Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft.
Plaats een reactie

25 jul 2007 9:25

ECT schreef:Kenteken is gekoppeld aan chassis-nr. Echter, er wordt alleen op papier gechecked en dus niet onder de motorkap???? :?

Reken maar van yes. Ik heb wel eens een keurmeester het chassisnummer zien schoonmaken, (deels) onleesbaar chassisnummer = afkeur.

Re: Total loss en nu opgelapt?????

14 okt 2014 8:38

Om even een oud topic af te stoffen ..

Porsche 912 1968 Koets met papieren ... voor 3400 Euro :roll:

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Re: Total loss en nu opgelapt?????

14 okt 2014 11:07

Nee, maar dit gaat in een oogwenk de weg weer op.... althans... een paar honderd gram van de auto....

Re: Total loss en nu opgelapt?????

14 okt 2014 11:29

Dit is een goeie voor het koopjes-topic... :jump:

Re: Total loss en nu opgelapt?????

14 okt 2014 12:30

Ja die is nog wel te redden. Beetje bakken en braden en klaar.

Re: Total loss en nu opgelapt?????

14 okt 2014 12:40

Cloaca schreef:... althans...



Mijn gedachte :!:

Dus iedereen met 'n 68'er 912 ... lockdown - of goed verzekeren en je kansen afwegen :wink:

Re: Total loss en nu opgelapt?????

14 okt 2014 12:53

Zo rijd er een rode 911 targa van 1970 rond met een (scheef)ingelast chassisnummer, had deze bijna gekocht...............gelukkig AKK gedaan.
(motor was pas gereviseerd en met vloeibare blauwe pakking gesloten) :mrgreen:

Re:

14 okt 2014 13:11

Harry 911 schreef:Ik zie het probleem niet zo. Ik zelf zou zo'n 'kromme hond' trouwens niet moeten hebben.

typisch dat een aantal mensen reageren met 'geen probleem als het maar goed gebeurd is', maar daar wel meteen bij vermelden dat ze zelf zo'n opgelapt ding niet willen hebben :roll:
dus het is eigenlijk wel een probleem? anders zou je het nl ook geen probleem vinden om zo'n auto te kopen :popcorn:

Re: Total loss en nu opgelapt?????

14 okt 2014 13:57

mijn eerste 964 was zo krom als een banaan. met rijden echter niks aan te merken. ook niet bij 250 op de autobahn. Reed, ook als je het stuur losliet, kaarsrecht rechtdoor. :shock:

Re: Total loss en nu opgelapt?????

14 okt 2014 14:03

.. als een krab - als je er achter reed :twisted:

Re: Re:

14 okt 2014 14:55

mbembe schreef:
Harry 911 schreef:Ik zie het probleem niet zo. Ik zelf zou zo'n 'kromme hond' trouwens niet moeten hebben.

typisch dat een aantal mensen reageren met 'geen probleem als het maar goed gebeurd is', maar daar wel meteen bij vermelden dat ze zelf zo'n opgelapt ding niet willen hebben :roll:
dus het is eigenlijk wel een probleem? anders zou je het nl ook geen probleem vinden om zo'n auto te kopen :popcorn:

klopt wel ,maar het zit toch allemaal tussen de oortjes
dan zou een gerestaureede f ook bij iedereen een probleem moeten zijn

Re: Total loss en nu opgelapt?????

14 okt 2014 16:39

Vorig jaar een topic over geweest.. DL-25-PK.. Een Targa die te koop stond en die was opgebouwd uit 2 schade targa's. Kan het topic niet zo snel koppelen via Iphone..

Re: Total loss en nu opgelapt?????

14 okt 2014 16:58

http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=1&t=39997&start=75

Kenteken auto DL25PK, DL–25–PK, DL 25 PK
Aantal cilinders: 6
Brandstof: Benzine
Datum aanvang tenaamstelling: 29-05-2014 (4 maanden, 15 dagen geleden)
Datum eerste afgifte Nederland: 31-01-1979 (35 jaar, 8 maanden, 13 dagen geleden)
Datum eerste toelating: 31-01-1979 (35 jaar, 8 maanden, 13 dagen geleden)
Handelsbenaming: 911 SC TARGA
Kleur(en): GRIJS
Merk: PORSCHE
Voertuigsoort: Personenauto
Laatst bijgewerkt: 30-05-2014

Re: Total loss en nu opgelapt?????

14 okt 2014 17:03

Yep! Thanks!

Re: Total loss en nu opgelapt?????

14 okt 2014 17:08

Zijn ze bij de RDW goed genoeg om zoiets wel deftig te kunnen controleren?

Re: Total loss en nu opgelapt?????

14 okt 2014 21:22

Even terug naar het begin van dit onderwerp: in geval van total-loss zijn
er 3 mogelijkheden:

- economisch total-loss. Dus puur een geld-kwestie. Zegt niets over de
technische toestand van de auto. Een oude, niet waardevolle auto kan
al total-loss gaan bij een schade-bedrag van bijv. 1500 euro.
De opkoper van het "wrak" kan er mee doen wat hij wil. Demonteren,
herstellen of zo doorverkopen.

- na de aanrijding is het kenteken ingenomen, gebeurt meestal door de politie.
De auto kan dan alleen weer de weg op nadat deze is goedgekeurd door de RDW.
Dit heeft dus vooral met veiligheid te maken.

- de expert die namens de verzekering de auto komt inspecteren / schade vaststellen
geeft een "sloop-verklaring" af. Hij vindt het dan onverantwoord dat deze auto ooit
weer op de weg komt. De koper van het wrak is dan verplicht de auto te "slopen"
(demonteren). Komt overigens niet veel voor. Wordt het wrak toch doorverkocht
dan heeft die betreffende opkoper een probleem.

Re: Total loss en nu opgelapt?????

14 okt 2014 23:22

Om fraude te voorkomen zou dan ook bij een sloop verklaring het chassis nummer doorgeboord moet worden. In het verleden is er een periode (1994 / 1997) geweest dat dit ook inderdaad werd uitgevoerd. Heb dit ook zelfs regelmatig uitgevoerd in bijzijn van de expert werd dit dan gedaan. Kenteken werd dan ook opgestuurd naar Veendam . Heden maak ik het niet meer mee bij technisch total -loss en sloop verklaringen.
Plaats een reactie