Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: 964 , 993 , 996 en Boxster ( S ) 2005

28 mei 2014 10:27

Peter schreef:Beetje vreemd advies. Als je een moderne wagen verwacht moet je niet met een 993 beginnen. Is een onderhuids en wat betreft eigenschappen tamelijk bejaard, eigenlijk al bij introductie. Moet je wel van houden.


Betreffende het eerste kan ik je enkel maar gelijk geven, we zijn inmiddels 21 jaar verder en wagens zijn handiger, eenvoudiger te besturen, comfortabeler en sneller geworden. Maar dat de 993 bejaard was bij introductie is klinkklare onzin. De concurrentie anno '93 in de vorm van de Ferrari 348 en Honda NSX (3.0) was fors duurder, trager, hadden geen 6-versnellingsbak en lieten in testen een hoger vebruik optekenen. Niet vergeten dat de introductie van de 993 al ver achter ons ligt, destijds was de 911 an sich 'slechts' 30 jaar oud. Kijk vanuit '93 21 jaar terug in de tijd en de 911 had nog chrome bumpers...
Net, met de Mille Miglia, 3000 kilometer met de 993 achter de rug en de wagen heeft zich perfect gedragen. Was een plezier zowel in de bergen als op de snelwegen. Op de terugweg door Zwitserland en Frankrijk zelfs tot een gemiddeld verbruik van 8,7 liter/100km gekomen. Hulde voor dit oudje dat voor mij perfect is voor ritjes op zondag en op vakantie, maar dagdagelijks in druk verkeer rij ik inderdaad ook liever met een moderne wagen.

Re: 964 , 993 , 996 en Boxster ( S ) 2005

28 mei 2014 10:40

Letterlijke tekst in de Auto, Motor und Sport van 5 november 1993 over de toen nieuwe 993: "ein Oldtimer als Retter in der Not. ...Wie oft will Porsche dieses Uralt-Konzept eigentlich noch aufwarmen?"

Re: 964 , 993 , 996 en Boxster ( S ) 2005

28 mei 2014 10:43

Dat schrijft men nu nog over het concept van de motor achterin te plaatsen...

Re: 964 , 993 , 996 en Boxster ( S ) 2005

28 mei 2014 10:58

MickRS schreef:Overigens heb ik altijd begrepen dat een 993 juist zo'n beetje de duurste is in onderhoud :scratch:

:scratch: Frank Schmidt vertelde me vorige week juist het tegendeel :wink:

Re: 964 , 993 , 996 en Boxster ( S ) 2005

28 mei 2014 11:05

Zo zie je maar weer... Met je 993 dus voor onderhoud naar Frank :mrgreen:

overigens was ook de 993 volgens de test zoals altijd weer de beste sportwagen van zijn generatie. Noblesse Oblige

Re: 964 , 993 , 996 en Boxster ( S ) 2005

28 mei 2014 11:08

+1 dat was ook wat ik bedoelde, de jaren verstrijken gewoon en nieuwe standaarden worden gezet!

Re: 964 , 993 , 996 en Boxster ( S ) 2005

28 mei 2014 11:09

EriC4C schreef:
MickRS schreef:Overigens heb ik altijd begrepen dat een 993 juist zo'n beetje de duurste is in onderhoud :scratch:

:scratch: Frank Schmidt vertelde me vorige week juist het tegendeel :wink:


Idd, jullie bedoelen de 964.

Re: 964 , 993 , 996 en Boxster ( S ) 2005

28 mei 2014 11:10

Peter schreef:
MichielBoxster schreef:Bedankt voor de reacties allemaal .

Mijn budget ligt maximaal rond de 25.000 ,- @ Joust

Ik heb even wat speurwerk verricht , en ik ben tot de conclusie gekomen dat een 996 een goede wagen is qua geluid , comfort en gebruiksvriendelijkheid .

Klopt dit ?


Met een budget van 25K zal ik niet beginnen aan een luchtkoeler.


Maar wel aan een 996? Zou met een 996 juist meer achter de hand willen houden, zeker als ik voor rond de 20K zou instappen.

Re: 964 , 993 , 996 en Boxster ( S ) 2005

28 mei 2014 11:14

Voor 25k moet je een 996 kunnen kopen waarvan het blok en de koeling is aangepakt :idea:

Re: 964 , 993 , 996 en Boxster ( S ) 2005

28 mei 2014 11:18

Mijn 993 in de afgelopen 4 jaar voor 6k onderhoud gehad, incl banden, schokdempers en koppeling.
Verwacht dit jaar helemaal geen kosten, dus eigenlijk spotgoedkope auto.
Rijd iets van 3-4K per jaar, ook regelmatig op de NS.
Vind de 993 een super goede auto, echt een uitgerijpt concept.
Enige nadeel is te weinig vermogen/ te veel gewicht...

Re: 964 , 993 , 996 en Boxster ( S ) 2005

28 mei 2014 11:25

MarkS schreef:Idd, jullie bedoelen de 964.

:thumleft:

Re: 964 , 993 , 996 en Boxster ( S ) 2005

28 mei 2014 12:20

Cazzo Super Veloce schreef:4 jaar voor 6k onderhoud gehad.
Rijd iets van 3-4K per jaar.


Da's dus zo'n beetje 6000 euro aan kosten voor 12.000 km...

Goedkoop autootje...

Re: 964 , 993 , 996 en Boxster ( S ) 2005

28 mei 2014 12:24

Inderdaad goedkoop, want buiten banden, benzine en remblokken, verwacht ik geen kosten de komende jaren.

Re: 964 , 993 , 996 en Boxster ( S ) 2005

28 mei 2014 13:29

Een 993 te weinig vermogen... :?: ...ding heeft tegen de 300pk...snel zat voor leuk rijden want scheuren op de openbare weg is complete onzin; gewoon genieten en go with the flow..... :salut:

OK, er zullen altijd snellere bolides zijn.....maar so what....ff verderop sta je toch weer stil... :?:

Voor het snellere werk pak je de motor, althans ik met mijn stoomboot, maar is ook geen zak aan om hard mee te gaan.

Teveel schwantz gesteuerd mannetjes hier...... :mrgreen:

Re: 964 , 993 , 996 en Boxster ( S ) 2005

28 mei 2014 14:16

Dial_888 schreef:OK, er zullen altijd snellere bolides zijn.....maar so what....ff verderop sta je toch weer stil... :?:



Dat vind ik nu echt een rare opmerking voor een Porsche liefhebber.
Voor mij geldt altijd; hoe harder hoe beter :mrgreen:
schwantz gesteuerd mannetje

Re: 964 , 993 , 996 en Boxster ( S ) 2005

28 mei 2014 18:09

Cazzo Super Veloce schreef:Voor mij geldt altijd; hoe harder hoe beter :mrgreen:


Psssst...

Afbeelding

Kan dat ouwe hok van jou eens naar de sloperd 8) :res:

Re: 964 , 993 , 996 en Boxster ( S ) 2005

29 mei 2014 11:09

:jump: :jump: :jump:

Re: 964 , 993 , 996 en Boxster ( S ) 2005

29 mei 2014 18:11

nee joh, dies lillik

Dan liever n viewtopic.php?f=33&t=41712 op 993 4S basis :ba:
Das de ulitieme 911, de mooiste body en 550 Pekaatjes :cheers:
Plaats een reactie