Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
Plaats een reactie

Re: Band/velg trilt

12 sep 2014 9:15

Heb mn Cuppies er al onder gezet, met en zonder spacers achter, niks last.
18" is nagekeken, 1 is er "rond gemaakt" zat heel iets in, kan al van fout aanhalen komen zelfs, banden zijn nieuw en voor zover te contr rond.
Ik blijf bij mijn eerste gevoel dat het aan de Conti's zal liggen, "Kloowte banden" :?

12 sep 2014 13:00

Heb t nog niet getest met andere wielen, zou ook nog een optie zijn. tot nu toe was het steeds (tijdelijk) opgelost (of sterk verminderd) na balanceren, maar kan natuurlijk ook zijn dat de naaf daardoor weer even wat schoner was geworden.

13 sep 2014 11:56

Of dat hij net iets anders op de naaf gezeten heeft....
Heb je die al een keer opgemeten net als je velg?!
M.a.w. : Hoe centreert hij?!

13 sep 2014 12:06

Heeft deze trilling niets te maken met jou ontmoeting met een lantaarnpaal een jaartje geleden?

15 sep 2014 12:51

Dan doel je op TargaFloriaan neem ik aan?! :wink:

Wel een goede tip trouwens...

15 sep 2014 13:15

Lijkt me niet. Tik op een deur/koker geeft geen onbalans.

15 sep 2014 14:25

Ik weet dat de wiel niet geraakt waren, maar het zou kunnen dat er kleine schade is ontstaan aan ophanging/draagarmen door het glijden, of zelfs door een takelwagen...gescheurde rubbertjes etc... een kleine afwijken kan grote irritatie veroorzaken.

15 sep 2014 14:49

Wissel eens alle velgen één voor één met je reservewiel, dan weet je (waarschijnlijk) welke van de vier
er het meest beroerd aan toe is.

15 sep 2014 14:53

Johannvb schreef:Ik weet dat de wiel niet geraakt waren, maar het zou kunnen dat er kleine schade is ontstaan aan ophanging/draagarmen door het glijden, of zelfs door een takelwagen...gescheurde rubbertjes etc... een kleine afwijken kan grote irritatie veroorzaken.

Heb je gelijk in, maar zou er dan inmiddels toch wel uitgekomen moeten zijn, met het uitlijnen en balanceren?

15 sep 2014 15:55

Pw250 schreef:Ik blijf bij mijn eerste gevoel dat het aan de Conti's zal liggen, "Kloowte banden" :?

Altijd conti's gereden, nooit trillend wiel gehad. Geloof niet dat dat de reden is.

15 sep 2014 18:02

Hier ook probleemloze conti's gehad.

Heb nu trillende Bridgestones ;)
Maar rij gelukkig bijna nooit in dat gebied qua snelheid.

16 sep 2014 12:35

Tja, je kunt altijd een keer een "verkeerde" band treffen natuurlijk.....Is ook mijn persoonlijke mening he ;)
Plaats een reactie