Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
23 okt 2014 12:23
Inmiddels is de 912 ook al aardig gestegen qua prijs (ook de onderdelen). Er komt veel vanuit de US, maar vaak zijn dit auto's die erg voordelig lijken. Maar toch wel aardig wat aan moet gebeuren om deze in goede staat te krijgen.
Wat is je budget?
23 okt 2014 12:27
15k is niet veel, ik weet het maar dan word het ook een project.
23 okt 2014 13:11
Als je 15k betaalt voor een 40 jaar oude 912 dan zijn jaarlijkse onderhoudskosten echt je allerlaatste zorg. Dan moet je in de eerste plaats heel goed zijn met plaatwerken, spuiten, motor en bak revisie en alles wat daarbij komt kijken. En dan nog een hele flinke pot geld hebben om het ding goed te krijgen.
Wolbert vraagt zomaar 39k voor een 912 van 1966. Stel dat een redelijke tot goede 912 op de markt nu tussen de 30 en 40k doet, ga er dan maar vanuit dat het jou minimaal hetzelfde kost om een vergelijkbaar exemplaar te maken.
Geen eigen ervaring, maar inmiddels wel wat meegelezen in de lotgevallen van anderen op het forum.
Laatst bijgewerkt door
dirty gertie op 26 okt 2014 0:09, in totaal 1 keer bewerkt.
23 okt 2014 13:14
onmogelijk dus...
23 okt 2014 14:08
Burdy1999 schreef:15k is niet veel, ik weet het maar dan word het ook een project.
Eem luchtgekoelde gaat moeilijk worden, tenzij je erg veel geld achter de hand hebt. Is een 996 geen optie? Heb je toch het 911 plezier.
23 okt 2014 14:21
Tja... De hobby is natuurlijk ook (voor mij dan) om er aan te "knutselen"
23 okt 2014 14:27
Voor 15 mille is er geen enkele rijdbare 912 te koop. Zelfs complete wrakken doen al meer tegenwoordig.
Let op....onderdelen voor een 912 zijn net zo duur als voor een 911. Alleen bougies niet, je hebt er 2 minder.
23 okt 2014 14:32
horn schreef:"turbo rijden is turbo betalen" lees ik hier wel eens. Brrrrrrr

Ik vond het eigenlijk wel meevallen, zeker als ik zie wat ik allemaal met die auto heb uitgespookt...
23 okt 2014 14:52
Dat is een moneypit, voor die klaar is ben je minstens 30.000 kwijt en heel veel tijd.
Je bent al een bak geld kwijt alleen om dat motortje (zonder nr!!) weer aan de praat te krijgen doordat er toch wel enkele delen missen.
Niet te missen zijn de erop geflanste dubieuze carbs.
Dan beginnen we nog niet over het enorm pak laswerk en te vervangen plaatwerkdelen, kijk eens wat voor een laag plamuur ze van dat achterscherm hebben afgebikt.
Het interieur kan zo op de sloop, stoelen zijn nog te redden,maar een horn button en de missende teller zijn nogal prijzig, interieur delen zijn sowieso erg duur.
Zoiets kostte een paar jaar geleden nog 5.000 euro, en toen kocht ik het al niet en geloof me , ik heb geen 2 linkerhanden.
23 okt 2014 16:15
Je zou ook naar een 924/944/968 kunnen kijken. Worden zo langzamerhand ook hele mooie bijna-klassiekers. Net iets goedkoper dan een klassieke 911 en net zo Porsche als de rest.
23 okt 2014 18:21
Kan iemand mij een voorbeeld van een advertentie van een 912 die rendabel is voor mooi op te knappen voor een redelijke prijs?
23 okt 2014 18:47
Dan stond ie hier binnen.....of als ik een halfuurtje te laat ben bij 1 van die honderd andere handige jongens.
23 okt 2014 19:00
Linkje? Misschien?
23 okt 2014 20:26
Burdy,
Lees alle posts van Felix nog een keer door.
Hij weet waar ie het over heeft.
Een 912 van 15K bestaat wel eens.
Je hebt het dan over een 912 die uit de VS is gehaald en waarvan de motor nog net draait.
Maar je hebt niks aan een motor die 30, 40, 50% is, die moet helemaal uit elkaar en dan ben je 6-10K verder.
De motor alleen al...
Je zit echt zo op 20K kosten om een auto te krijgen waarmee jij je zondagse ritje durft te maken zonder de ANWB te hoeven bellen.
Dus met een budget van 15K kan je alle Longhoods afschrijven.
En misschien denk jij dat het wel kan, maar doe het dan en laat ons over twee jaar weten hoe ver je bent...
23 okt 2014 20:35
tssssssss, dat is echt veel duiten voor een wrak zeg

Maarja als ze 2.5K voor een paar centercaps durven vragen (ander draadje) dan is't weer een koopje...
Ontopic: Suc6 met de zoektocht, denk dat je budget te krap is en je er met de aanschaf voor deze prijs er voorlopig ook niet mee kan rijden en een anwb-goldcard moet overwegen...
23 okt 2014 21:07
Burdy1999 schreef:Ik ben aan het kijken om een klassieke Porsche 911 te kopen. En ik vroeg me af wat je per jaar kwijt bent aan onderhoudskosten!
23 okt 2014 21:12
Het is inderdaad wel de klassieke (pun intended) Porsche newbie vraag...
23 okt 2014 21:14
Ja, ik weet het al... het word dus niks...

jammer... maar goed. dankzij jullie heb ik geen kapot wrak gekocht. dus eigelijk ben ik wel blij dat ik jullie om advies heb gevraagd. Maar wel erg bedankt voor de reacties.
23 okt 2014 21:17
Niet zo snel opgeven burdy. Iig even door sparen.
23 okt 2014 21:18
Heeft er al iemand backdate op een 996 gedaan................
10K voor een 3.4, 5K voor een paar bumpers,et voila
23 okt 2014 21:36
Ja, ook mooi

alleen niet duur in onderhoud?
23 okt 2014 21:39
En een 964 is ook niet echt iets voor 15k of wel?
23 okt 2014 21:51
Vrees dat er dan een motor of bak mist of misschien wel beide!
23 okt 2014 21:54
Ook dat is natuurlijk niet zo handig
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.