Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
18 sep 2014 23:07
Wat vragen ze voor een stuur ( en pook ) bekleden met alcantara??
30 sep 2014 18:59
stuur en hoes liggen bij de bekleder.
antraciet alcantara met zwart stiksel wordt het. vrijwel zelfde kleur als de originele hemel.
verder zit ik nu al 27!! dagen te wachten op een paar remklauwen! USPS en TNTpost.. drama. pak ligt al 15 dagen bij de NL douane omdat ze de waarde niet kunnen vaststellen. email en bellen kan niet.. tis wachten op een brief!
inmiddels de motor bak en onderstel laten reinigen me een nieuwe (voor mij dan) methode. DROOGIJS is het toverwoord. in 1 woord waanzinnig! als nieuw alles. alle rubbers worden van de week vervangen en het nieuwe onderstel zal worden gemonteerd. dan hopen dat de remmen een keer binnenkomen en dan uitwegen en uitlijnen en dan de 25e naar het ASTARA weekend met instructeur rondjes rijden!!!
30 sep 2014 20:44
thomas1665 schreef:verder zit ik nu al 27!! dagen te wachten op een paar remklauwen!
Waarom heb je de remklauwen die eronder zaten niet laten opknappen? Of zijn die schroot?
30 sep 2014 20:45
Mooi topic hoor!
Wie heeft het droogijs gespoten?
Methode wordt ook gebruikt op de lampen langs landingsbanen .
30 sep 2014 20:53
app (appracingengines.com) in weesp doet het droogijs en de rest van de restauratie
de remklauwen waren al eens gereviseerd en zagen er technisch heel goed uit. het opnieuw spuiten vand e ste was even duur als een vrijwel nieuwe set uit de US. dus ben daarvoor gegaan en verkoop de oude set wel.
hij wordt echt weer erg mooi. volgende week eindelijk een rondje rijden.. of twee..
30 sep 2014 20:58
Zijn die nieuwe van een MKII?
30 sep 2014 21:01
nee vierpots.. heb advies opgevolgd en hou hem origineel.
01 okt 2014 20:00
vandaag even snel zelf langs gegaan bij APP om het resultaat te bekijken.
waanzinnig mooi geworden. alles brandschoon en echt nieuwstaat.
alle delen die aan slijtage onderhevig waren, waren besteld en binnen. volgende week is hij klaar!
nog een plaatje van het motorruim! moet nog even goed gepoetst worden, maar al het vuil en aanslag is weg.
het alcantara stuur en pookhoes zijn ook mooi geworden en klaar.

ik hoop nog wat foto's te krijgen van het onderstel als hij in elkaar is gezet.
Laatst bijgewerkt door
thomas1665 op 01 okt 2014 21:18, in totaal 1 keer bewerkt.
01 okt 2014 20:56
Goed bezig Thomas
01 okt 2014 21:32
Mooi project, succes
01 okt 2014 22:05
Supermooi, hoe werkt dat droogijs precies, de onderdelen zien er als nieuw uit !
01 okt 2014 22:09
zijn eigenlijk 3mm co2 ijs korrels
die blazen ze met een compressor langs alle onderdelen.
door de kou en kracht "explodeert" het vuil van de onderdelen. hoe sterker je de machine instelt hoe meer je wegblaast. verf etc kan je er ook mee verwijderen.
misschien niet een uiterst correcte technische omschrijving, maar zo is het mij uitgelegd.
01 okt 2014 22:36
Wat is droogijsreiniging?
Droogijsreiniging is een bijzondere reinigingsmethode waarbij droogijs (in vaste vorm samengeperst CO2) als blaasmiddel gebruikt wordt. Het proces is een bijzonder milieuvriendelijk, effectief en tijdbesparend alternatief voor diverse branches als reinigingsmethode.
Het reinigingsproces bestaat uit drie fasen:
1. Mechanisch. De droogijskorrels accelereren in de luchtstroom en raken de ongewenste aanslag met hoge snelheid, waarna deze verwijderd wordt.
2. Thermisch. De lage temperatuur van het droogijs (-79,5 C) maakt de aanslag broos, veroorzaakt scheurtjes, zodat de aanslag kan worden verwijderd.
3. Sublimatie. Wanneer de droogijskorrels een oppervlak raken, sublimeren ze van vaste vorm naar gas. Hierdoor wordt het volume 700 keer vergroot, waardoor de aanslag ”explodeert”.
Het bijzondere aan droogijs is, dat dit eruit ziet als kleine korrels (pellets), en het een volledig natuurlijk product is. Het is een vaste vorm van koolzuurgas (CO2) en wordt aan de lucht onttrokken. Na gebruik ”verdampt” het weer en verdwijnt de CO2 in de lucht.
De uitstoot van het CO2 draagt niet bij aan het broeikaseffect op aarde, er is slechts sprake van koolzuurgasrecycling. We lenen de CO2 even van de natuur en geven het na nuttig gebruik weer terug.
02 okt 2014 8:42
Goede uitleg!!
@Thomas:
Mooi project, het droogijs stralen levert een mooi resultaat.
Alcantara stuurtje is mooi geworden idd!!!
Sccs met de overige zaken!
03 okt 2014 21:39
dag 30 en nog steeds geen remmen..
wel zit het onderstel er vrijwel onder.
volgende week interieur plaatsen (alcanatra) en remmen, als die eindelijk eens binnen komen.
de schokbrekers hebben een in en uitgaande slag verstelling aan de bovenkant van de demper.
03 okt 2014 22:03
Beetje karig met de foto's Thomas

onderstel ziet er mooi uit
Ik zou de verstelling aan de bovenkant ook wel ff willen zien?
04 okt 2014 0:03
Zodra de klauwen binnen zijn rij ik er langs en maak ik zelf een paar foto's
04 okt 2014 0:07
Goed bezig Thomas
04 okt 2014 8:32
Mooi project

Is een aardig stevige investering in de gt3 die je aan het doen bent, kun je aangeven wat je budget is voor dit alles?
04 okt 2014 9:08
outletvalve je hebt een pb.
04 okt 2014 15:01
Totmbo leest mee jongens

gaat goed met de GT3
04 okt 2014 15:53
totmbo niet! haha maar soms zijn er zaken waar je achteraf van denkt... hmm das toch wel een beetje uit de klauwen gelopen..
maar zoals met zoveel, de tijd heelt alle wonden.
04 okt 2014 19:33
Mooi project Thomas, zelf ga ik mijn Porsche ook in onderhoud geven aan APP in Weesp. Hoe zijn jouw ervaringen daar.
04 okt 2014 21:10
das een beruchte porsche die jij hebt!
de 650!
ik ben behoorlijke pietlut. er zijn in NL maar een paar bedrijven als APP. de kennis die zij hebben met race Porsches is flink. Mathias, monteur is een begrip, Aart (eigenaar) is een vriendelijke man die veel voor zn klanten over heeft.
ik raad APP aan. dat is gebaseerd op een paar maanden ervaring en verhalen uit mijn omgeving.
04 okt 2014 21:19
APP is top
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.