Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
30 jul 2014 22:57
.. dat bedrag levert'ie dus (alleen) op als je 'm aan de verzekering verkoopt
30 jul 2014 23:04
Dat is de overeenkomst met de verzekeraar die men afsluit en deze koopt niet in maar keert uit
30 jul 2014 23:06
Dat zeg ik ...
30 jul 2014 23:24
en dan moet je ook nog een verzekering op de juiste voorwaarden (uitkering taxatiewaarde

) hebben afgesloten....
31 jul 2014 10:50
Rob69 schreef:ik heb de 911 van TS ingevoerd en krijg een hockeystick curve in 2014...

altijd huiverig voor geweest, voor hockey...
Bedankt voor de link, inmiddels ook bekeken, maar waarom is er het laatste half jaar zo'n extreme prijsstijging geweest?
31 jul 2014 10:55
Kort samengevat: auto's zijn ineens een belegging geworden. Binnenkort een 250 GTO op de veiling. Kijk niet gek op als die voor USD 100m weggaat.
31 jul 2014 12:43
Ik had begrepen dat liefhebbers uit het Verre Oosten die nu over geld beschikken (lees: Chinezen) oudere Porsches elders vandaan moeten halen omdat Porsche in het Verre Oosten in het verleden weinig zijn verkocht. Die vraag zou vervolgens hier voor een prijsstijging zorgen.
Maar het lijkt mij eigenlijk vrij sterk dat zoiets in een beperkt tijdsbestek van een half jaar al voor zo'n grote prijsstijging kan zorgen.
Weet iemand of die forse prijsstijging echt pas iets is van dat laatste half jaar of toch al langer aan de gang is?
31 jul 2014 12:51
Heb nog nooit gehoord over een luftie die naar China geexporteerd werd.
Chinezen hebben volgens mij meer met nieuwe luxe.
Beetje nouveau riche.
31 jul 2014 13:45
De classic scene is in Azië helemaal niet zo groot.
Per definitie willen Aziaten alles wat nieuw en modern is.
Voor oud spul halen velen hun neus op.
Het is dat er zo veel Aziaten zijn en er dus wel degelijk een markt is.
31 jul 2014 14:13
Nicolò schreef:Weet iemand of die forse prijsstijging echt pas iets is van dat laatste half jaar of toch al langer aan de gang is?
De echte grote stappen zijn recent (en dat zal m.i. ook niet heel lang meer duren) maar de stijging zal er al wel in. En de top gaat echt hard (2.7RS) en alles wat daar onder zit wordt meegezogen.
31 jul 2014 18:52
Ik heb de laatste twee jaar met name gekeken naar de prijsontwikkeling van de 964 en vooral van die van de targa-uitvoering. De waardestijging van de 964 coupe en cabrio is - nog steeds - stevig, die van de targa niet meer normaal....
31 jul 2014 20:53
Meer dan de helft van de Classic cars welke Aaldering in Brummen verkoopt gaat tegenwoordig naar Azië / China. Het betreft hier wel de exclusievere modellen. Dus zo'n beetje vanaf 200+K.
Ze zijn niet dom….en kopen alleen de exclusieve modellen. Beperkte oplage en modellen die o.a. voldoen aan de eisen van de Mille Miglia. Ze rijden de laatste jaren veelvuldig mee.
Ik ga er zelfs vanuit dat de onbetaalbare klassiekers over 10-20 jaar zicht niet meer bevinden in Europa….
Bekijk dit ook eens:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wereldbevolking (
Meer dan de helft van de huidige wereldbevolking leeft in Azië.)
31 jul 2014 21:02
jan-1 schreef:Ik heb de laatste twee jaar met name gekeken naar de prijsontwikkeling van de 964 en vooral van die van de targa-uitvoering. De waardestijging van de 964 coupe en cabrio is - nog steeds - stevig, die van de targa niet meer normaal....
Heb je wat prijzen? Ben benieuwd
31 jul 2014 21:07
Onder de 35k is er geen meer te vinden.
http://www.autoscout24.eu/ListGN.aspx?v ... 977&flzh=1Ik denk dat je voor een nette, betrouwbare al rond de 40k zit !
31 jul 2014 21:26
Ik heb geen Cabrio of Targa, maar ook de coupe-tjes doen het goed. Bij de historie
van mijn auto zitten van de afgelopen 6 jaar 3 taxatie-rapporten:
6 jaar geleden 175.000 km. 27.500
3 jaar geleden 218.000 km. 27.500
dit jaar 249.000 km. 27.500
3 Verschillende taxateurs overigens. Conclusie : waardevast.
31 jul 2014 21:29
Zeg het al jaren; luftie rijden kost nix
31 jul 2014 21:32
mod by horn: svp nokken met het quoten van de volledige laatste post. we begrijpen dat je daarop reageert en het leest een stuk prettiger zonder...
Nou, ik heb tot nu toe alleen maar geld ingepompt....en net voor 41 euro getankt, in Duitsland dan. Kortom, zie smorgens geen euro onder de auto liggen.....
31 jul 2014 22:27
Dat is niet helemaal waar.... Niet iedere verkoper adverteert met een 964, de meerderheid is gewoon 911
En dan is er al eentje voor 26.000 euro
HELE lange autoscout URL
01 aug 2014 7:42
Op naar Ibiza !
Recentelijk ben ik ook naar een 964 Targa gaan kijken vlakbij hier in Genk. Deze kwam uit de usa en was te koop voor ongeveer zelfde bedrag als die in Ibiza.
Ik snel met mijn porsche daar naartoe….
Maar ben nog sneller weggereden toen ik 'm bekeken had. Ben bang dat dit met deze Ibiza ook wel zal zijn. Koopje is bijna nooit een "koopje".
01 aug 2014 7:47
Uit Ibiza.....(The Frits was me net voor)
Ik orienteer mij op de Nederlandse, Belgische en Duitse markt.
In 2012 was het nog volstrekt mogelijk om rond de €20.000 (niet zelden daaronder) een 964 te kopen. Gold ook voor de targa uitvoering. Het (grote) aantal kms drukte de prijs. Het lijkt erop, dat men nu, ondanks behoorlijk hoge km standen, bereid is om een substantieel hogere prijs te betalen. Naar mijn gevoel gemiddeld ca €4000 hoger.
01 aug 2014 11:04
Ik heb mijn 964 nu 4 maanden en ben 2 keer aangesproken op straat over verkoop met een bod waarmee ik in deze 4 maanden 7 mille in mijn zak zou steken. Toch maar niet gedaan....
01 aug 2014 11:19
giulia schreef:Ik heb mijn 964 nu 4 maanden en ben 2 keer aangesproken op straat over verkoop met een bod waarmee ik in deze 4 maanden 7 mille in mijn zak zou steken. Toch maar niet gedaan....

zie je wel, lufti's rijden is geld verdienen!
on topic: ik herken dit, wordt ook met enige regelmaat aangesproken. Kom soms in de verleiding, maar mag de auto niet verkopen van mijn twee kleine TOTMBO's zolang zij achterin passen.
04 aug 2014 0:23
Ik niet, maar wel een interessante site dat
Hagerty.
Vraag me alleen wel af waar die van mij in zou vallen

... Niet 1, da's zeker, 2 volgens die omschrijving ook niet, maar 3 ook weer niet, meer een 2.5... Maar dat zit er niet tussen

... Haha.... Concours auto's, bah
Rijden moet je ermee!
04 aug 2014 7:27
Volgens Hagerty doet een 911S Coupe conditie 3 ("Good") uit 1977 zo'n 16.000 dollar, ongeveer 12.000 euro. Niet in Europa lijkt me. Volgens mij zijn dit soort sites alleen geschikt om de waardeontwikkeling van een model of een bijzonder type in beeld te krijgen.
05 aug 2014 11:26
30k een voorzichtige waarde

ik wens je succes met de verkoop
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.