Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
27 apr 2014 21:23
Aircooler schreef:Retroman,
Je komt er zo niet uit. Ik zou dat biertje alsnog nuttigen en Von Schweikert een mooie sonate van Beethoven laten spelen. Moet je eens opletten hoe helder je kop daarvan wordt. Verdrijf je die naargeestigheid ook meteen

Jawel hoor. Heb 3 infokanaaltjes open staan. Bij all green staat ie over een paar weken voor de deur. En anders niet, dan zoeken we weer vrolijk verder. Die VS's kwamen er ook niet in 2 weken.
30 apr 2014 18:53
1 2/3 greens en dat is niet om naar 'over de helft' af te ronden. Morgen verwacht ik 1/3 green er bij zodat het totaal op 2 komt.
30 apr 2014 19:59
Greens? 1/3 green?? Afronden? Wat betekent dat allemaal in gewone mensentaal?
30 apr 2014 20:13
Aircooler schreef:Greens? 1/3 green?? Afronden? Wat betekent dat allemaal in gewone mensentaal?
"3 greens" komt uit de luchtvaart. Het indiceert dat het toestel, meer bijzonder het landingsgestel, gereed is om te landen.
Afronden komt uit de wiskunde. Het kan op verschillende manieren worden toegepast. In dit specifieke geval refereerde ik aan 'afronden naar boven'.
Gewone mensentaal moet je hier niet verwachten... P taal eh. Piloot, Professor, ...
01 mei 2014 18:39
2 greens! Op naar de derde. ETA morgen of ergens volgende week.
01 mei 2014 19:53
flaps - CHECK
cabin pressure - CHECK
cabin crew rabarberrabarber (want is nooit te verstaan) - CHECK
All CHECKS checked, double checked and cross checked, we are ready for take off!
01 mei 2014 21:04
Haha blijft hilarisch. Die auto pilot is mijn favoriet.
Enfin voor de check check double check, vraag of ( sta erop dat) ze bij de aankoop keuring de bougie van cilinder 6 verwijderen en met een boroscoop de cilinderwand op beschadigingen/ krassen willen controleren. Wordt nu nog niet standaard gedaan maar lijkt me me geen overbodige luxe. Al is het voor de gemoedsrust. Nog steeds geen 100% garantie, maar een goede toevoeging op de check lijkt mij.
Enfin zo'n 997 mk2 cabrio zou ik ook voor gaan. Suc6
01 mei 2014 22:55
RetroMan schreef:Gewone mensentaal moet je hier niet verwachten..
Zeg, RetroSuperMan, er zitten hier ook truckers met een Porsche. Die moet je niet lastig vallen met moeilijk geneuzel. Dus houd 't een beetje leesbaar, wil je.
02 mei 2014 3:51
Heb je al een Porsche dan?
02 mei 2014 8:14
Ik niet. Maar een moderator liet ooit weten dat ze hier wel zitten.
02 mei 2014 12:21
Aircooler schreef:RetroMan schreef:Gewone mensentaal moet je hier niet verwachten..
Zeg, RetroSuperMan, er zitten hier ook truckers met een Porsche. Die moet je niet lastig vallen met moeilijk geneuzel. Dus houd 't een beetje leesbaar, wil je.
Ik zou het op prijs stellen indien je stopt met de neerbuigende toonzetting in je berichten. Degenen die het niet begrijpen skippen gewoon lekker naar het volgende topic. Maar als ik de reacties zo eens bekijk is er maar één die het niet snapt.
02 mei 2014 12:23
sunnyfunny schreef:Haha blijft hilarisch. Die auto pilot is mijn favoriet.
Enfin voor de check check double check, vraag of ( sta erop dat) ze bij de aankoop keuring de bougie van cilinder 6 verwijderen en met een boroscoop de cilinderwand op beschadigingen/ krassen willen controleren. Wordt nu nog niet standaard gedaan maar lijkt me me geen overbodige luxe. Al is het voor de gemoedsrust. Nog steeds geen 100% garantie, maar een goede toevoeging op de check lijkt mij.
Enfin zo'n 997 mk2 cabrio zou ik ook voor gaan. Suc6
Dank je, en bedankt voor deze tip. Dat zijn nou precies de dingen die ik hoopte te leren met mijn vraag!
02 mei 2014 17:21
RetroMan schreef:Degenen die het niet begrijpen skippen gewoon lekker naar het volgende topic. Maar als ik de reacties zo eens bekijk is er maar één die het niet snapt.
Tjongejonge, Retro, kom je uit een ei of zo? Ontspan eens, man. Ben blij dat ik de verkoper van die P niet ben.
02 mei 2014 17:44
en nou nokken ajb. het is het topic van de topicstarter. hij zoekt info voor een nieuwe auto. en niet iedereen is simultaan op zoek naar een discussie met een trucker met een tractor.
03 mei 2014 8:40
Proest, ik zag nu eigenlijk pas dat het een url was. "We have clearance, Clarence! Roger, Roger!" Prachtig;-)
07 mei 2014 20:39
OK, 3 greens wat betreft de inhoud van de voorlopige overeenkomst! We zijn het over prijs en prestaties, en de vastlegging daarvan, wederzijds eens. Da's een belangrijke stap.
Maarrrrr.... Er is een mogelijke aap uit de spreekwoordelijke mouw gekomen. De auto ziet er perfect symmetrisch uit. Naden van deuren en kappen zijn perfect gelijk aan elkaar en ook tijdens het rijden niets gemerkt. Toch even om bevestiging over het schadevrij zijn van de auto gevraagd. Hierbij wil ik graag de sfeer aangeven, namelijk dat de verkoper zich tot op heden smetteloos heeft gedragen, alle vragen heeft beantwoord -tijdig en zonder dralen- en alle keuringen toestaat. Antwoord op de vraag is: "Wij hebben opgemerkt dat de auto is gespoten. Kan een kras zijn geweest, maar ook erger".
De historie van de auto is onbekend. Alleen een boekje met dealerstempels.
In hoeverre gaat de AKK, die gedaan zal worden door een Porsche Centrum, mij vertellen wat er zich in het verleden heeft afgespeeld? Iemand ervaring mee?
07 mei 2014 21:08
Als hij een meter korter is geweest dan is dat vaak wel te zien. 100% garantie heb je niet. Met een lakmeter is vaak wel te vinden welk deel gespoten is. Als dat 1 carosseriedeel is dan zou ik er niet van uit gaan dat er veel aan de hand is.
07 mei 2014 21:10
Maarten schreef:Als hij een meter korter is geweest dan is dat vaak wel te zien. 100% garantie heb je niet. Met een lakmeter is vaak wel te vinden welk deel gespoten is. Als dat 1 carosseriedeel is dan zou ik er niet van uit gaan dat er veel aan de hand is.
Was ook mijn idee, met de lakdiktemeter er op. Zit dit in de AKK?
07 mei 2014 21:11
Geen idee. Jouw AKK, jouw afspraken
07 mei 2014 22:02
tegen akk keurmeester je twijfels/vragen uitspreken. kan hij de akk daarop aanpassen.
07 mei 2014 22:35
Als er al schade is geweest, gaat het er ook om hoe het gerepareerd is. Is het gedaan door Piet de Lasser of in opdracht van een PC? Is het blikschade of structuurschade ( auto die op de richtbank moet).
Ik vind het antwoord van de verkoper al heel volwassen. Vaker hoor je : Zover ik weet niet ( oftewel: Als het wel zo is, wist ik het niet en kom vooral niet klagen).
Maar ik begrijp dat het doorgaat indien de AKK er netjes uitziet?
08 mei 2014 7:29
ver boven de 200 schreef:Als er al schade is geweest, gaat het er ook om hoe het gerepareerd is. Is het gedaan door Piet de Lasser of in opdracht van een PC? Is het blikschade of structuurschade ( auto die op de richtbank moet).
Ik vind het antwoord van de verkoper al heel volwassen. Vaker hoor je : Zover ik weet niet ( oftewel: Als het wel zo is, wist ik het niet en kom vooral niet klagen).
Maar ik begrijp dat het doorgaat indien de AKK er netjes uitziet?
Er is niets bekend over de schade en de wijze van herstel. Er is een boekje met dealerstempels en verder niets.
Ik ben dus in 1e instantie benieuwd in hoeverre een AKK hier op toeziet?
08 mei 2014 8:10
1) Posts direct boven de jouwe hoef je niet te quoten
2) Daar mag je wel van uit gaan maar zoals eerder al gezegd niet alles is even makkelijk te zien.
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.