Deel hier je (links naar) streams, plaatjes, bestanden, games of andere interessante media.
Plaats een reactie

Re: Ongeval met Porsche

12 feb 2014 16:25

Franz schreef:De hoofdoorzaak zal in dit geval ook niet zozeer het overschrijden van de maximum snelheid zijn geweest maar ik vermoed dat de bestuurder zich op de linkerbaan bevond. Bij flinke regenval zie je wel vaker dat mensen rechts aanhouden waardoor er aquaplaning ontstaat op de linkerbaan. Valt me doorgaans ook wel op dat in de wat extremere weersomstandigheden bestuurders van de premiummerken meer risico nemen. Zo'n auto kan ook een soort van schijnveiligheid bewerkstelligen natuurlijk. Je ziet dat ook bij auto's met winterbanden in de sneeuw bijvoorbeeld.

Ik woon daar zeer dicht bij en ik kan je zeggen dat je veel veiliger rijdt als je 150km/u gaat in de gietende regen op de linkerbaan dan 100km/u op de rechterbaan.
Er is daar immense spoorvorming waar dus zeer veel water in kan verzamelen, als het daar regent rij ik gewoonweg altijd links.

En van die 60km/u, denk niet dat hij zo traag reed. Zelfs bij zeer harde regenval gaat niemand daar zo traag rijden. Maar daarmee wil ik absoluut niet zeggen dat hij te snel reed. Bij lagere snelheden kan je ook al zo'n klapper meemaken.
Maar volgens mij betekent die 60km/u dat hij heeft kunnen afremmen tot 60, al dan niet in een slip. Dus zegt dan imho redelijk weinig over de echte snelheid.

hendrik914 schreef:Overigens viel het me op dat in het nieuws gezegd werd "Een Porsche ...". Lang geleden dat ik nog hoorde dat een wagen merk X zich te pletter reed. Eigenlijk kan ik me de laatste keer, dat een BMW of een Audi(een snelle zonder kenteken) of een Maserati of een Ferrari of of of ... verongelukte, niet herinneren. :?

Dan heb je laatste maand onder een steen geleefd denk ik :). BMW is onlangs zeer negatief in het nieuws gekomen door 1 persoon.

En voor wat betreft de reacties op HLN, er is zelfs al een artikel over geweest in een andere krant. Het niveau van de gemiddelde HLN commentator is immens laag. En qua jaloezie zijn ze ook toppers.

12 feb 2014 16:54

Treurig verhaal.

Veel sterkte voor de nabestaanden!

12 feb 2014 17:55

ongelooflijk hoe de auto om de paal heen gevouwen is, idd als een frisdrankblikje :shock:

sterkte voor de nabestaanden....

12 feb 2014 17:59

Vreselijk... Dan realiseer je je weer dat auto's echt niet zo sterk zijn als we denken. Met hoeveel km/u doen ze ook alweer de ncap tests?

Sterkte aan de nabestaanden...

12 feb 2014 18:48

F*ck, dat waren mooie kerels die twee oprichters van 2theloo. Keer presentatie van gezien. RIP.

12 feb 2014 19:15

Mooi bedrijf idd!
R.I.P.
Sterkte voor de nabestaanden.

12 feb 2014 21:17

horn schreef:F*ck, dat waren mooie kerels die twee oprichters van 2theloo. Keer presentatie van gezien. RIP.

Zaten ze allebei in die auto?.... :scratch:

12 feb 2014 21:38

Volgens mij alleen Eric Treurniet ... Almar Holtz geeft namelijk het commentaar in de tekst op De Ondernemer.nl ...

Afbeelding

12 feb 2014 23:03

912 schreef:
horn schreef:F*ck, dat waren mooie kerels die twee oprichters van 2theloo. Keer presentatie van gezien. RIP.

Zaten ze allebei in die auto?.... :scratch:

bedoelde niet 'waren' als in dat ze er beiden niet meer zijn.

13 feb 2014 1:19

Blijft gevaarlijk op een nat wegdek. R.I.P.

13 feb 2014 10:33

Uit Parool van gisteren:
Afbeelding

13 feb 2014 22:58

waarbij de tekst van de advertentie eronder nu weer niet echt gelukkig is gekozen :bang:

13 feb 2014 23:03

Dat valt toch wel mee? Ik vond zijn achternaam en naam van het bedrijf wat dat betreft wat ongelukkiger klinken.

17 apr 2014 19:31

vandaag 17/04/14 in de Vlaamse kranten:
Porsche Cayenne met NL kenteken crasht na wilde achtervolging
Op de Ruggeveldlaan in het Antwerpse district Deurne is woensdagmiddag een zwarte Porsche Cayenne aan hoge snelheid tegen een verlichtingspaal geknald na een achtervolging tegen 160 kmh door de straten van Antwerpen.

Volgens de Antwerpse lokale politie was de wagen even voordien een controle ontvlucht op de Gijsbrecht Van Deurnelaan. De twee inzittenden probeerden na de crash nog even te voet verder te vluchten, maar werden uiteindelijk opgepakt. Bij de crash raakten naast de Porsche zelf nog vier andere, geparkeerde wagens beschadigd. De inzittenden van de Porsche raakten bij het ongeval niet gewond.

Het onderzoek naar de gearresteerde verdachten en de reden waarom ze de politiecontrole wilden vermijden, is nog volop aan de gang. Intussen vernam Belga echter uit goede bron dat de Porsche maandag bij een carjacking gestolen werd in Sint-Niklaas. Die informatie kan de politie vooralsnog niet bevestigen.

Edit: Het bleken Belgische minderjarigen te zijn met een gestolen KJN uit NL of met gestolen NL kentekens: (do 17/04/2014 - 17:24 Belga persagentschap)
De twee inzittenden van de Porsche Cayenne, die woensdag in Deurne na een achtervolging door de politie tegen een verlichtingspaal en verschillende stilstaande wagens crashten, blijken 17-jarigen te zijn die al voor eerdere feiten gekend waren bij het gerecht. Dat meldt het Antwerpse parket donderdag. De jeugdrechter besliste hen voorlopig in de gesloten instellingen van respectievelijk Everberg en Tongeren te plaatsen.

http://nieuws.vtm.be/binnenland/88172-p ... tervolging

Afbeelding

17 jun 2014 15:42

Afbeelding

16/06 Berendrecht-Zandvliet-Lillo (2040) De Tijsmanstunnel richting Nederland is maandagavond versperd geraakt nadat een personenwagen met aanhangwagen is beginnen slingeren. De bestuurder van de Nederlandse personenwagen is de controle over het stuur verloren. Daarbij kantelde de aanhangwagen waarop een Porsche stond.
Door de gekantelde aanhangwagen ging de achterkant van de personenwagen een meter de hoogte in. Het fileleed was meteen groot waarop de takeldiensten pas tegen 19 uur ter plaatse geraakten om de twee voertuigen te kunnen kantelen.

17 jun 2014 15:53

Ach ja, de schade valt mee zo.... nu maar hopen dat de bergers hem zonder extra schade rechtop zetten....

17 jun 2014 15:54

Ojee......dag verzekeringsgeld. Lijkt me geen toegestane BE-combinatie, en verkeerd op de aanhanger! :mrgreen:

17 jun 2014 15:56

Gelijk de reden te pakken waarom het mis ging...

17 jun 2014 16:04

Precies, zelf ook een keer door het oog van de naald, toen ik mn Porsche net 10 minuten in bezit had... :oops:
Vergeet ik nooit meer...

17 jun 2014 16:13

Opvallend veel technisch rechercheurs hier om het forum :mrgreen:

17 jun 2014 16:14

Personenauto mag dit gewicht niet trekken hoor!

17 jun 2014 16:18

jawel hoor.... maar niet allemaal....

17 jun 2014 16:57

Les 1 met de motor naar voren :oops:
Tja denk dat de aanhanger met auto snel naar de kleine 2000 kg gaat :shock:
Wat zal de wagen mogen trekken, 700 kg :?:

17 jun 2014 17:06

De V70 mag als personenauto voor zover ik weet het meeste trekken: 1800kg.
Ambulance met D8 erop mag net! Dit ongeval is onverzekerd! Ik zie volgens mij een Subaru.
Voor dit soort combi's heb je gewoon een 4x4 nodig! En een E-rijbewijs.

17 jun 2014 19:14

Ik zie eerder een Volvo... :wink:

Als het een 850 betreft, die mag al gauw een 1800 KG trekken lijkt me.
Aanhanger zal ongeveer 600 KG wegen, blijft er 1200 over voor de Porsche.

Als het een 440 is gaat dit natuurlijk lang niet op.... :wink:

Gewoon verkeerd geladen, dan gaat het zelfs met een dikke terreinwagen fout....

MB E320 CDI mag 1900 KG trekken.
En S-klasse ging volgens mij richting 2100 KG
Plaats een reactie