Tja....
Ik heb inmiddels een aantal Porsches gehad en ook weer verkocht en in alle gevallen heb ik er meer voor gebeurd dan ik ervoor betaald heb. Een paar jaar plezier gehad met/in een auto en dan voor meer verkopen dan waarvoor je 'm jaren daarvoor gekocht hebt, is leuk en je realiseert je dan dat een leuke auto rijden niet veel hoeft te kosten
Achteraf gezien had ik mijn 65er 912, mijn 3.2 én mijn vroege type 2 944 veel langer moeten houden; dan waren ze nu (vooral mijn 912) nu serieus geld waard geweest...
Maar -zoals ik hierboven al aangegeven heb- kocht ik de Porsches vooral omdat ik niet in een middle-of-the-road auto met een 13-in-een-design wilde rondrijden...Dat blijkt ook wel uit mijn andere auto's die ik gehad heb: het begon allemaal met een knaloranje VW kever uit 1967 (mijn geboortejaar) waarmee ik naar de middelbare school reed, daarna een BMW 2002 Tii (waarmee ik naar de universiteit reed), een Renault Alpine V6 GT (in parelmoer wit, met de turbo-wielen, maar zonder turbo; een auto die heel veel

en

opleverde), een VW Corrado G60 (Karmann Edition), een Passat VR6 (m'n eerste leasebak)...
Dat waren allemaal mijn DD's

De 912 kocht ik er 'voor de lol' bij en dat was mijn eerste Porsche. Heel veel plezier van gehad en voor fl. 9000,00 gekocht (ja, in guldens was het toen nog) en 3 jaar later voor € 18.500,00 verkocht. Ik dacht toen nog dat ik een werelddeal sloot...
De 944 kocht ik als DD en om daar dan ook lekker mee over diverse circuits te kunnen gaan gummen. Het bleek dat ik aardig wat aanleg had/heb om hard met een auto over een circuit te gaan en ik vond het ook wel leuk, maar (te) duur. Dus bedacht ik om een DD te kopen waarmee ik ook zo nu en dan lekker over het circuit kon rijden. Dat heb ik zegge en schrijve 3 keer gedaan in 2 jaar en daarna heb ik de 944 verkocht: gekocht voor € 3.000,00 en verkocht voor € 7.250,00...
Tussentijds ook nog een 356A Speedster replica gekocht en daar heel veel lol aan beleefd. Vanwege persoonlijke omstandigheden moest ik die destijds - met pijn in mijn hart - verkopen. Omdát ik die wegens persoonlijke omstandigheden moest verkopen, was ik blij toen een Amerikaanse Fransman interesse toonde en de auto naar Frankrijk wilde exporteren: uit het zicht, uit het hart, dacht ik toen. De verkoop werd ook gesloten (en de vraagprijs betaald), maar toen belde de beste man op met de mededeling dat hij die auto waarschijnlijk nooit in Frankrijk goedgekeurd zou krijgen en hij wilde de koop dus ontbinden (de auto stond in afwachting om opgehaald te worden nog in mijn garage). Ik deelde hem mede dat dat niet door zou kunnen gaan. Uiteindelijk heeft Michiel die auto gekocht en nog jarenlang plezier van gehad. Momenteel staat die auto weer te koop en als ik Black Betty niet zou hebben, zou ik 'm waarschijnlijk weer direct terugkopen (
http://www.collectioncar.com/detailed.p ... =1&lang=nl )
Hoewel zo'n Speedster natuurlijk een 'nep Porsche' is, is mijn BB vooral 'a dream come true'...
Al sinds mijn vroegste jeugd riep ik 'ik ga mijn eigen auto bouwen'. Mijn vader geloofde daar geen snars van: ik was onhandig en was 'beter met mijn hoofd dan met mijn handen'. Toen ik ook nog eens rechten ging studeren, was iedereen ervan overtuigd dat dat zelf een auto bouwen er waarschijnlijk nooit van zou komen: iedereen had dat idee al afgeschreven, behalve ikzelf
Toen ik 40 werd, liep ik bij toeval tegen een chassis van een VW aan van 1967 (mijn eigen leeftijd) en ik was ervan overtuigd dat dit 'Karma' was en toen moest het er maar van komen: mijn eigen auto bouwen! Het resultaat van 6 jaar noeste arbeid is mijn Speedster 'Black Betty' die ik als een soort van 'levenswerk' beschouw (hoe banaal dat misschien ook klinkt). Ook geen echte Porsche, maar wel gebouwd in de geest van Porsche: