Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
29 aug 2014 15:23
ha ha, jij bent ook niet nieuwsgierig .....
Voor wat betreft de klassiekers, die zijn luchtgekoeld en onderweg uit Amerika.
De motor die ik net voor mijn vakantie heb opgehaald is ook luchtgekoeld en stond bij een oude baas in de weg. Ik heb 25 jaar mijn motorrijbewijs, nooit een motor gehad, en het leek mij nu het goede moment om er eens eentje te gaan bouwen ...
We praten over een Suzuki GS 550 e en ik ben nu ideetjes aan het opdoen om hem te transformeren naar Cafe racer.
29 aug 2014 15:49
We zijn benieuwd
29 aug 2014 23:04
roondejong schreef:... Ik heb 25 jaar mijn motorrijbewijs, nooit een motor gehad, en het leek mij nu het goede moment om er eens eentje te gaan bouwen ... om hem te transformeren naar Cafe racer.

Klinkt als een oud Belgisch rijbewijs.
Wees toch maar een beetje voorzichtig.
29 aug 2014 23:29
Ik weet eigenlijk niet of hij hier al eens voorbij is gekomen maar jij hebt vast al wel eens gehoord van de Frankfurt Flyer van Christopher Runge?
http://megadeluxe.com/interviews/frankf ... hris-runge
30 aug 2014 8:20
@ Roondejong:
Goede progressie! Ga je voor dit project nog wel tijd vrij krijgen nu je allemaal nieuwe speeltjes aan het binnen halen bent?
Mooi werk trouwens van die Christopher Runge
30 aug 2014 19:53
Zijn geen speeltjes Neppert ... Ik heb van de zomer mijn top notch VW Samba met 2.4 914 blok aan een Franse Porsche handelaar verkocht en daar komen weer wat Samba's voor terug. ...
Wel leuk dat hij meteen "best of show" op VW Le mans werd met deze auto.
We hebben er gelijk drie op verkocht.
Is dus gewoon hobby, werk en handel tegelijk.
09 sep 2014 10:57
Komt er op de spuitmond van de blusser ook nog een soort van verdeelstuk, zodat het niet maar in één straal eruit komt?
Of is dit toereikend genoeg?
09 sep 2014 15:16
He alert Neppert! Aan de andere zijde van de motor komt ook nog zo'n zelfde 1 kg. brandblusser (in serie met de huidige). De spuitopening van de standaard brandblusser heeft door een wat grotere opening als de gerichte nozzles uit een FIA blussysteem een vrij breed spuitgebied en ik wil de beide brandblussers gericht hebben op de onderdelen waar benzine komt (carburateurs, pomp en ontsteking). Op dit moment is deze blusser dus gericht op de ontsteking, pomp en carburateur van de huidige motor (centrale carburateur). Aangezien ik nu onderdelen aan het verzamelen ben voor de bouw van de uiteindelijke motor (die twee carburateurs aan beide zijden van de motor gaat krijgen), komt de tweede brandblusser op een later tijdstip. Op dat moment zal ik ook het leidingwerk aanbrengen en de gerichte spuitnozzles gaan plaatsen. Het leuke is dat het FIA leidingwerk gewoon op deze blussers aangesloten kan worden. De draad van de basis nozzle is hetzelfde.
Met de huidige motor (die er in moet blijven tot na de RDW keuring) ben ik dus voldoende beschermd. De motorkap heb je straks niet zo snel geopend en een blusser leek mij dus wel handig. Deze blusser is niet gevuld (universeel) met hetzelfde blusmateriaal als een FIA blusser maar het gaat mij er om dat het vuur te blussen is, just in case.
09 sep 2014 16:51
Mooi hoor.
En bedien je die blussers dan met een hendel ergens? Met beveiliging erop neem ik aan?
09 sep 2014 17:02
Misschien dat ik daar nog iets aan moet doen als hij ergens geparkeerd staat maar raceauto's hebben daar ook geen voorziening voor behalve de stalen pinnen op de blussers zelf. En ik doe die pinnen er wel in als de auto APK gekeurd moet worden.
09 sep 2014 17:38
Er zijn ook T-greepjes waar een veiligheidspen door kan
10 sep 2014 0:33
Duidelijk verhaal, het leek me al vreemd dat je het zo zou laten.
Voor wbt de veiligheid is die optie van Jeroen914 niet verkeerd.
Maarja...dan moet de hele kabel er weer uit, misschien zelf fabriceren?
10 sep 2014 8:39
Redelijk duur kabeltje Jeroen .... Voor het prijsverschil van een goede fles cognac maak ik de borging dus weer zelf. Bedankt voor het idee!
10 sep 2014 10:00
Ga je de bodem ook nog deels dichtmaken dan?
Zodat het blusmiddel goed zijn werk kan doen?
11 sep 2014 0:50
Die ga ik inderdaad nog dichtmaken maar niet omdat dat zo lekker blust. Wel om straks een optimale motor en oliekoeling te hebben.
11 sep 2014 15:43
Waarom een poederblusser?, geeft een hoop rotzooi!!! bij gebruik. Gewoon een CO2 blusser of nog beter AFFF (soort zeepachtige substantie) blusser gebruiken dan hou je bij calimiteiten je spul OK! Groetjes Frans
13 sep 2014 12:12
Ik hoop dat ik ze nooit nodig heb . De rommel die het geeft vindt ik geen probleem. Als het vuur maar uit gaat. Alles is vervangbaar maar niet de carrosserie .... Daar is en blijft er maar een van.
20 nov 2014 14:53
W O W ! wat jij een handige harrie
enige puntje van kritiek (als dat mag?) is het "teken" voor de brandblusser dat je gebruikt. Een "E" is niet voor iedereen duidelijk terwijl er zat andere plaatjes zijn die dat duidelijker weergeven in mijn ogen! (zie
https://www.google.nl/search?q=brandblu ... 80&bih=609)
20 nov 2014 15:40
outletvalve schreef:...Een "E" is niet voor iedereen duidelijk...
De "E" is het (enige) internationale symbool voor brandblusser in de racerij, dus geheel juist
Geen van die andere pictogrammen ooit op een race-auto gezien...
20 nov 2014 15:49
klopt als een spuitbus
20 nov 2014 16:42
Marco schreef:klopt als een spuitbus
Misschien om hem een beetje doorleeft uiterlijk te geven ... It's a racecar!

Ben een beetje aan het stoeien met spuitbusjes kleur en blanke lak en Scotchbrite om de gewenste finish te krijgen.
20 nov 2014 19:44
Patina komt vanzelf, use it and abuse it...
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.