Ik begin het hebben van een Porsche met het willen hebben van een P omdat ik over het eerste weinig kan vertellen. Mijn vader verbaasde zich er altijd over dat mijn autotjes onbekrast/onbeschadigd bleven i.t.t. hoe hij zelf vroeger was. Vanaf het begin van mijn middelbare school ben ik fanatiek autoliefhebber geworden, in het dorp waar ik woonde waren geen mooie auto's en toen ik verder moest gaan fietsen kwam ik steeds vaker mooie auto's tegen, en ging ze uiteindelijk ook fanatiek zelf zoeken. Daarop ben ik autospotter geworden (jullie waarschijnlijk wel bekend van Autogespot) en ontwikkelde mijn passie voor Porsche's zich meer en meer. Toen heb ik mezelf ook tot doel gesteld om ooit (lees: zo snel mogelijk) Porsche te gaan rijden, omdat ik de auto zo mooi vind in haar eenvoud en het karakteristieke geluid.
Over het hebben van een Porsche kan ik nog niet zoveel zeggen met 500 kilometer ervaring. Maar wat ik erg leuk vind is hoe mannen weer kinderen worden en hoe ik in kinderen mezelf terug zie. Aan het einde van mijn eerste dag rijden in de P werd een kleine jongen uit de BMW getild door zijn oma, ik stond te wachten tot de garage geopend was en zag het jongetje wijzen en zijn moeder + oma lachen. Daarop het raampje geopend en tegen de oma gezegd dat de kleine wel even mocht plaatsnemen, fantastisch. De volgende ochtend in de auto achter me een jongetje die op de voorstoelen stond met zijn neus tegen de voorruit gedrukt om de auto maar vooral zo goed mogelijk te kunnen zien, gevaarlijk maar wel erg herkenbaar.
Het hebben van een P betekent voor mij kiezen voor een auto met historie welke vooruitstrevend was en is. Die ondanks zijn sportieve inborst tevens praktisch inzetbaar is en juist daardoor ook in staat is zijn sportieve inborst te laten zien. De 964 in het bijzonder betekent voor mij een auto die nog lekker basic is, zonder zaken die ervoor zorgen dat het pure rijgevoel wordt weggefilterd (een rit in een 996 3.4 heb ik vorig jaar zelfs afgedaan als saai). Daarnaast staat het voor mij ook voor nastreven naar waar je hart ligt, en daarmee het straatbeeld kleur geven.
Uiteindelijk is het een jongensdroom die ik gelukkig op zeer jonge leeftijd heb kunnen verwezenlijken, en waar ik hopelijk nog zeer lang plezier van kan hebben op lange en korte ritten met mijn vriendin.
thedutchguy schreef:Het hebben van een Porsche is het bezitten van een kunstwerk.