik heb een 2-deurs en een touring gehad en heb aan beide mooie herinneringen.
Dan maar even voorstellen… Mijn BMW park bestaat momenteel uit een E38 730, een E36 323ti Compact en een E30 M3. Het zijn alle drie leuke auto's. De 730 heb ik eigenlijk ook geen toepassing meer voor en staat geschorst. De 323ti is onze 2e "dagelijkse" auto, heeft een hele leuke motor en is nog niet zo zwaar met 1250kg, dus lekker speels. De E30 M3 is een Cecotto versie, en heb ik nu meen ik 12 jaar, blijft een heerlijk ding, maar ik rijd er erg weinig mee.
Zoals jij het omschrijft is het ook: ik heb er geen tijd en andere toepassing voor maar blijf het een prachtige auto vinden. Het bewaren waard. En een mogelijke waardestijging in de toekomst is idd mooi meegenomen.
Prachtige M3 heb je overigens frankv
30 apr 2014 21:30
Excuus voor de doublure hierboven. Zag dat m'n eerste antwoord niet de namen van degenen die ik citeerde bevatte. Nadat ik had uitgevogeld hoe het moest

en het bericht geplaatst had, kon ik de post daarboven niet meer verwijderen, zo leerde ik.
mod by horn - verwijderd
30 apr 2014 21:57
Het probleem van te weinig rijden los je op door er meer mee te rijden....
Gewoon beter je best doen om die auto wat vaker te pakken, is nog een stuk leuker ook
01 mei 2014 20:48
Tja, op zich klopt die redenering maar punt is dat ik 1 garage bij huis heb die al gevuld is met een Porsche. De BMW staat dus meestal elders in de stalling. En dan pak je 'm niet zo snel.
01 mei 2014 22:19
Ik ken dat, heb hetzelfde 'probleem'. Bij mij is het echt een kwestie van beter mn best doen. Elke keer rijden is genieten dus waarom niet zo veel mogelijk rijden?
Echt veel km's ga je niet maken, maar je kunt dan wel meer van je spulletjes genieten
Gooi gewoon de prius weg en ga genieten van je km's
07 mei 2014 10:50
Wie van ons BMW adepten brengt z'n BMW naar een dealer en is tevreden over de dienstverlening?
Bij mijn dealer is er een wisseling van aftersales adviseurs geweest. Lijkt nu meer en meer een leaserijders dealer te worden. Ik zoek meer de Heteren benadering.
Iemand suggesties? Regio Zui-Holland bij voorkeur.
07 mei 2014 14:49
Klant bij Dusseldorp in Zwolle en niet ontevreden...
Ik snap dat dit voor jou uit de buurt is maar ben eigenlijk wel benieuwd wie een enthousiast verhaal heeft over zijn/haar BMW dealer. In het algemeen loop ik niet over van enthousiasme ten aanzien van klantbeleving bij autodealers. BMW is hier geen uitzondering op (helaas).
Goede ervaringen heb ik in Porsche land voornamelijk bij specialisten gehad/vernomen en bij andere merken heeft een goede persoonlijke relatie met een specifieke medewerker nog weleens z'n nut bewezen (wat overigens weinig zegt over de klantgerichtheid van de gehele onderneming).
07 mei 2014 15:25
Heb weinig contact met ze, maar wel tevreden over Renova Breda.
Gewoon goede zakelijke service.
07 mei 2014 16:27
Van den Hengel in Amsterdam: ex werkplaatschef van BMW Amsterdam.
07 mei 2014 17:52
Ekris. Het is dat de chef werkplaats een goeie gozer is. Anders kwam ik er nooit meer.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.