Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
04 jun 2014 12:25
Vooralsnog heb ik andere zorgen. Specialist belde net om te melden dat de lijst met aandachtspunten erg lang is en dat de auto in ieder geval niet betrouwbaar genoeg is om mee de weg op te gaan... Redelijke verrassing, en een nare ook...
04 jun 2014 12:41
Nou heb ik nog een 924 staan waar wel wat werk aan zit maar vast wel wat mee te combineren is... je kan eens laten weten wat je lijst van aandachtspunten is?
04 jun 2014 14:04
Ik ga vanmiddag polshoogte nemen, maar de kans dat ik er op korte termijn geld tegenaan ga smijten is klein.
04 jun 2014 18:59
En zo kwam er een abrupt einde aan de droom. Een grondige inspectie door de specialist bleek dat de auto een hoop werk nodig heeft. Carrosserie, interieur en motor zijn prima, maar in tweede oogopslag is er zoveel werk nodig dat ik besloten heb de auto weer 'rijdend' te maken en er afscheid van te nemen. Voor wie benieuwd is naar de lijst:
04 jun 2014 19:15
klote voor je. sterkte.
04 jun 2014 19:16
Wat een lijst!
Mijn handen jeuken dan toch altijd hoor. Wat wij voor racers doen (en als je toch RS gaat..)
benzineleiding met flexslang binnendoor leggen:
remleiding idem, binnendoor en ook omvlochten staalflex.
Paar gebruikte schokbrekers erop en klaar ben je

Ga je morgen toch even bellen Geert, misschien dat andere inzichten...
04 jun 2014 19:17
Ach, het is maar een auto natuurlijk. Maar had me iets meer voorgesteld van mijn eerste Porsche

Daarentegen wel ontdekt dat de 924 me enorm trekt en blijft trekken. Dat is dan weer de winst van dit verhaal.
04 jun 2014 21:49
Je mag me altijd bellen Djurre
04 jun 2014 22:02
Nah Geert, dat was een lekker kort project.
04 jun 2014 22:17
Valt mee, en een specialist vergelijkt je auto met een nieuwe is mijn ervaring en meerdere keren gebleken. Wat zij slecht vinden is voor een ander nog hartstikke goed. En was bv nog lang geen APK afkeur.
Als je handig bent lekker zelf repareren, en hoeft niet duur te zijn
04 jun 2014 22:27
Naar voor je Geert

je was zo enthousiast.
Maar het blijft een auto van 36 jaar oud, als je het onderhoud dan niet zelf kan doen en alles moet uitbesteden, dan heb je dus diepe zakken nodig. Volgens mij een mooie en tegelijk jammere illustratie waarom er zo weinig "basismodellen" van Porsche overleven. X (whatever X might be, maar geen kattepis) € uitgeven om een 924 technisch weer op en top te krijgen terwijl je die in de huidige markt dan nooit meer kan verkopen aan een prijs die de uitgaven compenseert is een moeilijke afweging
05 jun 2014 0:25
vind de lijst opzich nog best mee valleen maar dan moet je het inderdaad wel zelf kunnen doen.
voor 600 euro aan onderdelen zou je denken dat het moet lukken en 2 dagen werk of zo.
05 jun 2014 9:32
De meeste reacties die ik krijg komen erop neer dat het allemaal wel meevalt. Echter heb ik de auto overgenomen met de gedachte dat er een bepaalde gezonde basis was, waar ik in ieder geval mee kan rijden. Over de tijd kun je dan zo nu en dan wat verspijkeren om 'em weer wat beter te krijgen.
Ik heb aan de hand van de lijst die jullie hebben gezien, alles voorbij zien komen in de garage, en het leiding/kabelwerk, de wielophanging en schokbrekers zijn echt slecht, allemaal aan het oog onttrokken door een flinke lading body shoot. Als dit er na een uurtje inspectie al achter vandaan komt wil ik denk ik niet weten wat er nog meer aan schort. Ik zou er zelf aan kunnen sleutelen, maar dat moet dan met hulp van mijn vader, en dat is het komende half jaar tot jaar geen optie. Bovendien staat dat haaks op waar ik de auto voor heb gekocht: ik wil kunnen rijden. Anyway, ik heb de auto te koop gezet en zie wel wat er op los komt. En dan rustig aan uitkijken naar iets anders.
05 jun 2014 10:46
Ben je al ingegaan op het aanbod van Djurre?.
Nu weet je wat je hebt. Als je iets anders koopt moet je maar weer afwachten. Of je moet van te voren een AKK laten doen.
05 jun 2014 13:50
AKK is het toverwoord denk ik. Djurre heeft inmiddels gebeld en zijn hulp geboden, maar voor mij is het vertrouwen er wel uit.
05 jun 2014 18:54
Geert, carrosserie en motor zijn goed schrijf je. Dit. Lijkt me al een goede start!
Kan je de wagen niet tegen minimale kost apk laten keuren en dan automechanica doen in avondonderwijs?
Ik heb dit 7 jaar geleden gedaan maar bij gebrek aan een projectauto hebben we in de praktijklessen geholpen om 2 oude Fords (Orion en Sierra) technisch weer piekfijn te krijgen, alles onder de deskundige leiding van een professional.
Superveel geleerd en sindsdien doe ik onderhoud grasmaaier en generator (simpel) en hobbyauto/moto (al wat complexer) zelf. Tegelijk een besparing en ook nog leuk.
Ik zou het project nog niet zo snel opgeven...
05 jun 2014 20:15
He, wat erg nou: maar dat lijkt me toch een prima lijstje om stap voor stap door te werken? Je weet tenminste wat er mee aan is: al rijdend optimiseren?
Bovendien, net deze dingetjes tegengekomen....
http://cleveland.craigslist.org/pts/4496611043.htmlIk had er nog nooit van gehoord, maar ideaal voor een RS projectje, toch

?
Succes,
Bert
05 jun 2014 23:16
Denk niet dat er nog veel goede 924 of 944 overblijven straks.
Hier staat er een goedkope, misschien een goede, maar gezien het bouwjaar zal er ook werk aan zijn:
http://www.kapaza.be/nl/porsche/porsche ... 093635.htmOf je kan geluk hebben en op een goede 924S met 150pk uit 1986 of 1987 botsen, bij Hofman Leek staan er 2 aan 3,9k. Soms vind je nog eentje aan 3k met een 160 pk ruilmotor (motor uit de 944 met katalysator). De oorspronkelijke 924S uit 1988 zijn al even zeldzaam aan het worden als de 177pk Turbo.
06 jun 2014 9:20
Ik ben het met je eens Hendrik, maar ik acht het niet onmogelijk. Heb inderdaad nu van wel heel veel kanten gehoord dat het in elk geval verstandig is om naar een S uit te kijken. Een 944 is mooi maar toch weer anders, ik was juist zo gewend geraakt aan de lijnen van de 924.
06 jun 2014 13:02
Topic ovv TS gesloten
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.