Toerritten, clubmeetings, Porsche-dagen, evenementen, beurzen enz.
Plaats een reactie

Re: Classic Le Mans... the pictures

18 jul 2014 19:43

Afbeelding Afbeelding

18 jul 2014 21:52

Zijn weer lekker :thumleft: die campingfoto's zijn ook leuk en als ik dat sfeertje zo zie lijkt mij dat misschien wel leuker dan met de club op het binnenterrein eerlijk gezegd.

20 jul 2014 13:01

Sfeertje op de PF camping van Speed Chills op Blue Sud was super.
Met je tentje naast je Porsche in een leuke groep forummers naar zo'n super event.
En Antoine met z'n camper/coolkast combi was ook helemaal top.
De camping lag dan wel niet binnen het circuit maar was wel een soort van all inclusive camping.
Voldoende schoon sanitair, catering/restaurant, pub met terras en 'entertainment', tv schermen met sport, omheind en bewaakt terrein en keurig net personeel. Ga hier over 2 jaar echt weer staan.

Le Mans Classic zelf is voor de echte petrolhead een must go. Prachtig om al die historische racers te zien maar vooral te horen overdag en s nachts in zon en regen. Regelmatig had ik kippenvel en tranen in m'n ogen vooral de eerste paar ronden als alles (ca 70 St.) tegelijk voorbij komt. Trillende tribunes, oorverdovend kabaal, het gevoel in je buik. In een woord sensationeel. In de paddock beleef je het spektakel nog eens van dichtbij. Vooral als de auto's terugreden na de race was het een prachtige hectiek van druk in de weer zijnde Marshalls, fotograferend publiek, monteurs met bandenkarren en gereedschap en de voorbij rollende classic racers. Dat allemaal op zondagochtend van af een terras met een koffie te bekijken is onbetaalbaar.

Maandag op de terugreis natuurlijk met de groep een rondje circuit gereden; was toen weer openbare weg.
Op Mulsane straight in de eerste chicane ff gestopt voor een fotoshoot.

62062 62060
62059 62058

De rest van mijn foto's kan je hier zien.

Iedereen bedankt voor het leuke weekend en het plaatsen van de foto's.

20 jul 2014 15:08

@Herman,

Een hele mooie en complete reportage. Je hebt alle facetten te pakken. Zeker met dat stilleven van een halve mik, geplunderd frietbakje en het verschraalde bier in de plastic beker!
Bedankt voor je gezelschap. Ik heb het op prijs gesteld :salut:

Grtz

Richard

20 jul 2014 17:54

... het was leuk om je bij ons gezelschap te hebben, Herman :!:

Volgende keer alleen iets eerder aangeven - zodat je je 911 niet zo ver weg hoeft te parkeren :mrgreen:

En je foto's zijn ook :thumleft:

20 jul 2014 18:27

Ok nu vanachter een pc dus dan kan ik wel pics plaatsen:
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

21 jul 2014 15:37

Misschien wel 2 van mijn favoriete plaatjes die ik op LeMans Classic geschoten heb.

Afbeelding
Niet eens een Porsche... Ferrari 312P. Moest ik opzoeken, want ik weet (bijna) niks van Ferrari's
Bekende uitspraak van fotojournalist Robert Capa: "If your photographs aren't good enough, you're not close enough"
Voor wie het wat zegt, foto genomen met een Fuji X100 met vaste 35mm lens (23mm op crop sensor).
Veel dichterbij kon het dus niet...

Afbeelding
Deze was eerlijk gezegd niet goed belicht en ik heb er behoorlijk wat aan moeten photoshoppen.
Maar de elkaar groetende coureurs, de coureur met de blik-in-de-verte, de lange schaduwen, de 910 en het beroemde pits-gebouw op de achtergrond en dan het stelletje dat er hand-in-hand tussen door loopt maakten het voor mij de moeite waard om een poging te doen er nog een enigszins toonbaar plaatje van te maken...

21 jul 2014 16:08

Erg mooie plaatjes Jeroen!!

21 jul 2014 16:12

Zag ze al op gezichtboek voorbij komen; wat een waanzinnig mooie platen. Super sfeerimpressie!!

22 jul 2014 13:14

Wederom strakke platen Jeroen! Ik was op dat moment ook op de pre grid, dus meer dan waarschijnlijk zijn we elkaar gepasseerd.
Die Ferrari 312 is een ultralaag pareltje, met dat instrumentarium dat doorloopt in de deurholtes... 8)
Afbeelding
Schaalmodel van CMC

30 jul 2014 15:28

Hier is een kleine impressie van onze trip naar Le Mans. Ik had maar weinig filmmateriaal, maar ik heb er toch maar een soort van overzicht filmpje van gemaakt. Het is materiaal is geschoten met een SJ4000 (soort GoPro rip off) en mijn telefoon (film & Foto's), maar het geeft wel een beetje een beeld. En ja, die datum in beeld klopt niet :D

Filmpje

30 jul 2014 16:17

Nice :salut:

01 aug 2014 9:01

Mattias heeft z'n Le Mans Classic foto's ook online gezet. Zitten erg goede tussen: https://flickr.com/photos/35685279@N04/ ... 5590021108

01 aug 2014 21:10

Dark side of the ...

Afbeelding

En een stukje verder misschien wel het mooiste plekje om wat van de actie te zien
Vooral in het donker. De grindbakken lijken wel een golfbaan. Erg gaaf met het strijklicht erover
Volgas vanaf de Dunlop chicanes, remmen, terugschakelen en weer vol op het gas...
Laatste stukje van het Bugatti-circuit en dan op naar Tetre Rouge en dan de duisternis van Hunaudieres (Mulsanne Straight)

Afbeelding

Voor de liefhebbers... Op Google maps (streetview) kan je de stukken openbare weg van het circuit bekijken
Inclusief grindbakken, curbstones en rembordjes bij de bochten 8)

04 aug 2014 16:54

Afbeelding

Afbeelding

Have a cigar 8)

04 aug 2014 17:46

Godsamme.... Ik was dit jaar dicht in de buurt om me op te geven, maar uiteindelijk paste het niet. Volgend jaar mijn vakantie er maar omheen plannen? Platen en filmpjes zijn geweldig! Ik hou van die ouwe shit!

04 aug 2014 19:50

Volgend jaar hoeft niet. Er is pas weer een Le Mans Classic in 2016.

05 aug 2014 0:07

Check! :mrgreen:

10 okt 2014 22:43

Mooi om te zien hoe sommige mensen alleen maar in de straights gassen en heel voorzichtig door de bochten gaan, gelukkig kan deze coureur aardig sturen :drive:

10 okt 2014 23:41

Mooi filmpje Johann. Ik denk dat de meeste rijders de volgende Classic Le Mans ook weer mee willen doen en daarom niet helemaal op de limiet rijden. Alhoewel aan het begin van t filmpje er toch redelijk close geracet wordt. :res:
Goed te zien hoe listig zo'n RSR reageert bij gas er op in de bochten.

11 okt 2014 17:16

Ik moet er echt een keer naar toe. staat al jaren op mijn to go list samen met goodwood.
Plaats een reactie