Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
Plaats een reactie

22 aug 2005 16:20

de dames vinden hem ook leuk ;)

Afbeelding

ook op lpg te verkrijgen :mrgreen:


Afbeelding

op het circuit in 1970


Afbeelding

22 aug 2005 16:22

Zou dat door dat nummerbord komen? :roll: :lol:

Afbeelding

22 aug 2005 16:36

geen expert wel info!

in 1969 introduceerde porsche de 914 voor het publiek, ook bekend als de vw-porsche.
De eerste versie van de 914 (914/4) had een 1.7 (1679cc) vier cilinder blok met twwe kleppen per cilinder en had een vermogen van 135 NM/80PK.
Omdat het publiek het vermogen wat aan de krappe kant vond introduceerde porsche de 914/6 dit beschikte over de 2 liter zescilinder uit de Porsche 911T en beschikte over 156 NM/110 PK, ook het stuurkolom en de remmen zijn vervangen voor de geventileerde van de 911.
In 1973 introduceerde porsche een 2 liter viercilinder (de door ontwikkelde 914/4 1.7) met een koppel van 142 NM en 100 PK, deze auto moest zorgen voor een betere afzet, omdat de 1.7 te prijzig was voor de bijbehorende prestaties.
Toen in 1974 de productie van de 914/4 1.7 stopte intoduceerde porsche voor de amerikaanse markt een 1.8 met 76 PK, de europese versie met webbers bracht het vermogen op 85 PK

22 aug 2005 16:40

Die 4 cilinders kwamen die nou uit de VW Ponton of later de 411, want dat waren geen beste jongens en dan heb ik het nog niet eens over het verbruik :!:

En wat te denken van de VW Klipperbussen :twisted: , ze moesten of gingen of stonden in de Garage :!:
Er moest ook een begrenzer op, want je trapte ze zo stuk.

22 aug 2005 16:43

molen934 schreef:Kan mij herrineren, je had een 914 met een 4 cilinder boxer 1.7 en 2.0 L
en een 916 met een 6 cilinder van de 911 maar of dit nu een 2.0 of een 2.2 L was weet ik niet meer.
Is er misschien een expert op dit forum :?:


zou mezelf geen expert durven noemen, maar in een notedop:

914/4 was er met een VW type 4 motor in 1.7, 1.8 en 2.0
914/6 had een 2.0L 6 cilinder uit de 911T (110pk versie)

914/6GT had een 2.0L 6 cilinder uit de 906 (of Carrera 6) met dubbele ontsteking (200pk). Daarmee is in 1970 het wereldkampioenschap (tot 2 liter) binnen geharkt een ook een 5 plaats overall/klasse overwinning in LeMans gehaald

916 is erg zeldzaam (zijn er maar 13 gebouwd) en had een vast stalen dak
er zijn er 2 met een 2.4S motor (190pk) gebouwd en de rest had een 2.7RS motor (210pk)

leuk detail... een kennis in de VS heeft vorige week met een originele 916 gereden (uitvoering met 2.7RS motor)
ondanks de smalle bandjes (185) melde 'ie dat de auto verreweg superieur was aan een 911 2.7 RS Carrera :mrgreen:

En er zijn inderdaad nog 2 914/8 proto's (staan allebei in het P-museum) met een 8 cilinder boxer uit de 908
Allebei de auto's zijn heel verschillend. De een (zilver) was een verjaarskado voor F.Porsche
De ander (een rode) is door F.Piech gebruikt als test auto

molen934 schreef:Die 4 cilinders kwamen die nou uit de VW Ponton of later de 411, want dat waren geen beste jongens en dan heb ik het nog niet eens over het verbruik :!:

En wat te denken van de VW Klipperbussen :twisted: , ze moesten of gingen of stonden in de Garage :!:
Er moest ook een begrenzer op, want je trapte ze zo stuk.

onzin! De 4-pittertjes leveren (naar de standaard van vandaag) geen wereldprestaties (maar voor toen zeker wel!), maar het zijn zeker geen slechte motortjes
de 1.7 kwam inderdaad regelrecht bij VW vandaan (zelfde als in de 411), maar de 1.8 en 2.0 hebben speciale cilinderkoppen
Een 2.0 914/4 motor is wel effe wat anders dan een 2.0L bus motor...
En de 914 stond bekend om een laag verbruik (daar werd zelfs mee geadverteerd)

22 aug 2005 16:53

RS clone schreef:ook op lpg te verkrijgen :mrgreen:
Afbeelding

Hé niet dollen met 's-werelds snelste brandweer auto!
(werd gebruikt op de Nurburgring, de tanks achter in zijn brandblussers)
:mrgreen:

22 aug 2005 20:21

Jeroen914 schreef:Hé niet dollen met 's-werelds snelste brandweer auto!


toen misschien... :wink: Afbeelding

22 aug 2005 20:30

geen kans :mrgreen:
Plaats een reactie