Alle technische kwesties die betrekking hebben op de motor kun je hier posten.
Plaats een reactie

Re: JA HOOR! De sigaar!

01 mei 2014 18:07

Zwaar balen, Léon. Je liefde voor Porsche wordt wel op de proef gesteld. Eerst op je dak in de greppel en nu dit. Echt helemaal balen. Succes en ik hoop dat de Foolish British met een scherp geprijsd voorstel komen!

Re: JA HOOR! De sigaar!

01 mei 2014 19:14

bully schreef:Leon, bel even met AutoResto van Michel.


Hoi Leon, erg balen, hoop voor je dat het meevalt. Ik heb altijd begrepen dat Michel (Resto) het geplofte blok naar Hartech in UK opstuurt... Arbeidsloon ligt bij hem evt wat lager, maar ter plekke repareren heeft waarschijnlijk meer voordelen. :scratch:

Re: JA HOOR! De sigaar!

01 mei 2014 20:22

Balen!!!
Maar er zijn verschillende oplossingen,
In Engeland Hartech (Artech?) die erg ver is op dit gebied,
Autofarm die er mee begonnen is in 2005 al, LN engineering in The US, en een aantal in Duitsland waar me de naam even niet van te binnen schiet.
Ook is NIck Fulljames van Autofarm zelf ook ergens mee bezig, iets van Redteck . Hij heeft het ontwikkelt voor autofarm.

De full works van autofarm (Silsleeve) kost inderdaad iets van 6000 gbp, maar dan wordt er veel gedaan, en dat is bij de 997 veelal niet nodig ( tussenas bijvoorbeeld is bij de 997 normaliter geen probleem meer).

Eerst goed rondbellen in Engeland, voordat je paragon de opdracht geeft. Zij doen het zeker niet zelf, en meneer Sumpter moet ook ergens van leven.
Dus beter rechtstreeks naar autofarm of een van de anderen gebracht.

Succes,
Robbe

Re: JA HOOR! De sigaar!

01 mei 2014 20:54

Balen voor je Leon! Ik weet hoe het voelt, heb ik ook moeten doormaken met mijn 996 destijds. Sterkte!

Re: JA HOOR! De sigaar!

01 mei 2014 23:23

caelin schreef:....volgens mij staat het forum echter vol van de informatie dat het t/m het nieuwe blok in de 997mkII een blijvend probleem is/was...

in een volgende post corrigeerde je deze tekst al, want moet zijn TOT nieuwe blok in 997-II

wil ik blijven geloven :flush:

Re: JA HOOR! De sigaar!

02 mei 2014 8:13

Verbazingwekkend dat zoveel specialisten al oplossingen toepassen, terwijl Porsche het rustig aan lijkt te doen. 30-40 jaar terug fixte Porsche nog problemen in een lopend bouwjaar, nu lijken ze zich te conformeren aan een strakke modellen- en upgradesystematiek. Kan misschien ook niet anders met de huidige ontwikkelkosten.

Re: JA HOOR! De sigaar!

02 mei 2014 10:14

Anne 2.7 schreef:Verbazingwekkend dat zoveel specialisten al oplossingen toepassen, terwijl Porsche het rustig aan lijkt te doen. 30-40 jaar terug fixte Porsche nog problemen in een lopend bouwjaar, nu lijken ze zich te conformeren aan een strakke modellen- en upgradesystematiek. Kan misschien ook niet anders met de huidige ontwikkelkosten.



Kijk!..... Dat bedoel ik. Porsche zou de ogen uit hun kop moeten schamen, dat dit bekende probleem zo lang door kan blijven gaan. Een auto van Chineze makelij wordt nog eerder aangepast of gemodificeerd. Mijn overtuiging, dat Porsche degelijke sportauto's bouwt, heeft inderdaad een flinke deuk opgelopen en ik zal ook zeker niet meer naar vrienden of bekenden zo'n auto aanprijzen. Het is nu eerder melden van: "bezint eer ge begint", want de naam Porsche is zeker niet heilig.
In mijn geval spreek ik eerder van "POORSCHE" met de nadruk op "POOR", want op ons huis na, is dit veruit de grootste kostenpost die ik heb gekend.

In ieder geval bedankt voor alle bijval mensen en alle tips. Een bezoekje aan het forum stemt mij toch weer wat beter.

Groet, Léon ............ :lol: << (de boer met kiespijn)

Re: JA HOOR! De sigaar!

02 mei 2014 10:20

Ik heb in ieder geval een nieuwe troetelnaam voor onze 997:

**** PLOFMOF ****

Léon. :roll:

Re: JA HOOR! De sigaar!

02 mei 2014 10:24

dodootje schreef:Ik heb in ieder geval een nieuwe troetelnaam voor onze 997:

**** PLOFMOF ****

Léon. :roll:


Ook het onderschrift maar even aanpassen :oops:
Ben het voor de rest wel met je eens, niebest van Porsche :wink:

Re: JA HOOR! De sigaar!

03 mei 2014 22:02

molen934 schreef:
dodootje schreef:Ik heb in ieder geval een nieuwe troetelnaam voor onze 997:

**** PLOFMOF ****

Léon. :roll:


Ook het onderschrift maar even aanpassen :oops:
Ben het voor de rest wel met je eens, niebest van Porsche :wink:



Héeée, da's gek, ik HAD het onderschrift aangepast, maar is niet door gekomen.
Nog 's proberen.

Léon

Re: JA HOOR! De sigaar!

04 mei 2014 12:19

Paul II schreef:
caelin schreef:....volgens mij staat het forum echter vol van de informatie dat het t/m het nieuwe blok in de 997mkII een blijvend probleem is/was...

in een volgende post corrigeerde je deze tekst al, want moet zijn TOT nieuwe blok in 997-II


Ik vroeg me idd al af waar het mis ging maar nu zie ik m'n eigen typo pas :)

idd, vanaf 997MKII = feest! :cheers:

Re: JA HOOR! De sigaar!

04 mei 2014 12:23

Vanaf 997 MKII 0,0% kans op problemen :popcorn:

Re: JA HOOR! De sigaar!

04 mei 2014 17:42

op de brandstof pomp na dan :wink:

Re: JA HOOR! De sigaar!

05 mei 2014 10:27

Als je het kan lijden. Slikken die financiele drol, je huiswerk doen en naar juiste adres brengen. Dan kan hij er straks weer harder tegenaan. Erg jammer dat porsche zo om is gegaan bij problemen. Bij de 991 gt3 lijken ze in ieder geval geleerd te hebben dooreen total recall te doen (maar dan weer een internationaal scheve schaderegeling uit te rollen).

Jammer dat porsche zelf niet met een oplossing komt voor een vergelijkbare prijs als bij hartech. Kan me voorstellen dat dit in ieder geval nog wat positief imago oplevert bij de dealer bezoekende porsche liefhebber.

@ts: nogmaals succes.

Re: JA HOOR! De sigaar!

05 mei 2014 21:32

Er is ook een Recall geweest voor mijn model 997:
Recall: 2006
Recall ID: # 36110 Affected cars: 5094
Engine cooling and exhaust system.

Dat stelde weinig voor meen ik. Wat uitlaat betreft ging het alleen om de eindstukken en wat de cooling betreft, daar ben ik niet helemaal uit, maar er werd niets ingrijpend mee gedaan.


Gr.
Léon :scratch:

Re: JA HOOR! De sigaar!

05 mei 2014 23:34

caelin schreef:Extreem klote, veel sterkte/succes met de afhandeling.

Het enige wat mij een beetje verbaasd is dat jij doet alsof je dit niet had kunnen verwachten....volgens mij staat het forum echter vol van de informatie dat het t/m het nieuwe blok in de 997mkII een blijvend probleem is/was...

neemt niet weg dat ik het oprecht klote voor je vindt.


Ik zou niet in dit soort auto's blijven rijden, het zal je maar gebeuren. Ook niet iedereen heeft 10k gereserveerd denk ik.

Vindt het wel klote voor je Leon, kun je de auto niet naar nl halen,
Hier kun je misschien wat meer shoppen?

Misschien zelf wat demonteren en monteren?

Succes iig, ben benieuwd naar de afloop.

Re: JA HOOR! De sigaar!

06 mei 2014 3:55

zwaar klote Leon.
Zou dan toch de snelheid waarmee Porsches ontwikkeld en gebouwd worden debet zijn aan de kwaliteitsverlaging van de producten?
De oude P's kennen ook hun probleempjes maar gaan daarbij niet stuk.
Succes met de reparatie.

Re: JA HOOR! De sigaar!

11 mei 2014 19:21

Bericht van het westelijk front.

Cilinder 4 is "heavily scored". Wat zoveel betekent als zware krassen/schrammen in cilinder 4. Cilinder 5 en 6 zijn lightly scored.
Alle drie de cilinders laten we bij Hartech modificeren en we monteren 3 nieuwe zuigers. Bij cilinders 1, 2 en 3 laten we, door Hartech ontwikkelde verstevigings platen monteren.
Big end lagers worden uit voorzorg ook vervangen en er komt een gemodificeerde/alternatieve thermostaat in, die eerder opengaat.

Hartech heeft het druk! Onder andere met diverse van dit soort klussen. :scratch: Dat is toch een slechte zaak hoor, familie Porsche. Een dergelijk probleem zou een half jaar in een nieuw model voor kunnen (mogen) komen en daarna zou het opgelost moeten zijn. Maar goed....... daar waren we het allemaal geloof ik al over eens.

Hopelijk eind juni weer gereed. Ben benieuwd.

Ik houd jullie op de hoogte.

Léon :salut:

Re: JA HOOR! De sigaar!

11 mei 2014 19:51

Wat een ellende...

Dat Porsche hiermee wegkomt vind ik onbegrijpelijk en het merk onwaardig. Of past dit in de businesscase van Porsche? Bij bijvoorbeeld een Ferrari gaat ook vanalles stuk en dat wordt normaal gevonden (karakter noemen ze dat...).

In ieder geval hoef jij je na revisie en modificatie geen zorgen meer te maken, dat is dan weer het positieve aan je leed.

Zelf ben ik me voorzichtig weer aan het oriënteren en mocht het een 997 worden, dan zal ik alle modificaties preventief uit laten voeren... Beter dan met de billen bij elkaar "genieten" van je waterkoker...

Re: JA HOOR! De sigaar!

21 mei 2014 20:13

Ik ga toch een email opstellen aan Pon.
Eén en ander uitleggen en eens kijken wat voor antwoord daar nou uit voort komt.
Moet toch wel een enorm goeie smoes verzinnende persoon op die plek zitten, om dit zolang als "normaal" of "binnen de tolleranties" vallende probleempjes af te doen.
Zo gauw ik een antwoord heb, laat ik 't weten.

Léon :salut:

Re: JA HOOR! De sigaar!

21 mei 2014 20:51

viewtopic.php?f=3&t=12460&hilit=Plof

Neem dit maar eens door van Rob, jaaaaaaaren terug :cry:

Re: JA HOOR! De sigaar!

21 mei 2014 21:14

Hoi Rob,

Ik schat in dat Pon gewoon meeleest. Ik zou dit medium niet gebruiken om ' uit coulance'. een handreiking te vragen.
Bovendien laat je de auto (om logische redenen!) herstellen bij een specialist die geen deel uitmaakt van het dealernetwerk.

Er zit weinig anders op dan 'slikken' :bang: en straks weer maximaal genieten.... :drive:

Re: JA HOOR! De sigaar!

21 mei 2014 22:58

Pon/coulance/zo´n relatief oude auto/niet door hen geleverd. Yeah right. Dream on.

Re: JA HOOR! De sigaar!

22 mei 2014 18:06

Ik heb mijn ongerief over het koelprobleem van 996 en 997 modellen kenbaar gemaakt aan Pon en hun mijn geval vermeld.
Niet dat ik de illusie had, dat er een serieus geïnteresseerd antwoord op zou komen, maar ik moest het och even kwijt.
Dit is het antwoord dat ik vandaag ontving:...............................

Geachte heer Pleging,

Dank voor uw email, allereerst willen wij u melden dat wij het betreuren dat u geconfronteerd bent met een defect aan uw auto.
Wij hebben uw relaas aandachtig gelezen en doorgenomen. Toch kunnen wij het niet eens zijn met uw bewoording dat er een constructiefout zou zijn die Porsche niet heeft aangepakt. Zeker, er zijn een aantal gevallen bekend waarbij er een motor
defect is geraakt en dat deze moest worden vervangen, echter de oorzaak hiervan is in veel gevallen niet te wijten aan een productfout.
Wij zullen uw klacht doorgeven aan Porsche AG.
Helaas zijn wij ook niet in staat om hier een verdere analyse te doen aangezien u er voor heeft gekozen om de auto niet bij een officiële Porsche dealer te laten repareren.

Met vriendelijke groet,

Ronald van Hattem
manager After Sales & Service

Pon's Automobielhandel B.V.
Porsche Import
Zuiderinslag 8 3833 BP Leusden
Postbus 72 3800 HD Amersfoort Nederland
T +31 33 494 98 36 M +31 6 53 88 69 61
E ronald.van.hattem@porsche.nl
I http://www.porsche.nl KvK 31038797


Hierop heb ik weer gereageerd met:

Beste Heer van Hattem,
Dank u voor uw snelle antwoord.
Het probleem komt echter vaker voor dan u mij doet geloven. Het forum staat vol met dit probleem en vanmorgen kreeg ik weer een reactie van een
forum lid met de tekst:

Vreselijk !
Heb nog steeds dezelfde Porsche (996 3.4 uit 2000)
Inmiddels wel de derde motor !
De eerste begaf het na 130000 km de tweede (nieuwe !) al na 90000 km
Nu een ruilmotor (Porsche gaf niet thuis !!) met 10000 km voor 8000 euro erin laten zetten……………..

Groet W.


3 keer hetzelfde koelingsprobleem!!!
Naar de officiële Porsche dealer gaan betekent, dezelfde onderdelen in het nieuwe wederom monteren. Maar die onderdelen zijn hetzelfde en het probleem kan dus wéér de kop opsteken. (zie tekst in het rood hierboven).
Ik begrijp dat u achter uw product moet blijven staan, maar dit probleem zien wij op forums in diverse landen steeds terugkomen, dus laten we daar niet omheen draaien.
De auto is inderdaad niet naar een officiële Porsche dealer gegaan, omdat daar de oorzaak van het probleem niet wordt verholpen, maar alleen de gevolgen worden verholpen, als gezegd.
Hartech heeft zich in het probleem verdiept en is met oplossingen gekomen die werken.

Hoogachtend:

Léon Pleging - Leiden

Re: JA HOOR! De sigaar!

22 mei 2014 18:09

Zuur verhaal. En dit is natuurlijk feitelijk liegen:
Zeker, er zijn een aantal gevallen bekend waarbij er een motor
defect is geraakt en dat deze moest worden vervangen, echter de oorzaak hiervan is in veel gevallen niet te wijten aan een productfout.


Geen productfout? Really :bang:
Plaats een reactie