Praat hier met andere bezoekers over Porsche gerelateerde zaken.
05 nov 2014 0:12
giulia schreef:Buiten dit alles om is het wel redelijk ontmoedigend om te zien dat wanneer je bijvoorbeeld 80 mille hebt ( wat toch best geld is) het eigenlijk redelijk beperkt is wat je kan kopen in longhoods.
Dit is natuurlijk een beetje onzin.
Je kan iedere 912 kopen die je maar wil, en ik denk dat er genoeg eigenaren van T'tjes en zelfs E'tjes zijn die voor 80K afscheid nemen van hun 911...
05 nov 2014 8:13
Ik zeg redelijk beperkt. Er zullen er best wel een paar zijn maar die moeten dan wel je smaak zijn qua kleurstelling e.d. En voor die prijs ook helemaal klaar. Zelfs dat is niet altijd het geval. Verder is een 912 geen 911 natuurlijk.
05 nov 2014 10:25
Bij
Wolbert staat een leuke T'tje Ik heb hier ook serieus naar gekeken, maar de 964 heeft gewonnen
05 nov 2014 10:27
Toch bizar dat het al bijna normaal wordt gevonden dat een longhood 911 80k mag kosten

.
Daar koop je dus heel goede, veel beter rijdende, splinternieuwe Porsches voor en misschien nog betere tweedehands GT-3's.
Ok, er komen er geen meer bij, het zijn de pure 911's, blablabla, maar 80k ???? En dan hebben we het nog niet over de S-jes.
Hetzelfde trouwens voor 964RS ....... 150.000 € en meer !! ??
05 nov 2014 10:29
tweedhands auro's hebben altijd bubbels.
05 nov 2014 11:16
wolf schreef:tweedhands auro's
dislectisch Ipadje?
05 nov 2014 11:35
kristof schreef:maar 80k ???? En dan hebben we het nog niet over de S-jes.
Hetzelfde trouwens voor 964RS ....... 150.000 € en meer !! ??
80K is toch niets?
Weet je hoeveel geld er op de wereld is?
Zo veel mensen, met zo veel bakken geld, wees blij dat die niet allemaal een klassieke/oude Porsche willen hebben.
05 nov 2014 12:57
Als 80 k toch niets is dan geef ik je FF mijn rekening nr dan mag je dat wel een paar keer storten als je wilt
05 nov 2014 13:05
+ 1
.
05 nov 2014 14:25
Bij het altijd "down to earth" (kuch) VSOC staat nu een 2.2T voor € 145.000.
05 nov 2014 14:49
zal snel verkocht zijn, met al die die bakken geld daar bij jullie
06 nov 2014 12:16
Er gaat al een hele lange tijd een gerucht rond dat de Chinezen bezig zijn om (high end) oldtimers aan te kopen. Zou dit waar zijn en zou dit er voor zorgen dat het aanbod "schaarser" wordt en daardoor duurder?
06 nov 2014 12:37
Tsja, als ze auto's opkopen maak ik me niet druk over. Het opkopen van resources in de grond en zelfs de grond zelf (voor landbouw) maak ik me dan eerder zorgen over...en dat gebeurt al een aantal jaren op grote schaal door China.
06 nov 2014 15:46
Een T-tje is best leuk
06 nov 2014 17:04
porsche964 schreef:Een T-tje is best leuk

DIE VAN JOU WEL JA!!!
07 nov 2014 13:53
is het niemand opgevallen dat de 996 wel erg optimistisch uit het overzicht komt?
De meeste 996'en zijn te koop voor tussen de 15 en de 19, en dat is ongeveer de helft van het gemiddelde...
Kan dat zelfde effect niet ook van toepassing zijn op de 964 en 993?
Dat ondanks uitfilteren excessen, er toch een vertekend beeld is?
Over dat uitfilteren, alleen aan de bovenkant moet je bijschaven, aangezien iedereen onzinnige bedragen kan vragen, en dan niet verkoopt.
De onderste 5% hoef je niet door te strepen, dat zijn reële verkoopprijzen als het goed is.
Staan ook die bedragen er te lang, weten we zeker dat de prijzen niet kloppen en te hoog zijn...
Zo zie je maar hoe statistiek een wetenschap is, en dat getallen heel gemakkelijk een verkeerde indruk kunnen wekken.
Overigens wel alle lof aan de TS, dat hij de moeite hier voor doet.
07 nov 2014 16:50
Helemaal eens met de stelling, dat statistiek een wetenschap is en dat slagen om de arm moeten worden gehouden m.b.t. de stellingen over de waardeontwikkeling.
Dat de meeste 996's te koop zijn tussen de 15 en 19 blijkt niet uit de bronnen, die ik heb gebruikt.
Als ik vandaag op zomoto kijk, dan zie ik dat voor de 751 te koop staande Porsches 996 de navolgende prijzen worden gevraagd:
18 stuks tot 14.000
205 tussen 14.000 en 20.000
352 tussen 20.000 en 35.000
139 tussen 35.000 en 60.000
37 boven 60.000
07 nov 2014 17:26
996 onder 20k heeft ook meestal een hoge km stand of het zijn wagens van de eertse bouwjaren die een beetje uitgewoond zijn. Een MK2 vind je niet zo snel voor onder 20k en Turbo's en GT3's zijn meestal boven 40k.
07 nov 2014 17:57
Niemand durft te ver te zakken met de 996 prijzen.
Bang voor een algehele malaise.
Je hebt al Boxsters voor 5000 euro.
Natuurlijk staat en onderhoud zijn van belang, maar mensen kijken toch allereerst naar de prijs.
En laten we wel wezen.
Al die 996 moeten heel snel van de hand want over een jaar of wat, als alle 997's er bij komen,
is er natuurlijk niemand meer die een 996 wil.
07 nov 2014 18:10
Dat is ook lange tijd geroepen over de 912... Maar nu elfjes van die tijd langzamerhand echt duur zijn geworden, is de 912 mee gaan liften.
Eerlijk gezegd vind ik de mk1 996 mooier dan een 997. Mooie small body en aalglad design. Daarbij kan ik het wel waarderen dat de 996 c2 slechts stuurbekrachtiging en abs heeft, verder niets aan elektronica.
Ben het wel met je eens dat de 997 bepalend zal zijn voor de prijsontwikkeling van de 996. Kan twee kanten op: of de 997 daalt niet tot het huidige niveau van de 996, of de 997 doet dat wel en de 996 zal pas in waarde toenemen in het voetspoor van de 996.
07 nov 2014 18:16
Oh ja, en het feit dat de 996 de meest controversiele 911 ooit is, zal uiteindelijk een voordeel blijken...
Weet je, toen de 911 geintroduceerd werd, vonden de 'puristen' het ook maar niets. Alles na de 356 was 'te modern'.
07 nov 2014 18:42
Tuurlijk, er zullen altijd een man of zeven graag het liefst een 996 kopen als droom auto.
Maar iedereen zal uiteindelijk of een luftie willen, of de 997.
Over smaak valt te twisten maar over beter design niet...
Vergelijking met de introductie van de 911 gaat natuurlijk niet op.
Die hebben we nu eenmaal.
Zet ze allemaal op een rij: 901, 911, 964, 996, 997, 991.
Paar RS'jes er bij van alle typen...
Ik denk dat er nog 1% een 996 gaat kiezen, wat zeg ik nog geen 0,1%
07 nov 2014 18:57
En 5 jaar geleden had er nog geen 0,1% een 912 gekozen
Maw, de markt is altijd in beweging...
07 nov 2014 19:21
@912
Ik denk dat er nog 1% een 996 gaat kiezen, wat zeg ik nog geen 0,1%
Dat waag ik te betwijfelen. Voor hen die wat minder te besteden hebben, maar toch een porsche willen rijden is de 996 (ik heb het dan over de gewone uitvoeringen) een uitstekende optie (en.....laten we eerlijk zijn, ook een prima sportwagen).
En kijk eens naar de 964. Wie had twee jaar geleden gedacht, dat voor het zwarte schaap onder de luchtkoelers zo'n enorme opmars in het verschiet zou liggen?
07 nov 2014 19:30
En dan het design: je kunt ook stellen dat er met het design van Tom Tjaarda niks mis was, maar dat de stap terug in ontwerp voor de 997 ingegeven werd door het conservatisme van de 911-rijder...
Powered by phpBB © phpBB Group.
phpBB Mobile / SEO by Artodia.