Thanks guys!
Ik was al een tijdje op zoek (en aan het sparen) voor een project auto om m'n droomproject te verwezenlijken. Ik word komende week 43 en voor m'n 50e wil ik een 1973 Carrera 2.8 RSR bouwen. (in Martini kleuren - de door Gijs van Lennep bestuurde 1973 Targa Florio winnaar)
Ik heb al een tijdje plannen gemaakt en gezocht naar waar ik correct wil zijn en waar ik (primair wegens kosten) ga afwijken van het origineel met deze replica. Als basis zocht ik een jaren 70 linksgestuurde coupe zonder zonnedak.
Het mocht een 2.7 of 3.0SC zijn, want de pre-impact bumpers waren al snel buiten bereik.
Ik wil ook niet het genot van rijden in een 911 opgeven tijdens het project, dus vandaar dat het ombouwen van de (gele) 1973 T geen optie was. Verder is die bijna origineel en da's dan toch zonde.
In Australie is het aanbod van linksgestuurde niet groot, vandaar dus dat de 1e kandidaat die ik vond in Queensland to koop stond. Australiers willen geen LHD, en al helemaal niet als ie metallic paars is en voorzien is van een aftermarket bumper/spoiler set.
Dus ik tickets geboekt en gaan kijken, en de auto is hard en motorisch in heel goede staat. Voor mij was het dus een perfect optie;
de basis die ik zocht voor een prijs die zo'n 10 tot 15,000 dollar goedkoper was dan een 3.0SC.
Ik stelde eerder van de week al een vraag over de 2.7, omdat die nogal een slechte reputatie hebben. Ik heb sindsdien met verschillende mensen gesproken en boeken gelezen en met de moderne aanpassingen zou ik de magnesium 2.7 best veilig naar een 2.8 moeten kunnen bouwen met ~280 tot 300pk.
3.0 liter zou te veel kunnen zijn voor het blok, dus de latere versie van de RSR valt dus af; het wordt dus een 2.8.
Anyway, donderdag de auto dus gekocht en de afgelopen 2 dagen gebruikt om half Australie door te rijden. Wat een belevenis! Fantastisch landschap en de auto hield zich fantastisch!
En nu staan er dus twee in m'n garage. Een glimlach van oor tot oor dus vanochtend.