Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

Re: 937 (924 Carrera GT)

02 jun 2014 17:23

Afbeelding

ipv :drive:

Re: 937 (924 Carrera GT)

02 jun 2014 18:21

Tsja... Prijzen gaan nergens meer over... Kon 6 jaar geleden een 65-er 911 kopen. Moest nog wel eea aan gebeuren, maar was APK waardig en reed. Vond toen 30K te veel... Een minter doet nu tegen de 200K..

Ik ga lekker gummen met dat ding, is al eens eerder een draadje over geweest: Zodra je aan auto gaat kopen om te speculeren ben je niet lekker bezig. Ik vind zowel mn 356 als de 924 CGT een affengeile bak, of ze nou meer waard worden of niet...

Re: 937 (924 Carrera GT)

03 jun 2014 1:36

Gijs, je PB was me even ontschoten, deze heb ik zojuist beantwoord.
Gefeliciteerd met je aankoop! Ik ben een jaar of 4 geleden eens een paar uurtjes met een CGT (zilvergrijze HN-15-ZH, geen ori NL, juni '81, begin '82 in NL) op pad geweest en vond het een erg vermakelijke auto om mee te rijden. De boost die de Turbo geeft is super! Als je nog eens een fraaie serie foto's nodig hebt... :)

Re: 937 (924 Carrera GT)

03 jun 2014 9:11

En nog een paar hele mooie foto's....
Met dank aan Mark Nauta :cheers:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zijn volgens mij gemaakt ter ere van Jubileum PCG....

Re: 937 (924 Carrera GT)

03 jun 2014 23:22

Dit verhaal klopt niet helemaal :(

Gijs356 schreef:
porsche964 schreef:Ben niet zo thuis in de 924. Wat maakt een 924 Gt bijzonder?

Lichter, mee vermogen?


Daar gaat ie:

De CGT is homologatie model voor LeMans deelname serie auto´s. Totale productie 406 en 50 stuks GTS (deze heeft nummer 427..... De eerste 50 waren GTS-en, vandaar het hogere nummer..)


Nee, de GTS (en hetzelfde geldt voor de GTR) heeft een afwijkend chassisnummer waarbij het 13e karakter een 1 ipv een 0 is. Bij Porsche begint het chassisnummer van 17 karakters normaal gesproken bij 61. De nummers ervoor zijn gereserveerd voor prototypen. Bij de 924 Carrera GT is er sprake van 6 prototypen (1, 2, 3, 4, 5 en 6) en start de reguliere serie bij 51 (51 - 450).

Gijs356 schreef:924 Turbo 175 PK
Zelfde blok (2.0 liter) maar andere regelunit, zuigers. grotere turbo, nokkenas, koppeling en versnellingsbak.


924 Turbo I ('79 - 80): 170 pk
924 Turbo II ('81 - 84): 177 pk

Vermogensverschil bij Carrera GT komt voor het grootste deel door de intercooler.

Re: 937 (924 Carrera GT)

04 jun 2014 20:16

Gijs356 schreef:
porsche964 schreef:Ben niet zo thuis in de 924. Wat maakt een 924 Gt bijzonder?

Lichter, mee vermogen?


Daar gaat ie:

De CGT is homologatie model voor LeMans deelname serie auto´s. Totale productie 406 en 50 stuks GTS (deze heeft nummer 427..... De eerste 50 waren GTS-en, vandaar het hogere nummer..)
CGT heeft 210 PK, 924 125PK, 924 Turbo 175 PK
Zelfde blok (2.0 liter) maar andere regelunit, zuigers. grotere turbo, nokkenas, koppeling en versnellingsbak.
Turbo remmen en schijven. Speciale luchthappers om koellucht aan te voeren op remmen voor
Fuchs 911 15 inch voor en 911 Turbo achter (16 inch was optie)
Polyurethaan schermen voor en achter (geen glasfiber oid)
Lichtere achterruit en zijraampjes achter
Speciaal interieur: Zwart met rode striping en bies, exclusief voor CGT
3 kleuren verkrijgbaar: Rood, zwart en zilver. Naar mijn weten zijn er 2 rode, 2 zilveren en 1 zwarte ooit in Nederland geleverd.
Prijs 1981: 924; 41.000 gulden, 924 Turbo 60.000 gulden en een Carrera GT: 90.000 gulden, ex opties..
Een 911 kocht je toen voor 80..

Dus ja, een paar verschillen met standaard 924 :D :D



Aha weer wat geleerd!! Gaaf! Wat weegt zo'n ding, wil denk ik vlot vooruit :D

Re: 937 (924 Carrera GT)

04 jun 2014 20:34

Afbeelding

Re: 937 (924 Carrera GT)

04 jun 2014 21:17

Precies, alleen hier kloppen het modeljaar en de chassisnummers zelf niet. Ook de Carrera GT heeft een VIN van 17 karakters en het modeljaar is '81 (B). De 924 Turbo is geleverd tot modeljaar '84 en dus niet '83.

Re: 937 (924 Carrera GT)

05 jun 2014 20:02

erg toffe en lekker obscure auto!! Viel spass!

Re: 937 (924 Carrera GT)

06 jun 2014 23:04

Jeej een 924! Proficiat!
Ik dacht trouwens dat de 924 GTR fabrieksnummer 939 kreeg. Ik lees nu 937/50.

Ik wist wel dat de prijzen zouden stijgen van de 924 naar Walker er een gekocht had.
Ik denk dat ik maar snel een loods aanschaf en alle 924's opkoop 8)

Groet Leander

Re: 937 (924 Carrera GT)

07 jun 2014 13:38

Gisteren auto opgehaald!

Afbeelding

Staat nu in garage om essentiele zaken op te lossen:
Distributieriem, spanrol en waterpomp
Koppeling
Grote beurt (vloeistoffen, filters etc)
Benzine pomp in de tank vervangen
Nieuwe banden

Kortom, nog aardig wat werk en een financiele aanslag, maar goed, dan hebbie ook wat....
(Wat ging ie hard en gemeen gisteren over de A12...... :drive: )

Re: 937 (924 Carrera GT)

07 jun 2014 15:01

Toerenteller nu goed :?:

Re: 937 (924 Carrera GT)

07 jun 2014 15:20

WillemB schreef:Toerenteller nu goed :?:


Ja! Die doet het dus gelukkig wel, scheelt weer een DITC kast vervanging.... Koppeling is wel :bang: dat had ik nl niet verwacht, maar goed, meteen de hele reut maar doen, is ie in ieder geval weer road & track waardig.
Hij staat inmiddels in Huizen Willem, dus als je in de buurt bent... :thumleft:

Re: 937 (924 Carrera GT)

07 jun 2014 15:45

Mooi verhaal Gijs, zeer leuk speelgoed. Was je al lang specifiek op zoek naar dit model?

Re: 937 (924 Carrera GT)

07 jun 2014 18:33

Niet echt.... Maar kon gewoon 1 van de nog resterende 3 origineel Nederlandse CGT's kopen... En ik vind 'm gewoon heel, heel erg gaaf.
Heb de afgelopen 10 jaar zo'n 7 keer een "had ik het maar toen gedaan" ervaring gehad en nu heb ik het gewoon wel gedaan.

Re: 937 (924 Carrera GT)

07 jun 2014 18:53

learning by doing. doe je goed :thumleft:

"Je moet spijt hebben van de dingen die je doet. Niet van de dingen die je niet hebt gedaan!"

Re: 937 (924 Carrera GT)

15 jun 2014 8:59

Fantastische wagen zo een cgt.... Surf eens naar http://www.tacb.be , we hebben 2 stuks onder onze
Leden waaronder een eerste eigenaar .....

Zou ik mijn 968 zo op inruilen

Re: 937 (924 Carrera GT)

15 jun 2014 11:35

Die rode van de eerste eigenaar ken ik inmiddels! Deze is in Nederland nieuw gekocht en de eigenaar is in Belgie gaan wonen en heeft de auto meegenomen en staat nu op BE platen.
3 origineel NL CGT's bekend, het schijnt dat nummer 4 ergens bij een verzamelaar staat. Nummer 5 is verdwenen.
Mijn CGT staat in de workshop: inmiddels een behoorlijke lijst om 'm in orde te krijgen. Grootste uitdaging gaat de ontsteking worden (buiten de eerder in dit topic genoemde reparaties en vervangingen...) gelukkig is vrijwel alles te krijgen, maar alle partnummers die beginnen met 937 zijn effe wat duurder dan de 924/931 nummers :|

Re: 937 (924 Carrera GT)

15 jun 2014 12:27

Ik kan me het Autovisieverslag nog zo goed herinneren toen hij op de markt kwam... "En o wat passen die Fuchsen mooi in die uitgeklopte wielkasten" of woorden van die strekking, ik denk van Jeroen Jongeneel. Ik vond het geweldig en vind dat nog steeds! Mooie aankoop, gefeliciteerd.

Re: 937 (924 Carrera GT)

17 jun 2014 23:33

mooi aanwinst :thumleft:

Re: 937 (924 Carrera GT)

11 jul 2014 15:38

Als er nog iemand een BDP sensor (Bovenste dode punt sensor) van een 924 turbo op zolder heeft liggen: graag even een berichtje naar mij.. :)

Re: 937 (924 Carrera GT)

11 jul 2014 16:38

Ik zal vanavond eens op zolder kijken. :^:

Re: 937 (924 Carrera GT)

11 jul 2014 17:21

Heb veel verhalen gehoord over die zolder van jou...;-)

Re: 937 (924 Carrera GT)

11 jul 2014 22:40

Daar wil je niet alleen met Horn komen... :shock:

Re: 937 (924 Carrera GT)

28 aug 2014 14:21

Heeft even geduurd :shock: , maar de GT doet het!!
Enorme puzzel geweest om eea, maar met name de ontsteking, weer terug te bouwen naar hoe het in 1980 origineel gebouwd is.
Een crime om de juiste onderdelen te vinden, maar met hulp van forumleden van zowel dit forum als 924.nl, maar ook 924 forum.org is het allemaal gelukt. Ik kan een boek schrijven over specialisten world wide en dealers mbt onderdelenprijzen, (naaierij, kletsverhalen etc..) Ga ik niet doen, teveel negatieve energie
Ook veel PB's van huidige 937 bezitters én inmiddels contact met een vorige eigenaar (Hans GT).
Ben erachter gekomen dat er maar 3(!) indertijd op kenteken zijn gezet in NL. Er zijn er 5 door Pon besteld, maar 2 van de 5 zijn direct doorgezet naar Belgie. Van de drie NL auto's is er 1 nog bij eerste eigenaar.... Die is verhuisd naar Belgie en heeft 'm daar op Belgische platen gezet.
We gaan nu de puntjes op i zetten: alle filters moeten vervangen worden, vloeistoffen en nieuwe PZero's eronder. En nog wat details (raam rechts werkt niet, Airco ook niet etc).
Afgelopen 2 dagen intensief gereden en holy smack, wat gaat dit hard en is dit bruut.
Kortom, karretje is door de shake-down fase gekomen en nu gaan we verder met de boel in orde maken volgens 1981 specificaties!

Afbeelding
Plaats een reactie