Zaken als vering, aandrijving, banden, velgen, uitlijning, remsysteem etc. komen hier aan bod.
30 aug 2014 12:43
Boute uitspraak, maar goed dat is jouw mening. Ik denk dat meerdere mensen het kunnen alleen rij ik jouw stadje hard voorbij om naar erwin te rijden.
30 aug 2014 12:57
Ben erg tevreden over mijn PSS10 set. Lijkt wel of mijn 964 na een paar maandjes met de bilstein set erop steeds beter gaat rijden (kan verbeelding zijn). Johan vd. Gugten heeft ook alles uitgelijnd voor mij en ben ik tevreden over. Alhoewel ik geen vergelijkingsmateriaal heb en ik ook nog nooit in een andere 964 heb gereden.
30 aug 2014 14:01
Gizmo schreef:Boute uitspraak, maar goed dat is jouw mening. Ik denk dat meerdere mensen het kunnen alleen rij ik jouw stadje hard voorbij om naar erwin te rijden.
Wat jij wil....veel plezier.
30 aug 2014 21:29
Ik vind het ook een nogal vreemde stellingname; er zijn er veel die het kunnen en soms de meest onverwacte adressen. Destijds heb ik mijn 993 compleet laten doen bij een Profile tyre center en dat is niet het eerste adres waar je aan denkt ( zeker niet bij een 993). Ok het was dan wel Blok in Den Haag en die doen heel wat racewagens maar toch. Ga lekker daar heen waar je je happy voelt maar niet dom jippie.
30 aug 2014 23:51
Is het nou zo ingewikkeld? Voor mij zit de beste zoals vermeld in hilversum. Vele anderen geprobeerd en allemaal prutswerk. Er zullen ongetwijfeld nog meer hele goede zijn maar ik heb ze binnen redelijke afstand niet kunnen vinden.
Daar is niets doms aan wouter...
31 aug 2014 9:07
Goed lezen

dom jippie (ik zei niet dat je dom bent) is dat jij stelt dat het de allerbeste uitlijner is en daar had je dan op zijn minst bij aan kunnen geven dat dit jouw mening is. Het simpele feit is dat er no such thing is als een beste uitlijner.
Lekker rijden jongens
12 sep 2014 8:42
Ongeveer 100km na de montage van het nieuwe onderstel kreeg ik last van een bonkend geluid, ben zelfs een keer naast de kant van de weg gaan staan om te kijken of alles er nog op zat. Gisteren maar even naar Robert Visser gereden omdat het toch wel erg bar werd. Ik dacht al aan een kapot wiellager, of een probleem met de homokineet. Bleken de wielmoeren rechtsachter niet op moment nagetrokken te zijn geweest bij Biesheuvel

De boel zat aardig los, nog niet zo dat de moeren er af vielen, maar toch gevaarlijk. Erg stom van mij, want ik heb de voorwielen er nog af gehad en wel opnieuw op moment gezet, maar de achterwielen niet gecontroleerd terwijl ik dat normaal altijd doe. Het zit nu weer vast gelukkig.
Zaterdag ga ik heel vroeg naar Erwin om de boel compleet uit te lijnen.
13 sep 2014 22:20
Vandaag de afrondende actie aan het nieuwe onderstel gedaan. Een complete uitlijining in Steenwijk door Erwin. Alles bij elkaar toch 5 uur onder de pannen geweest met bodemplaten verwijderen, gangbaar maken van alle bij te stellen bouten, bepalen hoe we alles in gaan stellen, uitlijning (met wat niet meewerkende bouten), alles op moment vastzetten, proefrijden, bodemplaten weer netjes monteren en en-passant nog even wat boutjes en moeren her en der vernieuwen en smeren zodat alles ook weer netjes los te maken is. Samen met even pauzeren en een andere klant helpen die zijn net ook net uitgelijnde auto kwam halen, ben je dan inderdaad 5 uur verder...
Het resultaat mag er zijn, een mooie PSS10 set, 20mm lager dan standaard gezet en nu met setiings naar keuze (ongeveer de RS settings) uitgelijnd rijdt mijn 964 C2 weer als nooit tevoren

Comfortabeler, strakker, coherenter. Had ik 25.000km geleden moeten doen!
14 sep 2014 22:19
Gefeliciteerd frank met je PSS10 set

Ik heb hem nu dus achter op stand 7 en voor op stand 5 staan. Waarbij 5 de default setting is van de PSS10. Welke settings heb jij ze nu staan?
14 sep 2014 22:33
Driver4S schreef:Gefeliciteerd frank met je PSS10 set

Ik heb hem nu dus achter op stand 7 en voor op stand 5 staan. Waarbij 5 de default setting is van de PSS10. Welke settings heb jij ze nu staan?
Ik heb een aantal combi's geprobeerd, en vond voor 3 en achter 6 wel fijn en comfortabel, maar heb hem vandaag achter op 7 gezet zodat hij achter iets strakker staat en hij misschien iets overstuurder de bocht door gaat. Maar dat heb ik nog niet echt goed uit kunnen proberen. 5 voor en 7 achter vind ik zelf te strak van voren, dat heb ik ook geprobeerd, maar heb hem toen voor iets teruggedraaid.
Der Walter had voor de straat ook 3 en 7 las ik voor zijn RS. Ik heb de mijne niet op RS hoogte, maar tussen RS en standaard in.
16 sep 2014 23:22
Ik heb nu 3 / 7 staan, maar heb toch het idee dat 3 / 6 een betere verhouding is, dan is de achterkant ongeveer gelijk gedempt aan de voorkant, nu voelt de achterkant op richels harder aan dan de voorkant.
Dus 3 / 6 of 4 / 7 zijn voor mij de goede combi's in hardheid van demping tussen voor- en achterkant. Aan de veerstijfheid verander je immers niets met het verdraaien van de demping.
16 sep 2014 23:35
Interessant item, door alle positieve reakties iets waar ik serieus over nadenk ...
Ook de KONI FSD overwogen, goedkoper, maar wellicht beter om wat extra geld
uit te trekken voor de PSS10.
Het moet nog even bezinken.
17 sep 2014 6:23
frankv schreef:rijdt mijn 964 C2 weer als nooit tevoren
Da's een mooie

Mooi dat Erwin het weer eens voor elkaar gekregen heeft.
26 sep 2014 21:15
Gisteren heb ik een eind gereden met de dempers voor op 4 en achter op 7, en de kwaliteit van de demping en de wegligging zijn echt fantastisch. Stevig, maar heel fijn om te rijden, al ga je er wel wat meer als een hooligan van rijden nu hij zo op rails rijdt... Op lange afstanden zou ik hem denk ik op 3/6 zetten voor iets meer comfort, maar niet zachter. Voor het strakkere bochtenwerk op de openbare weg is 4/7 perfect. Lots of smiles per mile.
10 okt 2014 21:47
Deze week is er een b12 set op mn 964c4 gemonteerd. Ik ben erg benieuwd naar het resultaar. Hij zal een stuk lager staan en gaat hopelijk wat minder " dansend" door de bochten.
11 okt 2014 1:57
+1
Bob C4 schreef:Interessant item, door alle positieve reakties iets waar ik serieus over nadenk ...
Ook de KONI FSD overwogen, goedkoper, maar wellicht beter om wat extra geld
uit te trekken voor de PSS10.
Het moet nog even bezinken.
11 okt 2014 14:11
De PSS10 achter op stand 7 blijkt dus wel veel gebruikt te zijn. Ik ga zelf ook eens experimenteren om hem voor op 4 te zetten.
11 okt 2014 14:16
Erg tevreden met de koni's. Lekker laag en strak, maar desondanks wel comfortabel aldus TOTMBO. In real life staat hij goed genoeg voor mij; maar mijn auto ziet vooralsnog enkel stevig straatgebruik
11 okt 2014 20:16
Nu mijn H&R schroefset ook op punt gezet is (door Patrick Snel) ben ik daar ook zeer goed over te spreken, dus dat is ook een goede optie voor een 964.
11 okt 2014 20:22
Liam schreef:Erg tevreden met de koni's. Lekker laag en strak, maar desondanks wel comfortabel aldus TOTMBO. In real life staat hij goed genoeg voor mij; maar mijn auto ziet vooralsnog enkel stevig straatgebruik
Heb je de Koni FSD?
14 okt 2014 23:15
Pacoloco schreef:Deze week is er een b12 set op mn 964c4 gemonteerd. Ik ben erg benieuwd naar het resultaar. Hij zal een stuk lager staan en gaat hopelijk wat minder " dansend" door de bochten.
Heb net een B12 set onder mijn BMW 323ti compact laten zetten, maar ben daar iets minder van onder de indruk dan van de B14 en B16 sets onder mijn andere auto's. Geen idee of de dempers van de de B12 set anders zijn, lijkt me op zich niet te hoeven, maar het is wel een aanzienlijk prijsverschil, en dat moet wel ergens vandaan komen.
Ter vergelijk: de B12 set onder mijn 323ti was ongeveer 600, de B14 set onder mijn Prius ongeveer 1600, en de B16PSS10 set onder mijn 964 2600 euro...
15 okt 2014 0:53
giulia schreef:De allerbeste uitlijner zit bij mij in Hilversum ..
15 okt 2014 7:58
Huh, is Erwin verhuisd?
15 okt 2014 8:47
Jij snapt 'm

Niet verhuisd, (dus) niet in H'sum
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.