Zo vandaag lekker gesleuteld en heb het helemaal te pakken gekregen. Wat is dat leuk om te doen zeg!
Nu had ik de ruimte en een hoop tools die ik bij The Mechanic kon gebruiken, met de lopende Porsche 924 Wikipedia Leon aan mijn zijde is het allemaal gelukt.
De accu was de hoog en had geen bescherming dus we hebben er een andere in gezet. Als iemand nog een goede accu nodig heeft? Let me know.
De dynamo was gaar en die hebben we gereviseerd. Daarnaast ook gelijk de distributieriem vervangen, olie, filters, etc, etc.
De auto werd elke keer toch wel snel warm met flink doorrijden en de radiateur bleek lek te zijn. Die hebben we ook gelijk vervangen door een dik exemplaar van een 944 S2 met dubbele fan, nu blijft de auto netjes in het midden staan.
Een 924 zuigt lucht aan door een rietje lijkt het wel (een conische vorm), die hebben we eraf gehaald voor meer air intake. Daarnaast maakt hij gelijk plaats voor het S2 koelingtankje dat er later nog ingezet wordt.
Het stuur/stuurkolom piepte heel erg sinds er een sportstuur in is gegaan. We hebben het hele stuurkolom uit elkaar gehaald en alles doorgesmeerd. Helaas vergeten foto's te maken.
Er zat toch wat speling op de spoorstangen dus die hebben we vervangen en daarnaast gelijk wat sportiever uitgelijnd en uitgebalanceerd. De auto hebben we achter ook iets lager gezet waardoor hij nu wat rechter staat. Eerst stond hij achter iets hoger dan voor. Samen met de GAZ dempers/veren stuur en rijdt hij echt fantastisch!
Moet alleen nog even mijn carterplaat ophalen bij De Loods en dan ga ik een keertje circuit proberen.
Hieronder nog een paar foto's voor de liefhebbers

944 S2 radiateur en fans gemonteerd voor betere koeling. De radiateur is dikker en daarom moesten er andere ophangbeugels gemaakt worden.

Dynamo was gaar en is gereviseerd.

Nieuwe spoorstangen gemonteerd.

De GAZ schokdempers/veren.

De Stahlflex remleidingen gemonteerd.

En even lekker bezig geweest aan het slot achter. Gezorgd dat deze iets beter openspringt en daarnaast het automatisch achterklep slot verwijderd. Dus als iemand dat wil overnemen. Ik heb het hier liggen. Daarnaast fellere lampjes erin gedraaid en de kenteken verlichting gemaakt (contactpuntjes waren gecorrodeerd).