Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
21 aug 2014 20:12
Hermen 2 schreef:..
ga je naar een specialist en wil je ook gelijk de boel fatsoeneren hou dan voor motor + bak + fatsoeneren voor de zekerheid 20K in gedachten!
Motor 10,bak4,koets6
+1
21 aug 2014 20:17
20K is wel waarzinnig hoog. Een ervaren specialist heeft max 40 uur nodig zo een blok en bak uit elkaar te halen, en in elkaar te zetten nodig. Laat ik het duur maken aan €100,- per uur, zijn de loonkosten €4000,-. Aan materiaal zit er niet meer dan €9000,- in, met behoud van de bestaande zuigers en cylinders. Dan vraag ik me af waar dat extra geld in gaat zitten.
Edit. Net te laat met posten. Over het bijwelken van de carroserie a €6000,- was nog niets te lezen. Dan komt de 20K in de buurt ja.
Laatst bijgewerkt door
Danny op 21 aug 2014 20:20, in totaal 1 keer bewerkt.
21 aug 2014 20:20
ja als je de hele koets erbij doet kom je wel op 20.
21 aug 2014 20:25
Het lijkt mij dat als een ervaren specialist 40 uur aan één opdracht mag besteden, dat het uurtarief dan lager ligt dan als er voor één opdracht 1,5 uur gewerkt wordt.
Dus 40 uur voor één opdracht à raison van € 100,- per uur vind ik ridicuul.
21 aug 2014 20:28
Ben toch wel benieuwd waar mensen de bedragen op baseren.
Ik zie graag eens een complete materiaalspecificatie van een ervaringsdeskundige
Bij mij:
nieuwe kleppen + veren
nieuwe sport nokkenassen
nieuwe cilinders/zuigers
de meeste lagers
bouten moeren e.d.
gereviseerde startmotor
sportkoppeling
chiptuning
+gebruikelijke zaken
alle plaatwerk om motor poedercoaten
mijn blok heeft wellicht 250K gezien en is straks weer als nieuw
21 aug 2014 20:37
Het ligt er ook aan wat er allemaal vernieuwd moet worden. Een blok met nieuwe spullen vanaf de oliepomp/krukas op bouwen koste in de guldentijd al zo'n 25k. Alles wat er niet nieuw op hoeft scheelt natuurlijk behoorlijk in de kosten. Zelfde met een versnellingsbak.
21 aug 2014 20:46
Hermen 2 schreef:Ben toch wel benieuwd waar mensen de bedragen op baseren.
Ik zie graag eens een complete materiaalspecificatie van een ervaringsdeskundige
Bij mij:
nieuwe kleppen + veren
nieuwe sport nokkenassen
nieuwe cilinders/zuigers
de meeste lagers
bouten moeren e.d.
gereviseerde startmotor
sportkoppeling
chiptuning
+gebruikelijke zaken
alle plaatwerk om motor poedercoaten
mijn blok heeft wellicht 250K gezien en is straks weer als nieuw
En wat kost dat jou?
21 aug 2014 20:50
lijst is nog niet compleet... volgt nog mag je het zelf berekenen
21 aug 2014 20:53
Hermen 2, jouw reactie begrijp ik niet.
Dit is een forum waar Porscheliefhebbers advies kunnen vragen en elkaar kunnen helpen.
Met transparantie, ook over revisiekosten, is elke Porscherijder gebaat.
Waarom doe je nu zo geheimzinnig?
21 aug 2014 20:58
zit al op 20k maar post de complete lijst nog
krijg je een beter idee als je je zaken aanpakt bij een blok+bak welke buiten de Porsche marges valt...
21 aug 2014 21:00
Thank you!
21 aug 2014 21:39
Hoe ik aan de bedragen kom? . Doordat ik zelf ook het blok en bak gedaan heb en weet wat de onderdelen kosten. Bij jou komen er dan nog de zuigers en cylinders, nokkenassen en kleppen met veren, chip en het uurloon bij. Dan komt de 20K inderdaad redelijk in de richting.
Ga je voor origineel 3.2 of een upgrade?
21 aug 2014 21:41
Nicolo ik nam even een kijkje in jouw album . . . maar die crash was jouw eigen auto?
21 aug 2014 21:45
Danny schreef:Hoe ik aan de bedragen kom? . Doordat ik zelf ook het blok en bak gedaan heb en weet wat de onderdelen kosten. Bij jou komen er dan nog de zuigers en cylinders, nokkenassen en kleppen met veren, chip en het uurloon bij. Dan komt de 20K inderdaad redelijk in de richting.
Ga je voor origineel 3.2 of een upgrade?
ik wilde een 3.4 Mahle set maar dat staat inmiddels laag op de lijst , wordt waarschijnlijk standaard 3.2 Mahle + wat meer toeren..
SSI gaat waarschijnlijk ook niet door
Momenteel zijn de Mahle sets echter slecht te verkrijgen ben nog op prijsjes aan het wachten.
21 aug 2014 22:51
20K
Voor dat geld zou ik toch zelf eea oppakken...
Maar dat is natuurlijk 'de pest' als je auto al bij de specialist staat.
22 aug 2014 11:03
Hermen 2 schreef:Nicolo ik nam even een kijkje in jouw album . . . maar die crash was jouw eigen auto?
Nee, gelukkig niet!
Overigens kan ik mij de details waarom die foto's wèl in mijn album staan niet meer herinneren.
22 aug 2014 11:24
Dit is dus exact waarom ik een taxatiewaarde van 30-35k voor een 3.2 die nog nooit is aangepakt veel te hoog vind. Want je kunt er vanuit gaan dat wanneer van een 3.2 de carroserie nog nooit gedaan is er sowieso roest onderhuids te vinden is. Ook als ie uiterlijk heel mooi is! Als ie dan ook nog eens een dikke 2 ton gedraaid heeft zit er toch een behoorlijke investering aan te komen...
22 aug 2014 12:58
Hoe vind je onderhuidse roest?
22 aug 2014 13:04
Intrieur deels verwijderen, of met een endoscoop in de holle ruimtes kijken. Onder de voorschermen zit ook vaak roest. Als je wat aan de buitenkant ziet is dit altijd het spreekwoordelijke topje van de ijsberg.
22 aug 2014 13:29
Dit is dus exact waarom ik een taxatiewaarde van 30-35k voor een 3.2 die nog nooit is aangepakt veel te hoog vind
Tja Mick dat zijn tegenwoordig de prijzen, het is idd hard gegaan, maar ga maar eens een goeie zoeken. Zes jaar geleden kocht je voor 25 nog een knappe pre-impact, kosten nu minimaal het dubbele.
22 aug 2014 14:51
De vraag is of een goed gerestaureerde dan ook 50 mille opbrengt...
Overigens denk ik dat je nog altijd voor minder dan 25k een nette 3.2 kunt vinden. Niet makkelijk, maar een nette 3.2 vinden is nooit makkelijk geweest.
22 aug 2014 15:46
Dan is de hamvraag: Wat is een nette 3.2?
Die zal in ieder geval niet zijn doorgerot, maar als een nette 3.2 evenmin een motorrevisie nodig zou hebben, dan is het een illusie dat je die onder de 25k vindt.
Tenzij een lucky buy...
22 aug 2014 16:54
MickRS schreef:Dit is dus exact waarom ik een taxatiewaarde van 30-35k voor een 3.2 die nog nooit is aangepakt veel te hoog vind. Want je kunt er vanuit gaan dat wanneer van een 3.2 de carroserie nog nooit gedaan is er sowieso roest onderhuids te vinden is. Ook als ie uiterlijk heel mooi is! Als ie dan ook nog eens een dikke 2 ton gedraaid heeft zit er toch een behoorlijke investering aan te komen...
Niet alles met meer dan 2 ton hoeft in de revisie. En de ene revisie is de andere niet. Pest is dat als de motor open het heel verleidelijk wordt het ding als nieuw of beter te maken. Als je het grondig aanpakt krijg je natuurlijk een auto terug die beter is dan een standaard 3.2 van 30-35k, maar dat krijg je op de markt niet terug in de vorm van een veel hogere prijs. Daarom snap ik de zoektocht naar goedkope auto's ook nooit zo, volgens mij moet je de beste auto kopen die je kunt vinden zodat je zelf niet meer aan de slag hoeft.
@TS: veel succes met de revisie, als het achter de rug is heb jij in ieder geval een heel gave 3.2!
22 aug 2014 16:59
MickRS schreef:Overigens denk ik dat je nog altijd voor minder dan 25k een nette 3.2 kunt vinden.
Ik kan ze niet vinden Mick. Daar koop je momenteel zelfs geen goeie/knappe SC voor.
22 aug 2014 17:00
volgens mij moet je de beste auto kopen die je kunt vinden zodat je zelf niet meer aan de slag hoeft.
Jij snapt het
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.